יום רביעי, 14 בנובמבר 2012

Last Resort 1x06


לאט ובטוח, Last Resort עוקבת אחר כל נתיבי העלילה שידועים דווקא לסדרות מדע בדיוני. עלילות מהסוג של חטיפה של חללית, הגדרת שטח מפורז, מורדים מתוך הצוות, מאבקים עם המולדת, את כל אלו כבר ראינו בכמה וכמה סדרות שעלילתן המרכזית היא לרוב חללית שמשייטת לה בחלל העמוק (למי שזוכר ומכיר, סטארגייט (כל 3 הסדרות), באטלסטאר גלקטיקה, פיירפליי ועוד). ולפי הנוסחא, צריך להגיע גם הפרק בו הגיבורים הראשיים חווים הזיות, במקביל לאיזושהי התקפה עוינת או במצב קיצוני אחר.
אל תבינו אותי לא נכון- אני לא רומז ש-Last Resort היא קלישאתית או שבלונית בצורה כזו או אחרת. ההיפך הוא הנכון: הם לוקחים עלילות שנהוגות בסוג מסוים של דרמה-בידיון, ומתרגמים אותם בצורה נהדרת לכדור הארץ, בלי חייזרים וחלל, אבל עם המון מתח ודמויות רבות עוצמה.

אז מה היה לנו השבוע? חוליה של כוחות מיוחדים מארה"ב שמניעה עדיין לא ידוע, פיזרה באספקת המים של האי "בז", חומר שגורם להזיות, אובדן שליטה, עייפות וכו'. הפרק מסופר קצת בסגנון של אבודים, כאשר העלילה נעה קדימה ואחורה לסירוגין. בחלק מהזמן זה מתאים, בחלק מהזמן מיותר, ובסוף זה היה גאוני: באמצעות הקפיצה יכולנו לנחש שסאם התנשק עם סופי, עוד לפני חשיפת הטוויסט על המסך. אהבתי.
אם ננסה לסדר את ההתרחשויות לפי ציר זמן הגיוני מעט, נייג'ל מתחרפן לו ומשתגע בחדר המעקב של נאט"ו, אותו הדבר קורה גם בשאר האי, והצ'יף מזהה את התופעות בתור סם שניסו עליו בעבר. יש מספר שיטות למגננה, כגון אפינפרין או מזרקים אחרים, אבל במהרה הם מגלים שכל המלאי נעלם, על האי ובצוללת. סאם וצ'פלין ממהרים לשלוט במצב, שיוצא מהר מאוד מכלל שליטה. סאם מאבד את אנשיו באי, צ'פלין וגרייס מאבדים את אנשיהם על הצוללת, ומסתבר שסראט קשור איכשהו לחדירה ומשתף עימה פעולה. סאם נופל בפח של מפקד הכוחות המיוחדים, ומשתף איתו פעולה לזמן מה, אבל החזיונות של אישתו והידיעה הטרייה שהיא נמצאת עם עורך הדין שהכיר בביה"ס מטרידים וצפים שוב ושוב.
סאם מנסה להתמודד עם אשתו, עם האשמותיה שהוא לעולם לא יחזור הביתה ושהוא מעדיף את הצבא. במקביל, הוא מצליח בסופו של דבר להבין שאותו מתחזה שטוען שסאם לא מזהה אותו בגלל הסם הוא בעצם פולש, קושר אותו ובורח לחפש את אנשיו. בשלב מסוים הוא מתחבר לג'יימס ושניהם מחפשים את סראט.

במקביל, על הצוללת, צ'פלין הוא כנראה האחרון שנשאר ער. אספקת החמצן אוזלת בגלל שריפה לכאורה, והוא מנסה ללכת לטפל במה שיש לטפל. כל אנשיו כבר התעלפו. הדבר היחיד שמחזיק אותו ער הוא הרדיפה אחרי הדמות של בנו הקטן שרצה במסדרונות ולוקחת אותו למשרדו, ואז לחדר המנועים.
ההתרחשות כאן לא ממש ברורה, אבל כנראה לא צ'פלין הפעיל חזרה את אספקת האוויר, וברור שהוא לא זה שתקע לעצמו מזרק אפי בחזה שהחזיר אותו להכרה. אך, המפתח של השיגור הגרעיני שלו נעלם.

סאם וג'יימס מצליחים להשתלט על המצב בעזרת סופי, הורגים את חיילי הכוחות ומנסים לשמור על קנדל בחיים, למרות שהוא נורה ע"י סראט, שמתחנן על חייו ומשוחרר מהחדר. תכלס, הוא לא אשם בחלק ממה שקרה, אבל הוא שיתף פעולה עם קנדל וברור שחיילי כוחות מיוחדים מבטיחים הבטחות שווא.
מאוחר יותר, צ'פלין מספר לסאם שהמפתח איננו. יכולת השיגור הגרעיני שלהם כעת איננה. יש מישהו (שוב) מהצוות שהמפתח בידיו. מי? ולמה?

All in all, הפרק מטפל באמצעות ההזיות ב-2 בעיות מהותיות שיש ל-2 הדמויות הראשיות שלנו: צ'פלין ואובדן בנו, כאשר הוא רואה אותו בגרסתו הצעירה מאוד, רץ אחריו, ומספר לו סיפור לפני השינה. הגעגועים לבנו קשים מנשוא, וזו הדרך של המוח שלו להתמודד. סאם גילה בתחילת הפרק שאשתו בקשר (לכאורה) עם עורך דין שהכיר בילדותו, ובמשך כל הפרק רודפת אותו העובדה הזו, האשמה של זניחת אשתו והאשמה שאשתו מטיחה בו. היא חושפת בפניו שקנדל מזויף, וכשהוא מנשק אותה- זו בעצם לא היא. בעיה.

שאלות להמשך:
  • האם קנדל ישרוד? והאם יצליחו לתחקר אותו?
  • מי גנב את המפתח? האם זו היתה המטרה של החדירה מלכתחילה?
  • סאם לא יודע שהוא נישק את סופי. סופי יודעת. איך זה ימשיך מכאן?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה