יום שבת, 29 בדצמבר 2012

נערת הסופלה (ספיישל חג המולד 2012 Doctor Who)


אחרי 3 חודשים של המתנה, סוף סוף, ספיישל חג המולד, עם כמה הפתעות, שאמנם ידענו את חלקם במהלך החודשים האחרונים, אבל הפרק עדיין היה מסע מטריף ומושלג, עם הדוקטור ועם קלרה אוסווין אוסוולד.

בקצרה: אהבתי מאוד את הפרק.

בהרחבה: איזה כיף לראות את מאט סמית'. גם כאשר הוא משחק בתור דוקטור שלא אכפת לו מהעולם, כזה שחי על ענן וקורא ספרים, ומדי פעם משוטט למטה בבריטניה של המאה הקודמת, הוא עדיין מחורפן כמו שאנחנו אוהבים אותו. וכמובן שהוא שומר על קשר עם 3 מהדמויות היותר כיפיות ומצחיקות של התקופה הנוכחית של דוקטור הו:

מאדאם ואסטרה, אשה-לטאה (סילוריאנית), מהגזע שמתגורר בכדור הארץ עוד משחר האנושות.
ג'ני פלין, העוזרת האישית של ואסטרה, וכמובן, הן נשואות באושר, וגאות ביותר ביחסים ביניהן.
סטראקס, לוחם סונטארי שמת בקרב בפרק "מירוץ השדים", אבל הוחזר לתחייה על ידי מישהו לא ידוע. הוא מתפקד בתור המשרת שלהן, ומזגזג בין משפטים אנושיים למשפטים של הרג ורצח המוני מצחיקים ביותר (בד"כ עם רימונים).


את שלושתם כמובן ראינו ב"מירוץ השדים" בשנה שעברה, ואיזה כיף היה להפגוש בהם שוב. מסתבר שזהו הזמן בו הם פועלים, והם זימנו את הדוקטור כדי לחקור את השלג הבעייתי. הדוקטור, שפרש לאחר האובדן של איימי ורורי, מסרב לעשות דבר.
קלרה נתקלת בדוקטור, שעוזר לה להתגבר על מספר אנשי שלג מרושעים, ומכאן מתחיל המירוץ הקבוע של המלווה אחרי הדוקטור, עד לשכנוע. וכאן המירוץ היה מקורי ביותר. היא הצליחה לעקוב אחריו לענן, אבל ברחה, ולמחרת באה לקרוא לו מלמטה. ג'ני לקחה אותה משם לואסטרה.
אהבתי את הראיון של ואסטרה עם קלרה, כאשר לקלרה מותר להשתמש רק בתשובות של מילה אחת בלבד. והיא פגעה במילה הרגישה ביותר לדוקטור: פונד (אגם). האגם הקפוא מחוץ לבית בו היא אומנת.

אהבתי גם את החקירה של הדוקטור בתור שרלוק הולמס, שם הוא הבין ש"התבונה" מנסים להשתלט על כדור הארץ בצורת אנשי שלג, ולהשמיד את כל בני האדם. (התבונה הוצגו לראשונה בשנת 67', גם אז יחד עם אנשי שלג). כדי להשתלט, הם זקוקים לגורם מקשר של דנ"א אנושי עם פתיתי השלג: האומנת הקודמת של אותו בית בו קלרה עובדת, אשר טבעה באגם. במשך שנים התבונה נעזרו בד"ר סימיון אשר סייע להם, מאז ילדותו.


הדוקטור לא לגמרי מסכים להיכנס לבית לעזור לקלרה, אבל מזל שהוא נכנס, כאשר האומנת הקודמת חוזרת בהתגלמות של אשת קרח מפחידה. קלרה והדוקטור מגנים על הילדים, כאשר ואסטרה והאחרים מצטרפים. תגובותיו של אב המשפחה מצחיקות (ומי אתה? הדוקטור: אני החבר של קלרה. היינו למעלה.. התנשקנו).
בינתיים, בחוץ, צבא של אנשי שלג, בראשותו של ד"ר סימיון הרשע, רוצים את אשת הקרח, הפתרון שלהם.
הדוקטור עולה לגג, וקלרה אחריו. הם נכנסים לטארדיס, וקלרה מציינת שהיא "קטנה יותר מבחוץ" (גאוני), וגם שואלת אם יש מטבח, כי היא אוהבת להכין סופלה (פה נדלקת לדוקטור נורה). הוא מציע לה את המפתח לחללית, בטענה שהוא "לעולם לא יודע מי, הוא רק יודע למה".

אבל הסצינה הכל כך מרגשת של תחילת המסע של המלווה החדשה הופכת גם לסופה. אשת הקרח מושכת את קלרה החוצה, ושתיהן נופלות אל האדמה מגובה רב. קלרה נהרגת, ומוחזרת לתחייה לזמן מה ע"י סטראקס.
ואסטרה מצטרפת לדוקטור כדי ללכת לטפל בתבונה ולהציל את כדור הארץ. הדוקטור מוחק את הזיכרון של דוקטור סימיון (אהבתי את התולעת), מפני שהתבונה השתמשו בו בתור טפיל והשתקפו דרכו. אבל משום מה זה לא מספיק, והם מצליחים להשתלט על גופו הריק. דמעותיה של קלרה, שהפכו לגשם מלוח, הצילו את המצב.
אבל למרות מחויבותו הגדולה של הדוקטור לקלרה, ולמרות ה"הסכם" שהוא כרת עם היקום, לפיו הוא יציל את כדור הארץ והיקום יציל את קלרה, היא לבסוף מתה.
לאחר הלוויה, הדוקטור רואה את שמה המלא על הקבר: קלרה אוסווין אוסוולד. נערת הסופלה. היא מתה כעת בפעם השנייה. הדוקטור לא ראה אותה בפעם הראשונה, עם הדאלקים (הפרק הראשון לעונה), אבל כעת כן. ולפני מותה היא חזרה על אותו מספט בדיוק: "רוץ, ילד חכם. וזכור".

ולנו נשאר לשאול: למה? ואיך זה יכול להיות? ואיך הדוקטור ימצא אותה?

אם הגעתם עד כאן, סימן שממש אהבתם את הפרק, כמוני.
אז למרבה המזל קיבלנו המשכיות לנושא אוסווין אוסוולד, ולשם שינוי, פרק פתיחה לא רגיל של מלווה חדשה. האם היא תהיה כמו קפטן ג'ק, וכמו רורי, ותמות בכל פעם? לדעתי לא. והלוואי שתמשיך להשתמש ב-2 המבטאים השונים. זה מקסים.
העיצוב הפנימי החדש של הטארדיס מושלם. יש שיאמרו שהיא "נקייה", יש שיאמרו שזו חזרה לעיצוב המסורתי יותר, אני פשוט אוהב את זה.
האם הדוקטור ינקה את הטארדיס מבחוץ בהמשך?
ולפי הפרומו לחצי השני של העונה, שיחל באפריל (עוד מלאאא זמן), נראה כל מיני יצורים חדשים, ערים עתידניות, סייברמנים, וקלרה אחת, חמודה, שכנראה מתאהבת בדוקטור (והדוקטור אולי גם מתאהב בה). אני במתח.


יום שבת, 1 בדצמבר 2012

בית המשפט (Last Resort 1x08)


אז שוב, לפי הנוסחאות של סדרות מדע בדיוני, קיבלנו הפעם את הפרק שבו יש משפט, חבר שופטים, אשם (מתוך חברי הצוות) ומאשימים (המקומיים). אמנם, המשפט היה מעניין ולא מילא את רוב הפרק, אבל אני כל כך אוהב את הכיוונים שהסדרה הזו חוקרת, שבאמת חבל על הביטול שלה.

מה שמביא אותנו לנושא הביטול. למי שלא התעדכן, ABC ביטלה את Last Resort לפני כשבועיים, בעוון רייטינג נמוך (יחד עם 666 Park Avenue). לא יודע מה אתכם, אבל אתם בטח יכולים להבין שאם אני מתמיד בצפייה בביקורת שלה, יחד עם סה"כ 2 סדרות נוספות כרגע, אז היא כנראה סדרה חזקה בעיניי. ואכן, הסדרה הולכת למקומות מעניינים, העלילה לא מורידה קצב, והדמויות עשירות ומגוונות. לאור הביטולים של השנים האחרונות, כאשר שום סדרה שבוטלה לא נקנתה ע"י תחנה אחרת או הוחזרה לאחר מחאה (למעט Breaking In, אבל היא בוטלה מהר מאוד בעונתה השנייה, לאחר שהוטלה בספק וחודשה פעמיים), אני לא אופטימי שהסדרה תימשך איכשהו לאחר הפרק ה-13. נקווה שנקבל לפחות סגירה טובה.

ולענייננו.
האל אנדרס, אחד מאנשי הצוות של הצוללת, מואשם באונס של אחת מבנות האי. אחרי שהפרק התחיל בניסיון של מרכוס והצוות בשיתוף פעולה עם המקומיים ע"י מסיבה וכדורגל, מהר מאוד המחנות התפצלו שוב. המקומיים כועסים כל עוד ישנו מצור, סראט מלבה את האש, וגם ספינת ההקלה הבודדת שאורגנה במסגרת המו"מ לא תספיק כנראה לנוכח האישום באונס.
המקומיים מעוניינים במשפט שדה (100 מלקות ואם ישרוד, אות קלון בצורת קעקוע על צווארו). מרכוס מעוניין במשפט צבאי, והמכנה המשותף מושג: משפט ע"י ועדה משותפת, 3 אנשי צבא, 3 מקומיים ואחד נייטרלי (סופי). מרכוס ממנה את גרייס להגנה, אשר מתחקרת את הצדדים כמיטב יכולתה. סראט הוא התביעה. גרייס מתחקרת 2 מהבנות על הצוללת, ואנו מגלים שאנדרס הוא אמנם שקט וטוב, אבל לאחרונה, מאז הגירושים, יש עימו בעיה לא ברורה. מרכוס פוקד על גרייס להגן על אנדרס.
במשפט עצמו, סראט מאשים שלעולם לא יהיה צדק הוגן כאשר אנשי הצבא מעורבים. אך בפסק הדין, אנדרס יוצא זכאי ומהומות של המקומיים מופנות בכל מקום בו ישנם אנשי צבא: אש, שבירת חלונות ושריפת רכבים.
עוד לפני סוף המשפט, גרייס מתוודה ומספרת למרכוס על חווית האונס שעברה באקדמיה הימית, ואיך התבקשה לבטל את האישומים כיוון שהם לא ייראו טוב, בהיותה בתו של אדמירל. היא נאלצה לראות את האנס שלה, חבר של מישהו שהובא על ידה לועדת המשמעת על התנהגות לא תקינה, בכל יום ויום עד שסיימה את לימודיה. זו היתה סצנה לא קלה, והמשחק של בטס היה מעולה.
אחרי המשפט, כאשר היא דיברה עם אנדרס, היא הצליחה לטמון לו מלכודת יפה, בעוד מרכוס מקשיב מאחור, היא גרמה לו להודות בעקיפין באונס. אנדרס האשים שהוא עשה זאת בגלל מרכוס, שלעולם לא ייתן לו לעזוב את הצוללת בגלל שהוא היחיד שיכול לתפעל את הכור. מרכוס היה בהלם, הרים אותו באוויר בעצבים וזרק אותו חזרה על הכיסא. למחרת, הוא שיחרר אותו משירותו, אך אנדרס בחר לברוח ולהסתתר באי עד שתגיע ספינת הרווחה, במקום להיות אזוק על גבי הצוללת. טיפש. הוא עוד ימצא את מותו בקרוב, לדעתי.
עלילת המשפט היתה משמעותית עבורנו, בעיקר משום שלמדנו להכיר את גרייס ממקום בלתי צפוי, ומשום שמרכוס למד לקח באופן בו יש לתפוס אנשים.
סראט המשיך להתגלות בתור החרא, כאשר הוא גרם לחברי הועדה מהאי להצביע לטובת אנדרס, כדי לגרום למהומות.

2 עלילות נוספות התרחשו בפרק.
נראה היה שסאם משתכנע ע"י בות' לשתף איתו פעולה ולנסות להפיל את מרכוס. כדי לקנות את אמונו, בות' מסכים לקחת את סאם למיקום של תחנת השידור של השתול על האי. שם, בדיוק כשסאם כבר התחיל לבטוח בו ולקוות שהוא ישמע מה-CIA מיהו השתול על הצוללת, פרצופו האמיתי של בות' הופיע שוב, וסאם הצליח, אחרי מאבק, להרוג אותו, ושרף את גופתו.
ידעתי. הרי בות' היה נוכל מהרגע הראשון, ותמרן את כולם סביבו, כולל את סראט, לטובת המטרה הסופית שלו. טוב שהוא מת, אבל חבל שסאם התפתה והניח לעצמו להאמין לו. לפחות אנחנו יודעים עכשיו איפה תחנת השידור. אני מאמין שסאם ישתמש בכך כדי לארוב לשתולה.

קלייר וקריסטין המשיכו להקשיב לשיחותיו של וולס ברכב, וגילו כי הוא מתמרן בין שר ההגנה לבין קריסטין. מכיוון שהוא דואג לה באמת, הוא אומר לשר ההגנה שהיא לא מסכימה לעלות על הספינה שתגיע לאי. ולה הוא אומר שלא הצליח להשיג לה אישור. מכיוון שקלייר זוממת מזימות גדולה מאוד בעצמה, היא מזהה שוולס מתאהב באופן סדרתי בבנות שהוא "מציל", ומבקשת מקריסטין להודות בפניו שהיא רוצה אותו, וכי היא רוצה להיפרד מסאם. התכנית עובדת, והוא משנה את השקרים כך שהיא תוכל לעלות על הספינה. קלייר, זו הקרה כקרח, מתחילה להישבר ומודה שהיא מחבבת את קריסטין. קץ העולם! לא נורא, קלייר, את גם בנאדם אחרי הכל.

שאלות להמשך:
  • מה יהיה על ג'יימס וטאני? נראה שההתגנבות היחידה שלו עם גרייס מעיבה עליו.
  • סאם יספר למרכוס את האמת על חוויותיו עם בות'?
  • מתי נתפוס את השתולה?

יום רביעי, 28 בנובמבר 2012

עמדות קרב (Walking Dead 3x07)


כלי המשחק נעים לקראת המערכה הסופית. הכל מסתדר לקראת מה שעתיד לבוא בפרק הבא, פרק פגרת אמצע העונה, שאחריו ניאלץ להמתין כ-3 חודשים. אבל רגע, בואו נדבר על האקשן של השבוע!

אז כן, מישון הצליחה למצוא את דרכה לכלא בהתבסס על דבריהם של מגי וגלן, והשאלה הגדולה היתה כיצד ריק יגיב. ברור שסלסלת תחליפי החלב עזרה, אבל החשדנות הנצחית של מישון עיכבה אותה וגרמה לריק לחשוב כל מיני דברים. בתחילה הוא נעל אותה בתא לבדה, בעוד כל החבורה הולכת להתלהב מחזרתה הדרמטית של קרול. אבל מהר מאוד היא הסכימה לספר איך מצאה אותם (הדיבורים של גלן ומגי), ועל החטיפה שלהם (ע"י אותו אחד שירה בה). היא לא ידעה או זכרה כנראה את שמו של מרל, אחרת היינו מגיעים לרמה אחרת של אקשן ופחד בעיניים של ריק ודריל. זה נדחה כנראה לפרק הבא.
אז המשימה עכשיו היא ללכת לחלץ את מגי וגלן מהעיירה של המושל. מישון מכירה את הפרטים האסטרטגים, אקסל ודריל מצטרפים אליה ואל ריק, ומשלחת החילוץ יוצאת לדרך. אין ספק שהעניינים מתחממים.
כשריק נפרד מבנו, הם ניהלו שיחת אב ובן מקסימה, ומרגשת אפילו. אנדרו לינקולן מדהים בכל פרק מחדש. הביטחון שיש לו בקארל, ההסכמה שלהם על השם של התינוקת (ג'ודית! מקסים), ההבנה ההדדית.. כל הכבוד.

הארבעה נוסעים לוודבורי ברכב, אבל את החלק האחרון של הדרך הם עושים ברגל, ובאמצע היער הם נתקלים בערימה של זומבים, בדיוק במקום בו כבר אסור להם לירות בגלל הרעש. הם מצליחים להיכנס לבקתה באמצע שום מקום, בה גר תמהוני שלא ברור איך בדיוק הוא שרד עד כה (אגב, נכון שהוא דומה לדייל, השם ייקום דמו?). הוא מאיים במשטרה, ריק אומר שהוא שוטר, אבל המצב מסתבך כשהתמהוני מנסה לצאת מהבקתה ולפתוח את הדלת אל מול עשרים זומבים, ומישון משספת אותה בדיוק כמו שהיא יודעת.
כאן הגיע קטע שממש אהבתי, למרות הברוטליות שלו. דריל שואל אותם אם הם זוכרים את הקרב על האלמו (למי שמתעניין: http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_the_Alamo), אקסל טיפה מסתייג (הוא לא היה אסיר עד לפני רגע?), והם זורקים את הגופה של התמהוני אל הזומבים ויוצאים מהדלת האחורית שהיתה פנויה. אדיר ומזוויע בו זמנית.
ואז הם הגיעו לגדר וראו את הזקיפים המאיימים של וודבורי.

אחורה פנה. גם בוודבורי היו לנו התרחשויות היום. המושל נידב את אנדריאה לעזור למילטון בניסוי כלשהו. אנדריאה מסכימה, אבל מסתבר שהניסוי ניזון בעיקר מתקוות השווא של מילטון. בנאדם מבוגר מהעיירה גוסס מסרטן הערמונית, וכאשר הוא יילך לעולמו, מילטון רוצה לראות אם הוא יישאר בו שביב זיכרון של מה שהיה בו לפני, התמונות, המוזיקה, כלי הנגינה, השירים. תפקידה של אנדריאה- להרוג את הזקן כאשר הוא יהווה איום. ואכן, כמו שהיא ידעה ובניגוד לציפיות של מילטון, הזקן לא זכר דבר. ההיפך- מילטון כמעט ננשך כשאנריאה תקעה לזקן סכין בראש.
כזכור בעונה הראשונה, כאשר המחנה של השורדים מחוץ לאטלנטה הותקף ע"י זומבים בפעם הראשונה, אחותה של אנדריאה ננשכה, ואנדריאה חיכתה את כל הזמן שנדרשה כדי שהיא תחזור, כדי שתוכל לבקש סליחה שלא שמרה עליה כמו שהיתה צריכה. וברור, ההתנצלות הלכה על אזניים ערלות, אחותה חזרה בתור חיה בלבד. כך היה המקרה גם הפעם. אין בזומבים שביב אנוש, אלא רק מפלצת. מילטון, לדעתי, מסתיר איזשהו קשר למישהו קרוב אליו שהשתנה, אולי בדומה אפילו למושל. תקווה, זה מה שצריך. רק תקווה. וכשאין אותה, שום דבר לא יעזור.
אנדריאה, כמובן, לא יודעת על מה שמתרחש מתחת לאף שלה, על גלן ומגי השבויים. זה יהיה מסוכן למושל.

במקביל, מרל התעלל ועינה את גלן כדי שיגלה לו היכן המחנה שלהם. לא עזר כלום, גם לא זומבי שגלן הצליח לחסל אחרי שהתנתק מהכיסא. המושל זיהה את נקודת התורפה של מגי, והלך על הגבול הדק של התעללות מינית בה, לבד ומול גלן, ואז איום בירי על גלן כדי שהיא תגלה הכל. וזה עבד.
עכשיו, משהמושל יודע שיש חבורה מסוכנת מתחת לאף שלו, שמסוגלת לעשות דברים שמרל אמר לו שבלתי אפשריים (לנקות את הכלא, לדוג', או התרגיל שהם עשו הפרק ביער), הוא חושש. העיירה לא בטוחה עוד. זאת ועוד, הוא יודע שהם יהיו בדרך לחלץ את מגי וגלן. ודריל איתם. ולמרל יש חשבון אישי איתו, כך שהוא עלול לזנוח את טובת העיירה. אז המושל שולח את מרל, את השחור, ועוד כמה אנשים, כדי לבדוק מה קורה בכלא.

כל כלי המשחק נעו למקומם. הקרב מתחיל.

שאלות לפרק הבא:
  • האם קארל וקרול יצליחו להגן על הכלא?
  • מה אנדריאה תעשה כשהיא תבין מה קורה מתחת לאף שלה?
  • האם וודבורי, כעיר נקייה מזומבים, תשרוד את המאבק? כידוע, עד היום, אף מקום לא שרד.

יום שישי, 23 בנובמבר 2012

אחותי הבוגדת (Revolution 1x08)


דבר אחד הסדרה הזו ממשיכה לעשות שוב ושוב: העלילה המעניינת ביותר בפרק, עם הדמויות הביזאריות / החשודות ביותר, נמצאת תמיד בדקה האחרונה. רייצ'ל, גרייס, שר ההגנה לשעבר, הם פשוט הפכו לשחקנים של הקליפ-האנגר. ואני אומר- למה? חייבים להשאיר את המתח הטיפשי הזה בסוף הפרק כדי להחזיר את הצופים לפרק הבא? הרי יש לא מעט סדרות מצליחות בלי רגעי מתח בלתי פתורים בסוף כל פרק. די. תבנו את העלילה כמו שהיא אמורה להיות, לא כדי לשרת את הרייטינג.

ולענייננו: פרק הזוי במקצת, עם הרבה הליכה במעגלים בסביבת הנהר. מיילס והחבר'ה מגיעים לגשר, משחדים את השומר, ונכנסים היישר למלכודת. סטראוסר האיום אחראי למלכודת. הם בורחים, אבל אחותה של נורה (מיה) בידיו. הם מחלצים אותה, היא מובילה אותם לסוחר של הנהר, שנמצא מת. מיה משכנעת את נורה לבוא איתה לטקסס למצוא את אביה (בעיקר כי צ'ארלי מעודדת אותה לכך), וכאן מתגלה הטוויסט המסריח 80 ק"מ מראש: מיה שיתפה פעולה עם סטראוסר, השיגה את התליון, והובילה את החבר'ה היישר לידיו. נורה עושה אחורה פנה, מצילה את מיילס מידיו של סטראוסר, והם קופצים לנהר. בחייכם, לא חשבתם על לשחות לצד השני מלכתחילה?

אז נכון, העלילה הזו היתה צפויה ביותר. אבל לפחות קיבלנו הצצה לעברה של נורה. נורה, בדומה לארון, מגלה לנו רק את מה שאנחנו צריכים לדעת על ההווה שלה, ולא על עברה. בעזרת הפלאשבקים, אנו מגלים את ילדותה הקשה. אמה נרצחה ע"י שודדים (כנראה), והיא הסתירה זאת מאחותה בזמן שהן הלכו לחפש את אביה. משהסתבר שגם הוא נעלם, היא סיפרה לאחותה את האמת, ושתיהן הבטיחו לשמור אחת על השנייה. כפי שראינו, שתיהן גלו להיות לוחמות, זו של המחתרת, וזו ציידת ראשים שעובדת כבר שנה אצל המיליציה. חבל. קיוויתי שמיה תצטרף לחבר'ה בדרך לחלץ את דני.

דני, מושא החילוץ, לא נראה כלל בפרק. מי שראה אותו לאחרונה וזוכר, מוזמן לדווח.

בנו של טום נוויל, נייט, ניסה לגלות מה סטאוסר עושה, נענש ע"י מונרו בעינויים, ויישלח לקליפורניה הפראית (למה? מה יש שם? האם זו אמירה ביקורתית על ימינו?). אשתו של טום, שהיא מסתבר הכוח המניע מאחוריו לא מעט, מגלה סוד על בנו של קצין אחר שהצטרף למחתרת, ובעזרת המידע מונרו מודה לטום על סיועו ומשאיר את נייט בסביבה. ג'וליה ממשיכה, ומנסה לשכנע את טום להפיל את מונרו ולהחליף אותו, בטענה שמונרו לא יציב מאז מיילס עזב. וואו. תככים בראשות המיליציה. מתחיל להיות מעניין.

ובדקה האחרונה: סטראוסר (לעזאזל, איזה שם שקשה לכתוב) מביא למונרו את התליון, שמביא אותו לרייצ'ל, בלי לספר לה מאיפה השיג אותו. כמה פרקים היא תמשוך עכשיו עד שהיא תפעיל אותו?
ושר ההגנה לשעבר מראה לגרייס על מסך מחשב כי התליון של בן הגיע לידיו של מונרו. והי תצטרך לעשות משהו בנידון. ויש שם מנהרה ענקית. מה זה? חור תולעת היישר אל רפובליקת מונרו? ספוקי.

ושאלות לעתיד:
  • מה זו המנהרה של שר ההגנה?
  • מה המכשיר החשמלי הראשון שמונרו יפעיל כשיוכל?
  • מונרו יוותר בכזו קלות על מיילס?

קרוסאובר (Walking Dead 3x06)






היה ברור שההפרדה בין הכלא לבין וודבורי לא תימשך לנצח. יש לנו חבורה של דמויות שאמורות היו להיתקל אחת בשנייה במוקדם או במאוחר, ואכן זה מה שקורה בפרק הזה. אך זה לא העיקר. העיקר הוא 2 עלילות משמעותיות, האחת של ריק והשנייה של מישון.

נתחיל בקצת חדשות טובות סוף סוף: דריל מצא את קרול! אמרתי לכם שהיא לא מתה? אחרי שהוא מצא את הסכין שלה נעוץ באחד הזומבים במעבר, נראה היה שמשהו ממש מטריד אותו בעודו יושב במסדרון. הוא חשב, כנראה, שקרול מוטלת מתה באותו חדר, או חס וחלילה מפוזרת. הוא קם, בחוסר סבלנות, פתח את הדלת, ובמקום למצוא זומבי, מצא את קרול! איזה מזל ענקי. עוד לא ראינו כיצד החבורה מקבלת אותה.

ריק.
אז כן, לאורך כל הפרק הוליכו אותנו שולל. גרמו לנו לחשוב שהוא מדבר עם איזו מושבה, בטוחה מפני זומבים, אולי אי בים. הרי ברור, מצד אחד, שלא הגיוני שהטלפון יצלצל, שיש בו קו בכלל. אבל כמו ריק, רצינו להאמין שזה אמיתי. אז הלכנו עיוורים, מאמינים, סומאים בחשיכה של מסדרונות הכלא. בסופו של דבר, אחרי שאותה "מושבה" לא הסכימה לקבל אותו, אבל הטלפון המשיך לצלצל שוב ושוב, הוא הבין שהוא מדבר עם חבריו וקרוביו המנוחים. איימי, ג'קי ואחרים, ובסופו של דבר לורי, היו האנשים שבעצם המשיכו את הטירוף שלו, את אובדן השפיות, אבל אותה לורי, אותו דמיון, גם כנראה הוציא אותו משם בסוף הפרק.
אגב, זה מסביר למה הוא לא היה מוכן שהרשל יישאר איתו..

מישון.
נתנו לה לצאת מוודבורי, רק כדי שיוכלו לרדוף אחריה ולצוד אותה. מרל ושותפיו נתקלים בה ביער, היא הורגת שניים מהם, ומרל נאלץ להרוג את השלישי שרוצה להמשיך לרדוף אחריה ועלול להביא למותם של שניהם. מישון פצועה ברגלה מירי, ממשיכה לברוח ברגל, מגלה שדם הזומבים שעליה מסווה אותה מזומבים אחרים, עד שמגיעה לעיר כלשהי בה יש סופר. במקרה, לשם גם מגיעים גלן ומגי כדי לחפש דברים לתינוקת, ואכן מוצאים. אך גם מרל מצליח להגיע לשם, וחוטף את מגי וגלן לוודבורי. מישון נותרת במחבוא, אך שומעת את מגי וגלן מדברים על המחנה שלהם בכלא. ולשם היא מגיעה בסוף הפרק, כאשר ריק רואה אותה מתקרבת לגדר.
האם הוא זיהה שהיא בנאדם מרחוק כל כך? אולי הוא מכיר אותה מאיפשהו? ייתכן מאוד, לפי התקציר לפרק הבא (**ספוילר**) בו היא מצטרפת מהר מאוד לצוות. במידה ולא, הוא כנראה סומך עליה משום שהיא מלאה בדם זומבים, בעלת חרב, ובטח היא תספר לו על החטיפה של גלן ומגי, ועל כך שמרל חי (או שזו תהיה הפתעה). כך או כך, נראה שעוד כמה מהדמויות שלנו בדרך לוודבורי.

אנריאה והמושל עלו שלב במערכת היחסים שלהם, חלק שהיה מאוד משעמם בפרק, למעט השלב הברור מאליו, והקטע בו מרל מספר למושל על החטופים שהוא הביא שמכירים את אנדריאה.

שאלות להמשך:

  • אז כך נושא הטלפון היה הזיה, נכון? התנהגות של אי שפיות.
  • ריק מכיר את מישון מהעבר? עם הצליעה שלה והמראה שלה, מרחוק קל לחשוב בטעות שהיא זומבית.
  • המושל ואנדריאה יחד? רק רע ייצא מזה, נכון?

יום שישי, 16 בנובמבר 2012

מחפשים את הבוגד (Last Resort 1x07)


7 פרקים לתוך העונה, ואני עדיין אוהב את Last Resort. כן, תגידו מה שתגידו, קלישאות צבא, אי בודד, טוויסטים חדגוניים, אני אשלול את הכל ואגיד, הסדרה מעולה!

בהמשך ישיר לפרק הקודם, הפעם הפרק התרכז בחיפוש אחר הבוגד מבית צוות הצוללת שגנב את מפתח ההפעלה הגרעינית של צ'אפלין. במקביל, מפקד הכוחות המיוחדים שהוביל את הפלישה לאי נותר בחיים, מסתבר שקוראים לו בות', והוא מתוחקר ע"י סאם וצ'אפלין כדי לדלות ממנו עוד מידע. לאף אחד אסור לדעת על 2 הדברים הללו. אז ברור, המצב משתבש כאשר ג'יימס והופר גילו שבות' חי. הם רוצים נקמה, אבל ג'יימס מבין שסאם כרגע שולט במצב. בדגש על כרגע.
החיפושים אחר המפתח מכניסים את הצוות למצב של מצוקה כללית. צ'אפלין מכריז על עוצר, חיפושים תדירים מתבצעים בדברים של הצוות, והסבלנות אוזלת. סאם מנסה לעזור, אבל צ'אפלין לא מוותר. צ'יף הספינה מוצא אצל אחד מחייליו סמים, אירוע לכאורה משני, שמכניס את כל העלילה הנוספת של הפרק הזה לסחרור.
הצ'יף מאיים על סוחר הסמים, שממשיך בשלו. כשהצ'יף מגלה זאת הוא מנפח אותו במכות, אבל סוחר הסמים הולך היישר לסראט. כעבור כמה דקות, אחת החיילות, באמצע ערב בירות וצפייה בכדורגל שאמור היה לשחרר את המתח, מופיעה עם פצצה על גופה. ג'יימס היה במקום ובזמן הנכונים והצליח לפרק את הפצצה בעזרתה של גרייס. כמה דקות לאחר מכן שניהם שוכבים על החוף. אמין? לא ממש. נתמודד.
צ'אפלין ואנשיו מסתערים על המתחם של סראט, שנשבע ש"עצר" את האשם במעשה. צ'אפלין מורה על חיסולו, ומזהיר את סראט מהפעם הבאה. חשבתם שסראט יבין? ברור שלא.
הוא ואנשיו חוטפים את הצ'יף, מבעירים לו את כפות הרגליים ומזריקים לו סמים. שן תחת שן. במקביל, אנו זוכים לשמוע על הילדות הבעייתית של סראט. בריונים בכפרו איימו עליו שאם לא יחתוך את ידה של אמו, הם יהרגו אותה. ואכן, ניתן לראות את אמו חסרת היד במהלך הפרק, לפני שסוחר הסמים נכנס למשכנו של סראט. אבל גם זה לא מצדיק את ממדי האלימות שסראט מתחזק.

סאם ממשיך להיות קול ההיגיון לעומת צ'אפלין, ובעודו מתחקר את בות', ניתן לראות כיצד הוא חותר דווקא למוצא לחזרה הביתה, ולא לאיזה מזימות חשוכות של נקמה וחיסולים. בות' מספר לו כי לבוגד תהיה תחנת תקשורת באי, אבל במקביל מרעיל אותו בכך שהצוללת היא ה"התנגדות" לבית הלבן, והיא חייבת להיות איפה שהיא, אבל תחת פיקודו של סאם ולא של צ'אפלין ה"מעורער" לדבריו. האם בות' דובר אמת? האם הוא לא רק מספר סיפורים כדי לזכות באמונו של סאם?
צ'אפלין יודע שסאם מתחקר את בות', אבל לא על התכנית המסויימת הזו. והוא מוכן להניח למפתח כרגע ולחפש את תחנת התקשורת.

קורטז. כל הפרק הוביל לכך שנגלה בסוף שהיא זו שלקחה את המפתח. תכנון הבריחה לחוף לפני העוצר (והעובדה שהצליחה לשכנע את גרייס לבוא איתן), הסיפור על החוויה אצל סראט, הנכונות שלה לעזור לצ'אפלין בכל מחיר.. ובסוף אנו מגלים שהיא מסתירה את המפתח באמצע היער, אחרי שנגמר הבלאגן סביב החיפושים. אני לא יכול לומר שאני שונא את קורטז. היא מחשידה, אין ספק, אבל רציתי לקוות שזו לא היא.

וקיבלנו גם קצת וושינגטון. האדמירל בכלא, אבל מישהו אחרת משתפת פעולה עם סינקלייר ומספקת לה צילום של גופת היועצת לבית הלבן, שנטען שהתרסקה עם מטוסה באוקיינוס. סינקלייר מעבירה את הצילום לקריסטין שמתראיינת עם זה. עו"ד בא לבדוק, ובעזרת ציוד מעקב שסיקנלייר משתילה ברכבו, הן מגלות שהוא משת"פ של שר ההגנה. לאן עכשיו? איך הן יכולות להמשיך לחשוף את שקרי הבית הלבן ולהישאר בחיים?

היה לנו פרק גדוש באירועים. קיבלנו התקדמות בעלילה, ועושה רושם שהפרק הבא, רק בעוד שבועיים לצערי, ימשיך את הקו המעניין.
ואי אפשר בלי שאלות להמשך:
  • קורטז באמת הבוגדת? למה??
  • בות' משקר? זומם מזימות? סביר להניח?
  • מה יהיה עם הצ'יף? הרי כשצ'אפלין יגלה את מה שקרה עלולה להתחיל מלחמת עולם עם סראט.

יום רביעי, 14 בנובמבר 2012

Last Resort 1x06


לאט ובטוח, Last Resort עוקבת אחר כל נתיבי העלילה שידועים דווקא לסדרות מדע בדיוני. עלילות מהסוג של חטיפה של חללית, הגדרת שטח מפורז, מורדים מתוך הצוות, מאבקים עם המולדת, את כל אלו כבר ראינו בכמה וכמה סדרות שעלילתן המרכזית היא לרוב חללית שמשייטת לה בחלל העמוק (למי שזוכר ומכיר, סטארגייט (כל 3 הסדרות), באטלסטאר גלקטיקה, פיירפליי ועוד). ולפי הנוסחא, צריך להגיע גם הפרק בו הגיבורים הראשיים חווים הזיות, במקביל לאיזושהי התקפה עוינת או במצב קיצוני אחר.
אל תבינו אותי לא נכון- אני לא רומז ש-Last Resort היא קלישאתית או שבלונית בצורה כזו או אחרת. ההיפך הוא הנכון: הם לוקחים עלילות שנהוגות בסוג מסוים של דרמה-בידיון, ומתרגמים אותם בצורה נהדרת לכדור הארץ, בלי חייזרים וחלל, אבל עם המון מתח ודמויות רבות עוצמה.

אז מה היה לנו השבוע? חוליה של כוחות מיוחדים מארה"ב שמניעה עדיין לא ידוע, פיזרה באספקת המים של האי "בז", חומר שגורם להזיות, אובדן שליטה, עייפות וכו'. הפרק מסופר קצת בסגנון של אבודים, כאשר העלילה נעה קדימה ואחורה לסירוגין. בחלק מהזמן זה מתאים, בחלק מהזמן מיותר, ובסוף זה היה גאוני: באמצעות הקפיצה יכולנו לנחש שסאם התנשק עם סופי, עוד לפני חשיפת הטוויסט על המסך. אהבתי.
אם ננסה לסדר את ההתרחשויות לפי ציר זמן הגיוני מעט, נייג'ל מתחרפן לו ומשתגע בחדר המעקב של נאט"ו, אותו הדבר קורה גם בשאר האי, והצ'יף מזהה את התופעות בתור סם שניסו עליו בעבר. יש מספר שיטות למגננה, כגון אפינפרין או מזרקים אחרים, אבל במהרה הם מגלים שכל המלאי נעלם, על האי ובצוללת. סאם וצ'פלין ממהרים לשלוט במצב, שיוצא מהר מאוד מכלל שליטה. סאם מאבד את אנשיו באי, צ'פלין וגרייס מאבדים את אנשיהם על הצוללת, ומסתבר שסראט קשור איכשהו לחדירה ומשתף עימה פעולה. סאם נופל בפח של מפקד הכוחות המיוחדים, ומשתף איתו פעולה לזמן מה, אבל החזיונות של אישתו והידיעה הטרייה שהיא נמצאת עם עורך הדין שהכיר בביה"ס מטרידים וצפים שוב ושוב.
סאם מנסה להתמודד עם אשתו, עם האשמותיה שהוא לעולם לא יחזור הביתה ושהוא מעדיף את הצבא. במקביל, הוא מצליח בסופו של דבר להבין שאותו מתחזה שטוען שסאם לא מזהה אותו בגלל הסם הוא בעצם פולש, קושר אותו ובורח לחפש את אנשיו. בשלב מסוים הוא מתחבר לג'יימס ושניהם מחפשים את סראט.

במקביל, על הצוללת, צ'פלין הוא כנראה האחרון שנשאר ער. אספקת החמצן אוזלת בגלל שריפה לכאורה, והוא מנסה ללכת לטפל במה שיש לטפל. כל אנשיו כבר התעלפו. הדבר היחיד שמחזיק אותו ער הוא הרדיפה אחרי הדמות של בנו הקטן שרצה במסדרונות ולוקחת אותו למשרדו, ואז לחדר המנועים.
ההתרחשות כאן לא ממש ברורה, אבל כנראה לא צ'פלין הפעיל חזרה את אספקת האוויר, וברור שהוא לא זה שתקע לעצמו מזרק אפי בחזה שהחזיר אותו להכרה. אך, המפתח של השיגור הגרעיני שלו נעלם.

סאם וג'יימס מצליחים להשתלט על המצב בעזרת סופי, הורגים את חיילי הכוחות ומנסים לשמור על קנדל בחיים, למרות שהוא נורה ע"י סראט, שמתחנן על חייו ומשוחרר מהחדר. תכלס, הוא לא אשם בחלק ממה שקרה, אבל הוא שיתף פעולה עם קנדל וברור שחיילי כוחות מיוחדים מבטיחים הבטחות שווא.
מאוחר יותר, צ'פלין מספר לסאם שהמפתח איננו. יכולת השיגור הגרעיני שלהם כעת איננה. יש מישהו (שוב) מהצוות שהמפתח בידיו. מי? ולמה?

All in all, הפרק מטפל באמצעות ההזיות ב-2 בעיות מהותיות שיש ל-2 הדמויות הראשיות שלנו: צ'פלין ואובדן בנו, כאשר הוא רואה אותו בגרסתו הצעירה מאוד, רץ אחריו, ומספר לו סיפור לפני השינה. הגעגועים לבנו קשים מנשוא, וזו הדרך של המוח שלו להתמודד. סאם גילה בתחילת הפרק שאשתו בקשר (לכאורה) עם עורך דין שהכיר בילדותו, ובמשך כל הפרק רודפת אותו העובדה הזו, האשמה של זניחת אשתו והאשמה שאשתו מטיחה בו. היא חושפת בפניו שקנדל מזויף, וכשהוא מנשק אותה- זו בעצם לא היא. בעיה.

שאלות להמשך:
  • האם קנדל ישרוד? והאם יצליחו לתחקר אותו?
  • מי גנב את המפתח? האם זו היתה המטרה של החדירה מלכתחילה?
  • סאם לא יודע שהוא נישק את סופי. סופי יודעת. איך זה ימשיך מכאן?

יום שלישי, 13 בנובמבר 2012

Walking Dead 3x05


קשה לדמיין כיצד ניתן להתחיל אפילו ולסגור את הקצוות הפרומים של הפרק הקודם. איך ניתן לטפל בטלטלה כזו משמעותית עבור רוב הקאסט של הסדרה? ובכן, הפרק הזה עושה זאת יפה מאוד.

הפעם, בחלוקה יחסית שווה בין וודבורי לכלא, קיבלנו פרק שהולך ומאבד את השפיות שלו, בדיוק כמו ריק. מצד אחד, עולם מושלם (לכאורה), שמתגלים בו קמטים אט אט. מצד שני, כלא נחרב שיושביו מנסים לאחות את השברים.
מתחילת הפרק ברור שריק איבד את זה. הוא לא שומע את סביבתו יותר, לוקח את הגרזן ונכנס פנימה לכלא. דריל מבין שיש בעיה, מבקש מבת' לדאוג לקארל, ומארגן את האנשים לפעולה (אין כמו דריל). הוא ומגי יוצאים לחפש מזון תינוקות עבור התינוקת החדשה, כדי שתוכל לשרוד בעולם המבעית הזה.
גלן מתחיל לחפור את הקברים, ומשאיר את העבודה לאסירים הידידותיים יחסית, אוסקר ואקסל. והם מקבלים על עצמם את העבודה. נראה שהם יישארו בצוות. הרשל מספר לגלן שריק לא יוצא ממנהרות הכלא, וגלן יוצא בעקבותיו. גל זעם עובר על ריק כשהוא נתקל בגלן, שמחליט לסגת. כשמישהו משתגע, לעתים עדיף להניח לו.
למרבה המזל, דריל ומגי מוצאים חלב בגן ילדים, וחוזרים איתו לכלא. קארל לא החליט עדיין על שם לאחותו, והוא מונה אינסוף שמות של נשים שאבדו בחייו. הוא באמת מסכן, קארל, אילו רק לא היה בורח כל הזמן, יכולתי באמת לרחם עליו.
ריק, במסע הטירוף, מוצא כל מיני רמזים (לקרול? ללורי?) במנהרות הכלא. מה זה הזומבי השמן הזה שהוא נתקל בו? האם זומבים שמנים לא יכולים לזוז? ולמה ריק רצה לפתוח את הבטן שלו ותוך דקה ויתר?

בינתיים, בוודבורי, המושל מטפל בזומבית קטנה שהיא כנראה ביתו. תסביך הרשל #2? אוי ואבוי לנו. זומבים בתוך עיירה של אנשים זה מלכתחילה רעיון גרוע.
מישון פורצת לביתו של המושל, לוקחת את חרבה, מוצאת כל מיני דברים במחברת, וקוטלת כמה זומבים להנאתה. הברק חוזר לעינייה, אך היא נעצרת, "נשפטת" ע"י המושל, ובסופו של דבר בורחת עם חרבה. אנדריאה נשלחת לדבר איתה, אבל מישון בשלה. לטענתה, אף אחד לא עוזב את העיירה מרצון. מאוחר יותר, היא יוצאת מהחומות ללא בעיה, באישור מרל, ואנדריאה בוחרת להישאר.
המושל לוקח את אנדריאה למסיבה המצופה הלילה. זהו קרב היאבקות בין מרל למגודל אחר, כאשר זומבים רעבים מסביב. אנריאה מתחלחלת, אבל המושל מספר לה שזה מבוים וכי לזומבים אין שיניים. לכך המושל מחזיק זומבים?

שאלות להמשך:
  • איפה קרול? הרמזים היו קשורים אליה?
  • למה לעזאזל הטלפון צילצל ליד ריק בכלא? מי היה בצד השני, ולמי בתקציר הפרק הבא (**ספוילר**) ריק אומר "אנחנו מתים כאן" בטלפון?
  • מהי "קבוצת המחקר" של המושל? והאם הדבר קשור לבתו הזומבית? ולמילטון?

Walking Dead 3x04


בחיי, זה היה אחד הפרקים הקשים של "המתים המהלכים", בעונה הזו ולדעתי אפילו מאז שהסדרה החלה. העלילה המותחת עד מריטת עצבים, האובדן שבסוף, האשמה והמעשים הקשים- כל אלו הובילו לפרק שייזכר זמן רב.

קודם נטפל במה שהתרחש בוודבורי, העיירה של המושל. אנדריאה נכנעת לאט לאט לנוחות ולשקט של העיירה, בעוד מישון ממשיכה לחשוד שמשהו לא בסדר ושחייב להיות משהו מסריח מאחורי השלווה. היא מזהה את חורי היריות והדם על הג'יפים הצבאיים, והמושל פוטר זאת כלאחר יד. היא מציינת את החייל שהגיע פצוע, והמושל מספר שמרל ירה בו כדי שלא יהפוך לזומבי. והרי ברור לנו שהוא שרד את הטיפול הרפואי, ויכול היה להמשיך לחיות. והראש שלו כזכור נמצא באחד האקווריומים בחדרו של המושל.

מרל מספר למושל את המידע שקיבל מאנדריאה אודות אחיו, ורוצה לצאת לחפש אותו. המושל מסרב בינתיים, מבקש ממנו להשיג עוד מידע אמין.

ולזירת ההתרחשות העיקרית. מסתבר שהאסיר הרצחני השני, זה שנסגר בחצר ע"י ריק, לא מת! בתחילת הפרק אנו רואים אותו (לא את פניו אמנם) מציב איברים חיים כדי למשוך זומבים לתוך הכלא, ושובר גדרות. לאט לאט, הכל מתחיל להיהרס. זומבים נכנסים לחצר בהמונים, והחבורה מופרדת. טי-דוג, בעודו סוגר את השער, ננשך (אוי אלוהים מס' 1). בכוחותיו האחרונים הוא עוזר לקארול לחצות את מנהרות הכלא, וכאשר מגיעה השעה, הוא מקריב עצמו ל-2 זומבים כדי שהיא תוכל לעבור. אמנם לא זכינו להכיר כמעט את טי-דוג בתור דמות, אבל אין ספק שמעשיו האחרונים עיצבו את דמותו כהלכה.
ריק מאשים את 2 האסירים שנותרו כי כל הבלאגן באשמתם, אולם הם נשבעים שהגדרות היו פתוחות ושלא הם הכניסו את הזומבים פנימה. אזעקת הכלא מופעלת ע"י הגנרטור, מה שמושך עוד ועוד זומבים מהסביבה הקרובה.
לורי, קארל ומגי ננעלים בחדר במנהרות הכלא. המים של לורי יורדים, והיא נאלצת ללדת, לא מוכנה וללא אף אחד שמוכשר לעשות כן. מגי למדה מאביה רק את ההוראות הבסיסיות, לעומת קרול שהתאמנה בפועל. כשהלידה מתעכבת, לורי מבינה שמשהו לא בסדר ומצווה על מגי לחתוך אותה בהתאם לניתוח הקיסרי הקודם. שלושתם יודעים שהיא לא תשרוד את זה, ולורי משכנעת את קארל להתבגר ולהמשיך הלאה. מגי חותכת את לורי, מוציאה תינוקת דוממת (אוי ואבוי!), שלאחר כמה רגעים מתחילה לבכות. קארל מתנדב לעשות את המשימה האיומה של לירות באמו כדי שלא תחזור כזומבית. אך, כל זאת מחוץ למסך.
הרשל ובת' ננעלו בחוץ, הרחק מזומבים מאיימים, וריק ודריל ו-2 האסירים היותר ידידותיים מצליחים להגיע לחדר הגנרטור, שם מחה האסיר הרצחני. אקסל, האסיר השחור, יורה בסופו של דבר באסיר, ומחזיר לריק את האקדח. זה כנראה המבחן שיכניס את שניהם לחבורה.
בסופו של הפרק, כולם מתקבצים חזרה בחצר, ללא טידוג, לורי וקרול (היכן היא? ברור שהיא לא מתה, כי לא הראו לנו את זה, נכון?), ועם תינוקת בת שעתה.
ריק נשבר. פה האובדן גדול מדי. כמה שהוא ריחק את עצמו מאשתו ומהרגשות, הוא לא יכול להכיל את מה שמתרחש עוד. הוא מבין את מה שקארל נאלץ לעשות, ומתפרק על האדמה בבכי.

