יום רביעי, 28 בנובמבר 2012

עמדות קרב (Walking Dead 3x07)


כלי המשחק נעים לקראת המערכה הסופית. הכל מסתדר לקראת מה שעתיד לבוא בפרק הבא, פרק פגרת אמצע העונה, שאחריו ניאלץ להמתין כ-3 חודשים. אבל רגע, בואו נדבר על האקשן של השבוע!

אז כן, מישון הצליחה למצוא את דרכה לכלא בהתבסס על דבריהם של מגי וגלן, והשאלה הגדולה היתה כיצד ריק יגיב. ברור שסלסלת תחליפי החלב עזרה, אבל החשדנות הנצחית של מישון עיכבה אותה וגרמה לריק לחשוב כל מיני דברים. בתחילה הוא נעל אותה בתא לבדה, בעוד כל החבורה הולכת להתלהב מחזרתה הדרמטית של קרול. אבל מהר מאוד היא הסכימה לספר איך מצאה אותם (הדיבורים של גלן ומגי), ועל החטיפה שלהם (ע"י אותו אחד שירה בה). היא לא ידעה או זכרה כנראה את שמו של מרל, אחרת היינו מגיעים לרמה אחרת של אקשן ופחד בעיניים של ריק ודריל. זה נדחה כנראה לפרק הבא.
אז המשימה עכשיו היא ללכת לחלץ את מגי וגלן מהעיירה של המושל. מישון מכירה את הפרטים האסטרטגים, אקסל ודריל מצטרפים אליה ואל ריק, ומשלחת החילוץ יוצאת לדרך. אין ספק שהעניינים מתחממים.
כשריק נפרד מבנו, הם ניהלו שיחת אב ובן מקסימה, ומרגשת אפילו. אנדרו לינקולן מדהים בכל פרק מחדש. הביטחון שיש לו בקארל, ההסכמה שלהם על השם של התינוקת (ג'ודית! מקסים), ההבנה ההדדית.. כל הכבוד.

הארבעה נוסעים לוודבורי ברכב, אבל את החלק האחרון של הדרך הם עושים ברגל, ובאמצע היער הם נתקלים בערימה של זומבים, בדיוק במקום בו כבר אסור להם לירות בגלל הרעש. הם מצליחים להיכנס לבקתה באמצע שום מקום, בה גר תמהוני שלא ברור איך בדיוק הוא שרד עד כה (אגב, נכון שהוא דומה לדייל, השם ייקום דמו?). הוא מאיים במשטרה, ריק אומר שהוא שוטר, אבל המצב מסתבך כשהתמהוני מנסה לצאת מהבקתה ולפתוח את הדלת אל מול עשרים זומבים, ומישון משספת אותה בדיוק כמו שהיא יודעת.
כאן הגיע קטע שממש אהבתי, למרות הברוטליות שלו. דריל שואל אותם אם הם זוכרים את הקרב על האלמו (למי שמתעניין: http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_the_Alamo), אקסל טיפה מסתייג (הוא לא היה אסיר עד לפני רגע?), והם זורקים את הגופה של התמהוני אל הזומבים ויוצאים מהדלת האחורית שהיתה פנויה. אדיר ומזוויע בו זמנית.
ואז הם הגיעו לגדר וראו את הזקיפים המאיימים של וודבורי.

אחורה פנה. גם בוודבורי היו לנו התרחשויות היום. המושל נידב את אנדריאה לעזור למילטון בניסוי כלשהו. אנדריאה מסכימה, אבל מסתבר שהניסוי ניזון בעיקר מתקוות השווא של מילטון. בנאדם מבוגר מהעיירה גוסס מסרטן הערמונית, וכאשר הוא יילך לעולמו, מילטון רוצה לראות אם הוא יישאר בו שביב זיכרון של מה שהיה בו לפני, התמונות, המוזיקה, כלי הנגינה, השירים. תפקידה של אנדריאה- להרוג את הזקן כאשר הוא יהווה איום. ואכן, כמו שהיא ידעה ובניגוד לציפיות של מילטון, הזקן לא זכר דבר. ההיפך- מילטון כמעט ננשך כשאנריאה תקעה לזקן סכין בראש.
כזכור בעונה הראשונה, כאשר המחנה של השורדים מחוץ לאטלנטה הותקף ע"י זומבים בפעם הראשונה, אחותה של אנדריאה ננשכה, ואנדריאה חיכתה את כל הזמן שנדרשה כדי שהיא תחזור, כדי שתוכל לבקש סליחה שלא שמרה עליה כמו שהיתה צריכה. וברור, ההתנצלות הלכה על אזניים ערלות, אחותה חזרה בתור חיה בלבד. כך היה המקרה גם הפעם. אין בזומבים שביב אנוש, אלא רק מפלצת. מילטון, לדעתי, מסתיר איזשהו קשר למישהו קרוב אליו שהשתנה, אולי בדומה אפילו למושל. תקווה, זה מה שצריך. רק תקווה. וכשאין אותה, שום דבר לא יעזור.
אנדריאה, כמובן, לא יודעת על מה שמתרחש מתחת לאף שלה, על גלן ומגי השבויים. זה יהיה מסוכן למושל.

במקביל, מרל התעלל ועינה את גלן כדי שיגלה לו היכן המחנה שלהם. לא עזר כלום, גם לא זומבי שגלן הצליח לחסל אחרי שהתנתק מהכיסא. המושל זיהה את נקודת התורפה של מגי, והלך על הגבול הדק של התעללות מינית בה, לבד ומול גלן, ואז איום בירי על גלן כדי שהיא תגלה הכל. וזה עבד.
עכשיו, משהמושל יודע שיש חבורה מסוכנת מתחת לאף שלו, שמסוגלת לעשות דברים שמרל אמר לו שבלתי אפשריים (לנקות את הכלא, לדוג', או התרגיל שהם עשו הפרק ביער), הוא חושש. העיירה לא בטוחה עוד. זאת ועוד, הוא יודע שהם יהיו בדרך לחלץ את מגי וגלן. ודריל איתם. ולמרל יש חשבון אישי איתו, כך שהוא עלול לזנוח את טובת העיירה. אז המושל שולח את מרל, את השחור, ועוד כמה אנשים, כדי לבדוק מה קורה בכלא.

כל כלי המשחק נעו למקומם. הקרב מתחיל.

שאלות לפרק הבא:
  • האם קארל וקרול יצליחו להגן על הכלא?
  • מה אנדריאה תעשה כשהיא תבין מה קורה מתחת לאף שלה?
  • האם וודבורי, כעיר נקייה מזומבים, תשרוד את המאבק? כידוע, עד היום, אף מקום לא שרד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה