יום שישי, 23 בנובמבר 2012

אחותי הבוגדת (Revolution 1x08)


דבר אחד הסדרה הזו ממשיכה לעשות שוב ושוב: העלילה המעניינת ביותר בפרק, עם הדמויות הביזאריות / החשודות ביותר, נמצאת תמיד בדקה האחרונה. רייצ'ל, גרייס, שר ההגנה לשעבר, הם פשוט הפכו לשחקנים של הקליפ-האנגר. ואני אומר- למה? חייבים להשאיר את המתח הטיפשי הזה בסוף הפרק כדי להחזיר את הצופים לפרק הבא? הרי יש לא מעט סדרות מצליחות בלי רגעי מתח בלתי פתורים בסוף כל פרק. די. תבנו את העלילה כמו שהיא אמורה להיות, לא כדי לשרת את הרייטינג.

ולענייננו: פרק הזוי במקצת, עם הרבה הליכה במעגלים בסביבת הנהר. מיילס והחבר'ה מגיעים לגשר, משחדים את השומר, ונכנסים היישר למלכודת. סטראוסר האיום אחראי למלכודת. הם בורחים, אבל אחותה של נורה (מיה) בידיו. הם מחלצים אותה, היא מובילה אותם לסוחר של הנהר, שנמצא מת. מיה משכנעת את נורה לבוא איתה לטקסס למצוא את אביה (בעיקר כי צ'ארלי מעודדת אותה לכך), וכאן מתגלה הטוויסט המסריח 80 ק"מ מראש: מיה שיתפה פעולה עם סטראוסר, השיגה את התליון, והובילה את החבר'ה היישר לידיו. נורה עושה אחורה פנה, מצילה את מיילס מידיו של סטראוסר, והם קופצים לנהר. בחייכם, לא חשבתם על לשחות לצד השני מלכתחילה?

אז נכון, העלילה הזו היתה צפויה ביותר. אבל לפחות קיבלנו הצצה לעברה של נורה. נורה, בדומה לארון, מגלה לנו רק את מה שאנחנו צריכים לדעת על ההווה שלה, ולא על עברה. בעזרת הפלאשבקים, אנו מגלים את ילדותה הקשה. אמה נרצחה ע"י שודדים (כנראה), והיא הסתירה זאת מאחותה בזמן שהן הלכו לחפש את אביה. משהסתבר שגם הוא נעלם, היא סיפרה לאחותה את האמת, ושתיהן הבטיחו לשמור אחת על השנייה. כפי שראינו, שתיהן גלו להיות לוחמות, זו של המחתרת, וזו ציידת ראשים שעובדת כבר שנה אצל המיליציה. חבל. קיוויתי שמיה תצטרף לחבר'ה בדרך לחלץ את דני.

דני, מושא החילוץ, לא נראה כלל בפרק. מי שראה אותו לאחרונה וזוכר, מוזמן לדווח.

בנו של טום נוויל, נייט, ניסה לגלות מה סטאוסר עושה, נענש ע"י מונרו בעינויים, ויישלח לקליפורניה הפראית (למה? מה יש שם? האם זו אמירה ביקורתית על ימינו?). אשתו של טום, שהיא מסתבר הכוח המניע מאחוריו לא מעט, מגלה סוד על בנו של קצין אחר שהצטרף למחתרת, ובעזרת המידע מונרו מודה לטום על סיועו ומשאיר את נייט בסביבה. ג'וליה ממשיכה, ומנסה לשכנע את טום להפיל את מונרו ולהחליף אותו, בטענה שמונרו לא יציב מאז מיילס עזב. וואו. תככים בראשות המיליציה. מתחיל להיות מעניין.

ובדקה האחרונה: סטראוסר (לעזאזל, איזה שם שקשה לכתוב) מביא למונרו את התליון, שמביא אותו לרייצ'ל, בלי לספר לה מאיפה השיג אותו. כמה פרקים היא תמשוך עכשיו עד שהיא תפעיל אותו?
ושר ההגנה לשעבר מראה לגרייס על מסך מחשב כי התליון של בן הגיע לידיו של מונרו. והי תצטרך לעשות משהו בנידון. ויש שם מנהרה ענקית. מה זה? חור תולעת היישר אל רפובליקת מונרו? ספוקי.

ושאלות לעתיד:
  • מה זו המנהרה של שר ההגנה?
  • מה המכשיר החשמלי הראשון שמונרו יפעיל כשיוכל?
  • מונרו יוותר בכזו קלות על מיילס?

2 תגובות:

  1. בדיוק ראיתי שהסדרה הזו מתחילה ביס ולא הבנתי מה קורה שם. שווה צפיה או לוותר? אני כבר רואה כל כך הרבה סדרות לועזיות בטלוויזיה, שאני שוקלת אם לוותר על החדשות ולעבור לכמה סדרות ישראליות.

    השבמחק
  2. האמת, סדרה מעולה. הסדרה בחו"ל כרגע בפגרת אמצע עונה, והרייטינג טוב יחסית ויש תקווה לעונה שנייה. אני מאוד אוהב את המתח ואיך שהעלילה מתקדמת במהירות, לדעתי שווה לך לתת לה צ'אנס :)

    השבמחק