הפרק כבד ביותר. האובדן משמעותי. כמה שכולם רצו שלורי תעזוב את הסדרה, ברור שזו לא היתה הדרך הרצויה. אבל האם היא מתה? כולי הייתי תקווה, לפני שמגי התחילה לחתוך, שקרול בטעות תמצא את דרכה לאותו חדר ותעשה את הניתוח בעצמה. ואיפה קרול? לא יכול להיות שהיא מתה. והכל הכבוד לטי-דוג.
ברור שריק (וכולם) מצטערים כרגע שהם לא הרגו את האסירים ברגע שראו אותם. אבל מי יודע מה היה קורה אז.

שאלות להמשך:
  • איפה קרול?
  • אוסקר ואקסל ייכנסו לחבורה? ואקסל הוא טי-דוג החדש (מרושע מצידי, אני יודע)?
  • מה עוד המושל מסתיר?

יום שישי, 9 בנובמבר 2012

Revolution 1x07


"מסע הצלב של הילדים" הוא לכאורה שם מאוד מלחיץ לפרק, אבל בסופו של דבר קיבלנו פרק שעשוי נהדר, אמנם בלי התקדמות משמעותית במרדף אחרי דני, אבל עם נפח טוב ליחסים בין הדמויות, שלא גרע מהאקשן, והכי חשוב: הסוד הגדול אודות אבדן החשמל מתחיל להתבהר.

אז מצד אחד, יש לנו את רייצ'ל, הנתונה לחסדיו של מונרו. בתמורה לכך שלא יפגע בבנה ויביאו אליה, היא גילתה לו את הסוד של התליונים, ומספר אנשים שאמורים להחזיק באמתחתם כאלו. הוא לא מצא איש, למעד ד"ר בראדלי, הנתון כעת תחת עינויים. רייצ'ל, למען בנה, ניסתה לגרום לבראד לשתף פעולה, אך הוא עלה עליה יפה ואמר כי בחיים לא ימסור את מיקום התליון. מונרו, בתגובה, הביא את בתו של בראד כאסירה. מתוחכם. עכשיו רייצ'ל ובראד במצב דומה, לשניהם יש מה להפסיד.

בזכות הסיפור הזה, ובזכות כמה פלאשבקים בסגנון של אבודים (כמובן), קיבלנו הצצה להיסטוריה של התליונים. בן ורייצ'ל, יחד עם גרייס (מעניין) ובראד עבדו על מקור לאנרגיה נקייה, אבל הצליחו להמציא משהו שכולא אנרגיה בתוכו. הוא למעשה משבית את כל האנרגיה והחשמל בסביבתו. כמובן שמשרד ההגנה רוצה להניח את ידיו על ההמצאה, ובתמורה, שר ההגנה מציע לרייצ'ל להצטרף לתכנית ניסיונית להצלת העובר שלה מבעיית הלב שלו. וכמו שאנחנו מכירים את רייצ'ל עד כה, ברור שילדיה קודמים לכל. והרי דני נולד בסופו של דבר, נכון?
בסופו של הפרק, אמנם, אנו רואים שכעת גרייס נמצאת בידיו של שר ההגנה. אבל איפה? ולמה?

במקביל, צ'רלי הרגישה מה המשמעות של להיות בנעליו של מיילס, כאשר אחיו של נער נלקח ע"י המיליציה, ואותו נער מעוניין להחזירו בכל מחיר. הציטוט של מיילס היה אדיר: "נכון שמעצבן לקבל הוראות מילד טיפש?"
מסתבר עוד, שזוהי קומונה שלמה של ילדים, שהוריהם נרצחו בתקופת כהונתו של מיילס במיליציה. על כן, הוא הרגיש צורך לתקן את המעוות ולהחזיר את אחיו של הנער. הבעיה היתה שהוא נלקח עם עשרות אחים לספינה, שהיא מתקן גיוס של מונרו.
בקיצור, צ'רלי שוב מתנדבת לעשות את העבודה השחורה, אבל העניינים משתבשים במהירות. מפקד הספינה תופס אותה, ומטביע בידה את הקעקוע של מונרו, למרבה הזעזוע. מיילס ונורה הולכים לחלץ את צ'רלי, המצב שוב מסתבך, ובאופן לא צפוי בכלל, בזמן שארון מחביא את הילדים במגדלור, התליון שבידו מתחיל לעבוד ומפעיל את החשמל. חיילי ומפקד הספינה מהופנטים, והדבר משאיר זמן למיילס, נורה וצ'רלי להרוג אותם ולחלץ את הילדים (כולם? הרי הספינה נכבשה, לא?). וארון הפגין אומץ לב מדהים כאשר הרג את 2 החיילים במגדלור, והרשים את הילדים, במיוחד את השמנמן ששנא אותו. הדמות של ארון לא מפסיקה להתפתח.

הסוד של התליון כעת מתגלה למיילס, וגם לצ'רלי. מיילס רוצה להשמיד אותו, לא ברור לנו מה צ'רלי תרצה. והמסע ממשיך.

שאלות להמשך:
  • מה תהיה גישתה של צ'רלי לתליון?
  • למה התליון של ארון לא ממושמע?
  • איפה גרייס נמצאת? מה זומם שר ההגנה בקשר אליה?
  • האם מונרו ישיג את התליון של בראד?

יום שבת, 3 בנובמבר 2012

Revolution 1x06


טוב.. הפרק הזה לא קידם אותנו מבחינת עלילה בכלל.
אולם, זו היתה הזדמנות מצוינת להכיר את ארון קצת יותר לעומק. נאמר רבות עד כה אודות חוסר ההתאמה של דמות כזו לסדרת אפוקליפסה. בסדרת זומבים הוא היה נאכל ראשון, בסדרת חייזרים הוא היה הופך לעבד של הפולשים, וכן הלאה. ובסדרת "אין יותר חשמל וכולם רוצחים או בורחים"- העובדה שארון שרד עד כה מדהימה.
ארון היה עובד של גוגל, כזכור, והיה מנהל עשיר ביותר. 3 בתים, אשה יפה, מאות עובדים תחתיו- מה צריך יותר? וסוף העולם הרס לו הכל. הוא הפך מכזה שדואג להפוך את אשתו למאושרת ביותר, לאחד שלא מצליח להגן עליה מ-2 שודדים מעאפנים.
אמנם הם חיו עם קבוצה, ובמיוחד עם שון, שדאג להם מספר פעמים, אבל חוסר השליטה הטריף את ארון, עד שבסוף הפרק אנחנו מגלים שהוא עזב את אשתו יום אחד והלך לדרכו. מלבד העובדה (הצפויה) שזהו פוטנציאל לכך שנראה אותה בהמשך הסדרה, הדבר מחזק את האופי החלוש של ארון. האמנם? לא לפי מאורעות הפרק.

בעלילת הפרק עצמו, מצבה הבריאותי של נורה מתדרדר ומיילס מחליט לקחת אותם לאחוזה של "מכר" שיסייע לה. ההחלטה הסתברה כשגויה, לאחר שבעל הבית מסתבר כטיפוס לא שפוי במיוחד, בעל נטיות רשע ורצחנות בחלק מהזמן. הוא איים על מיילס (בצחוק) מתחילת הפרק, ושלח את צ'רלי לאחוזה השכנה בתור המחיר שהוא גובה ממיילס על כל מה שהוא חייב לו לכאורה. צ'רלי הסכימה. אבל ברור שהיה לה קשה מאוד עד בלתי אפשרי להרוג זר, אפילו שמחיר חבריה תלוי בכך.
מיילס בורח לעזור לה, אחרי שארון מפציר בו. כעונש, דרקסל נותן לנורה ולארון נשקים, ומבקש מהם לירות אחד בשני. הראשון מנצח. ארון מבקש מנורה להרוג אותו, אבל אז, בצעד גבורה יוצא דופן, יורה בבקבוק השיכר שבחזהו, ולאחר מכן מחסל את דרקסל. אנשיו של דרקסל מאפשרים להם ללכת.

אז מה למדנו? ארון, למרות כל הקשיים, מצליח להגן על עצמו ועל היקרים לו. גם צ'רלי מוכנה להרוג למען המטרה הזו. ומיילס ממשיך להסתבך בצרות בתור מקצוע.
במקביל, ראינו את דני פוגש את אמא שלו אצל מונרו. ומונרו יודע על התליון שאצל ארון.

שאלות להמשך:
  • מה עוד מונרו שואף להשיג מרייצ'ל?
  • מה יהיה הצעד הבא של מיילס והחבורה?
  • מתי נפגוש (במקרה לגמרי) את אשתו של ארון?

יום חמישי, 1 בנובמבר 2012

Walking Dead 3x03


כן, היה לנו פרק מצוין גם השבוע.
קודם כל, אהבתי את ההפרדה העלילתית בין הכלא (שבוע שעבר) לבין וודבורי (השבוע), זה מאפשר לדעתי לספר כל סיפור הרבה יותר לעומק. אני בספק שהשיטה תמשיך עוד (ואם כן היא תהפוך למייגעת), כך ששבוע הבא כנראה נחזור לסיפור בדילוגים.

הפרק מתחיל במסוק ובו חיילים. מאיפה הם הגיעו? לאן פניהם מועדות? באמצע הטיסה הטייס מאבד שליטה על המנוע, והמסוק מתרסק באמצע היער. מיקון ואנדריאה מזהות את ההתרסקות, והולכות לבדוק.
מסתבר, שלא רק הן הלכו לבדוק, וחבורה של טיפוסים ברכבים מגיעים רגע לפניהן. המושל (דייויד מוריסי האדיר, הרדיופוני והכריזמתי), מזהה ש-2 חיילים נהרגו והפכו לזומבים, והורג אותם. החייל השלישי מחולץ ע"י אנשיו של המושל. אנדריאה ומיקון מסתתרות בין העצים, אך מתגלות בסופו של דבר ע"י לא אחר מאשר מרל, אחיו האבוד של דריל! ובתור קפטן הוק!
הפגישה ה(לא) מקרית הזו גורמת לאנדריאה, שגם ככה במצב בריאותי רעוע, להתעלף. השתיים נלקחות ע"י המושל ואנשיו לעיירה.

במבט ראשון, לא ברור מה קורה בעיירה הזו. המושל (שלא מוכן לגלות את שמו. לעולם) הצליח לאגד סביבו אנשים נאמנים שמוכנים לשמור על הגדרות, ואסף לעיירה כמה עשרות תושבים עד כה. יש מים זורמים, רחובות נקיים, בתים מסודרים, מרפאה, בתי ספר. אבל תמיד חייו להיות משהו חשוד ונגוע בדברים שנראים כל כך טובים.

בזמן שמרל ואנדריאה מחליפים חוויות (כן, הוא עדיין שומר טינה לריק ולאחיו), המושל מתחקר את החייל הפצוע, ושומע ממנו שהבסיס בו שירת והיה מבודד, הפך נגוע, ומחלקה קטנה של חיילים הצליחה לברוח, ומחכה לו להוראות, אחרי שלקח את המסוק לאוויר בגלל שהכביש המהיר חסום.
המושל לקח את אנשיו "לחלץ" את החיילים, אבל תוך רגע חיסל את כולם ולקח את הרכבים הצבאיים והציוד. לעיירה הוא כמובן משקר, ומספר שהחיילים נאכלו ע"י זומבים. כן, הנה הסירחון שחיפשנו.

אנדריאה מתרשמת לטובה מהעיירה, ומיקון החשדנית (באופן קבוע, יש לציין), לא מעוניינת להישאר. אנדריאה מבקשת כמה ימים. ברור לנו שמיקון תחפש דברים מתחת לפני השטח.

שאלות להמשך:
  • יש חיילים? יש צבא? זה רק בסיס אחד קטן, או שחלקים מהשלטון הישן שרדו? זה המסוק שמשך את הזומבים בסוף העונה הקודמת והביא בסופו של דבר את העדר לחווה (ותודה על כך)?
  • למה המושל חיסל את החיילים? הוא מפחד מסמכות אחרת בעיירה שעשויה לערער עליו?
  • מרל וריק ודריל ייפגשו?
  • למה לעזאזל יש למושל ראשים בתוך אקווריום בחדרו שלו? קריפי. ואחד מהראשים הם של החייל הפצוע. מלחיץ. כמה עוד אנשים הוא הרג במהלך הזמן, ולמה? ואיך זה שיש לו חשמל בחדר?

יום שלישי, 23 באוקטובר 2012

Walking Dead 3x02


טוב, פרק קל זה לא היה. לא ראינו בכלל את מיקון או את אנדריאה, אבל הסבלנות חייבת להשתלם. לעומת זאת, זכינו למשהו שלרוב מטופל בסדרות אפוקליפסה בצורה אחרת לגמרי: חבורה של אנשים ששרדה את האפוקליפסה כמעט שנה באופן מבודד לחלוטין, וכעת מביטה למציאות המזוויעה בעיניים.
אבל כאן, לא ברור אם המציאות מזוויעה יותר, או האסירים עצמם, שהיו כלואים מעל 200 ימים בקפיטריה של הכלא. עם שירותים מאולתרים, ערימות של אוכל ואקדח אחד, הם הצליחו להחזיק מעמד, בעודם חושבים שיש יצורים בחוץ, ושעוד מעט יבואו לחלץ אותם.
אז לא. אין חילוץ. והיצורים לא רק מחוץ לדלת, הם בכל מקום. אני בספק שנקבו בשם של אחד מהאסירים אפילו, חוץ מטייני הגדול (שם ענק!), אבל זה ממילא לא חשוב. הראשי, בעל האקדח, הוא עיקר הסיפור.
בעוד גיבורינו הציבו את הרשל על המיטה וניסו לעצור את הדימום מהרגל הקטועה, והתפללו שהוא יתעורר שוב, וכבנאדם (ולא כזומבי), ריק, טי דוג ודריל הלכו לסייע לאסירים לנקות עוד רובע, כדי שיהיה להם איפה לחיות. ברור, שכעת שהם יודעים מה יש בחוץ, הם מעדיפים להישאר בכלא. אבל ריק לא מוכן שהם ישארו איתם ביחד. אפילו לורי אישרה לריק לעשות מה שהוא חושב לנכון. לעזור לאסירים, או להרוג אותם אם יהיה צורך.

אז בדיוק כמו שהיה אפשר לצפות, הם לא צייתו לכללים של ריק. 2 זומבים נכנסים- למה לשמור על מבנה? בואו נכסח אותם. רגע, זה לוקח הרבה יותר מדי זמן. בסבב הבא הם למדו לקח. חוץ מטייני. הוא חטף פחד, נכנס למסדרון אחר, ואכל אותה. ריק ידע שאין סיכוי. האסיר המרושע חיסל את טייני בלי להסס אפילו. ריק היה אומר, "פה, חשדתי".
בשלב הבא האסיר הרצחני זרק זומבי על ריק. בתמורה, ריק תקע לו סכין במוח. שוק, אבל לא היינו מצפים לפחות, כמו שאנחנו כבר מכירים את ריק. עוד אסיר נאכל בחוץ, וה-2 האחרונים קיבלו אגף משלהם עם אוכל. וזהו. לפחות הם בחיים.

במקביל, הרשל הפסיק לנשום ולורי הנשימה אותו. ההתנפלות של הידיים שלו עליה היתה מפחידה! הוא זומבי! לא! כן!
אחרי שריק והחבר'ה חזרו, הרשל התעורר כמו בנאדם. איזה מזל. ידעתי שהוא יישאר בסדרה.
אה, ומישהו מרגל אחרי קרול (בעודה מנתחת זומבית) מבין השיחים. ברור שזה לא זומבי. זומבים לא מרגלים.

ומה הלאה?
  • איפה מיקון? איפה אנדריאה?
  • כמה עוד מהכלא נשאר לכבוש?
  • ולמה, למה, למה עד שהתחלתי לתפוס מקארל בוגר, הוא היה חייב ללכת למרפאה לבד. חיסל "רק" 2 זומבים. שאלוהים ישמור על הילד הזה.

יום שני, 22 באוקטובר 2012

Last Resort 1x04


אז כן, זו עוד סדרה מדוברת של הסתיו. יש לנו פה לא מעט אקשן, דמויות חזקות, והכי קרוב שכנראה נגיע בזמן הקרוב לחלליות או מדע בדיוני כלשהו. כן, הטלוויזיה בכזה מצב גרוע.

סיכומון קצר: מרכוס צ'אפלין, מפקד הצוללת הגרעינית האמריקאית ה-USS Colorado, קיבל פקודה בערוץ קשר משני לתקוף בגרעין את פקיסטן. בגלל הערוץ בו הועברה הפקודה, הוא מטיל ספק בה (שכן פקודה כזו תגיע רק אם וושינגטון הותקפה, וזה לא המקרה), מועבר מתפקידו, וסגנו, סאם קנדל, מקבל את אותה פקודה ובוחר להטיל ספק גם כן. בתגובה, צוללת גרעינית אחרת תוקפת את הקולורדו. צ'אפלין וקנדל מצליחים להתחמק בקושי מההתקפה, מגיעים לאי סיינט מרינה והופכים אותו לשטח מפורז, תוך השתלטות על עמדת או"ם.

מה היה לנו השבוע?

מרכוס מתרגל את הצוות שלו שוב ושוב לתרחיש של פגיעה בצוללת. זה חשוב, גם לנוכח המצב הבטחוני שלהם, וגם כדי להעלות את המוטיבציה והרצון שלהם לתרום, למרות הסיטואציה שאף אחד לא רוצה בה. זה עוד יותר חשוב לגרייס, שצריכה ללמוד לקבל את ההחלטות הפיקודיות ולגרום לצוות להקשיב לה.

מדוע הקולורדו הותקפה? האם בגלל צוות הנחתים מאפגינסטן שעלו על הצוללת מעט לפני האירועים הקריטיים? כך עושה רושם, לפי ההאשמות של גרייס ולפי ההתנהגות של ג'יימס. החשש שלו היה שידידו הפצוע ידבר- והוא לקח על עצמו את הטיפול בנושא.

במקביל, מרכוס מעמיד בפני הצוות את הזכות לבחור אם לעזוב או להישאר. רשימה נתלית במסדרון, ואנשים יכולים באמת לבחור. לאט לאט נראה שלא יישאר הרבה מן הצוות בצוללת.

אבל כצפוי, סדר האירועים משתבש. וושינגטון מעבירה פקודות לכמה מן הפקודים של הצוללת, כך שיכבשו את הפיקוד עליה, יחסלו את מרכוס או יטביעו את הצוללת. ניסיון החיסול מסוכל, מרכוס מתנהג כאילו שום דבר לא יכול לפגוע בו, אבל זה מסוכן. אותו ימאי שהיה שבוי אצל סראט ונפגע נפשית מן ההחלטה שנאלץ לקבל (לשלוח את חברו למוות), מוציא רימון בחדר הבקרה, יוצר קשר עם שר ההגנה ומנסה להביא את הצוללת לידי ארה"ב חזרה.
אבל מרכוס מגלה כוחות נפשיים אדירים, ומצליח, בין האצבעות, למנוע נפילה של הצוללת או טביעה שלה. כצפוי, הנאום שלו שהושמע בקשר הספינה גורם לרבים לבחור להישאר לצידו בצוללת. איזה יופי. האמנם?

ואשתו של קנדל בארה"ב אוכלת את החרא של התקשורת, אבל לא נשארת חייבת. האם היא תמשיך להאמין לעו"ד המפוקפק? ואולי הגיע הזמן שסינקלר תתקדם בחקירה שלה? אמנם היא כבר יודעת שאביה אחראי לגניבת מפרט האבטיפוס מהצוללת, אבל הגיע הזמן שהאדמירל הגדול ישתף יותר פעולה.

ומה הלאה?

  • סופי מתאהבת בסאם? אבל אשתו של סאם מחכה לו בבית. העו"ד בטח יהרוס הכל, וסאם יבחר בסופי. לא?
  • צ'יף הספינה משתף פעולה מצוין בינתיים. הוא מחכה לראות את מרכוס וסאם בבית משפט צבאי. אבל עד מתי הוא יחכה?

יום שישי, 19 באוקטובר 2012

Revolution 1x05


אחת הסדרות המדוברות החדשות של עונת הסתיו, Revolution (או "המהפכה"). מדובר בפרק החמישי, אז אנצל כמה שורות כדי לסגור פערים:
החשמל הפסיק לפעול. מה הייתם עושים? ברגע הראשון חושבים שזו רק הפסקת חשמל. אנשים מנסים להמשיך הלאה. אבל שום דבר לא פועל- רכבים, סוללות, כל דבר אלקטרוני באשר הוא. האוכל מתחיל להסתיים. רוצחים ושודדים שורצים בכל פינה. החכמים ברחו מהערים, בדרך היחידה האפשרית: ברגל. השלטון קרס, המיליציות שולטות. באזור של הסדרה קמה המיליציה של מונרו.
כעת, 15 שנה לאחר מכן, אנו פוגשים את צ'רלי, שאביה (בן) נרצח ע"י המיליציה ואחיה (דני) נחטף על-ידיה. ברגעיו האחרונים, אביה שלח אותה למצוא את אחיו, מיילס, שלטענתו יסייע לה למצוא את אחיה. היא יוצאת לדרך עם מגי (בריטית שלא תצליח לחזור לראות את ילדיה עוד) ואהרון (עובד גוגל לשעבר), מוצאת את מיילס ומגלה שגם אחריה המיליציה עוקבת.
במקביל, קיימים מעין תליונים, Pendants, אשר נדמה שהם יכולים להחזיר את החשמל לזמן מוגבל. אחד מהם אצל אהרון, שקיבל אותו מאביה של צ'רלי. מיילס צירף לחבורה גם את נורה, אשת מחתרת אשר מומחית בפיצוצים. כעבור 4 פרקים, אנו קרובים מאוד לדני.

אז מה היה לנו השבוע?

מונרו ממהר. מצד אחד, 2 מהרפובליקות השכנות כרתו ברית, ונערכות לאורך הגבולות. מצד שני, הוא יודע שיש לו מחתרת בעייתית בשטח שלו. הוא רוצה להחזיר את החשמל, ולפי דבריו, מספיק מסוק בלקהוק אחד כדי שכל האחרים יסגדו לו כמו בני המאיה אל מול הכובשים הספרדים בשעתם. ואחרי כיבוש כל צפון אמריקה, לדבריו, השמיים הם הגבול.
ואיך הוא מנסה להשיג את החשמל? רייצ'ל. הוא יודע שהיא יודעת משהו. והוא מביא לה את דני, הבן שלה, כקלף מיקוח.
רכבת קיטור. זה שינוי משמעותי יחסית לסדרות אפוקליפסה אחרות. כאשר לאחד מהצדדים יש יתרון כזה משמעותי, נדמה שהקרב אבוד. אז נורה, בשם המחתרת, ניסתה לפוצץ את הרכבת. הטעות שלה היתה, שהיא ניסתה לעשות זאת למרו שידעה שדני ונוויל על הרכבת. אז מיילס וצ'רלי היו צריכים גם לנסות לחלץ דני וגם לא למות בעצמם בגלל הפצצה.
אילולא נורה, מיילס לא היה צריך ללכת למשוך בולי עץ מהקיטור, והיה יכול לעזור לצ'רלי לחלץ את דני. אבל נשברה הנוסחה של אי-השוויון הנצחי, וכעת למונרו שיחק המזל.

חוץ מזה, תגלית מרעישה: נייט הוא הבן של נוויל. היה ניתן לחשוד (צבע העור), אבל לא ניתן היה לחשוב על זה בכלל. וזה מעמיד אותו באור אחר לגמרי. הוא רוצה ללכת בעקבות אבא שלו, שבלית ברירה לימד אותו להגן על עצמו בעקבות ההחשכה. אבל הוא רוצה גם להיות טוב כלפי צ'רלי. אז הוא זרק אותה מהרכבת. זה עדיין סיפור אהבה טוב יותר מדמדומים :) לפחות נייט היה הרבה פחות מרגיז בפרק הזה.

הסצנה של הקרב-ספק-שיחה בין מיילס לנוויל היתה מצוינת. מיילס יודע מה חושבים עליו, ונוויל מעולה. בינתיים זה נגמר בתיקו. עד הפעם הבאה.

שאלות להמשך:
  • דני בידיו של מונרו. רייצ'ל הסכימה לגלות לו על התליונים. אנו יודעים שנייט ראה את אחד מהתליונים כשאהרון שיחק בו. האם יש כאן פוטנציאל לבלאגן נוסף תוצרת נייט?
  • צ'רלי, אהרון, מיילס ונורה הולכים כעת לפילדלפיה. האם יהיהי שינוי בתכניות בדרך, או שנזכה בקרוב לראות "איחוד" של מונרו ומיילס?
  • האץ' הבוגדני הזה. פצע את נורה. היה מוכן להרוג את דני. והכל "בשביל המחתרת". הלוואי ולא נראה אותו יותר.
 עד הפעם הבאה,

יום רביעי, 17 באוקטובר 2012

Walking Dead 3x01


שלשום, אחרי ציפייה ארוכה ביותר, החלה בארה"ב העונה השלישית של סדרת הזומבים שוברת השיאים "המתים המהלכים". כמובן שהפוסט הבא יכלול ספוילרים קלים וכבדים על הפרק, ואם טרם צפיתם בו, כדאי לכם לשקול שנית אם להמשיך לקרוא.

אז.. לא התאכזבתי. וזה עוד בלשון המעטה. פרק פתיחת העונה הזו היה גדוש במתח, באקשן, כאשר בקצה כל מסדרון ובפינת כל מעבר עשוי היה להופיע זומבי צמא בשר אחר. אין ספק שישבתי על קצה הכיסא לא מעט, וממש לא רציתי שהפרק יסתיים.

באופן לא צפוי, הפרק מתחיל כמה חודשים לאחר אירועי העונה השנייה. החורף חלף, ואנו נתקלים כעת בחבורה מגובשת, מצייתת, ממושמעת, שנאלצת לשרוד כל יום מחדש, ולחיות מהיד לפה. ישנם כמויות של זומבים בכל פינה, 2 עדרי זומבים שסוגרים עליהם, ופתחי המילוט הולכים ונגמרים. לורי, שהפכה להרבה פחות מעצבת (כן, זה אפשרי) עומדת ללדת, וריק, למרות שהכעס שלו אליה טרם שכח, מעוניין למצוא מקום בטוח בו תוכל ללדת. קארל הפסיק להיות הילד שבורח לביצה לדקור זומבים, והפך לחלק בלתי נפרד מאוחזי הנשק. עוד מישהו רואה דמיון משמעותי למאט מ"שמיים נופלים"?

הכלא יהפוך להיות הסט העיקרי לסדרה בעונה הזו. כיבוש החצר של הכלא היה יחסית קל, והגדר מוגנת כולה, אך כיבוש הכלא עצמו נראה כמשימה קשה ביותר, בעיקר עקב הצורך בקרבות פנים אל פנים, מיעוט התחמושת, והזומבים שמופיעים בקצה כל מסדרון. זאת ועוד, הזומבים בעלי המיגון נגד הפגנות היו הפתעה מטרידה, ואמנם לא יכלו לפגוע בגיבורים יותר מדי, אך היו מעט מאוד פגיעים בעצמם.

לורי מפחדת שהתינוק יוולד מת, ולאור מה שנודע לנו בעונה הקודמת (כולם נגועים בנגיף), אף מפחדת שהתינוק יאכל אותה מבפנים. הרשל עושה עבודה טובה בלהרגיע אותה. דריל, טי דוג, קרול (הצלפת), מגי וגלן, כולם הפכו לחיילים ממושמעים של ריק, שהפך למפקד ללא עוררין של החבורה. והוא יודע להוביל אותם למקום הנכון.

והרשל. מסכן הרשל, תוך כדי שהוא מחפש את הבת שלו הוא ננשך ע"י זומבי שהיה מוטל במסדרון. וכשחשבנו שהכל אבוד, ריק החליט לטפל בנושא וכרת לו את הרגל (!). האם באמת זהו הפתרון? עוד נראה. אני אישית לא מאמין שהרשל ייעלם מהסדרה.

במקביל, זכינו לראות מעט מאוד מאנדריאה, שכנראה חלתה במהלך החורף, ומיקון, שמתעקשת להמשיך להחזיק אותה תחת חסותה ולשמור עליה, יחד עם 2 זומבי המחמד שלה.

מה הלאה?
  • מיהם חבורת האנשים שהיו בתוך הכלא, איך הם עדיין חיים, איך הם שרדו, ומה יקרה בינם לבין החבורה של ריק?
  • מתי נראה את המושל?
  • ראינו בפרומו להמשך העונה את המסוק (שמשך את גדודי הזומבים לכיוון החווה בסוף העונה הקודמת). מה הסיפור שלו?
אין ספק שהעונה הזו הולכת להמשיך ולשבור שיאים של רשתות כבלים בארה"ב. אהבתי את הפרק מאוד, ואני מחכה בקוצר רוח להמשך.