יום שלישי, 13 בנובמבר 2012

Walking Dead 3x04


בחיי, זה היה אחד הפרקים הקשים של "המתים המהלכים", בעונה הזו ולדעתי אפילו מאז שהסדרה החלה. העלילה המותחת עד מריטת עצבים, האובדן שבסוף, האשמה והמעשים הקשים- כל אלו הובילו לפרק שייזכר זמן רב.

קודם נטפל במה שהתרחש בוודבורי, העיירה של המושל. אנדריאה נכנעת לאט לאט לנוחות ולשקט של העיירה, בעוד מישון ממשיכה לחשוד שמשהו לא בסדר ושחייב להיות משהו מסריח מאחורי השלווה. היא מזהה את חורי היריות והדם על הג'יפים הצבאיים, והמושל פוטר זאת כלאחר יד. היא מציינת את החייל שהגיע פצוע, והמושל מספר שמרל ירה בו כדי שלא יהפוך לזומבי. והרי ברור לנו שהוא שרד את הטיפול הרפואי, ויכול היה להמשיך לחיות. והראש שלו כזכור נמצא באחד האקווריומים בחדרו של המושל.

מרל מספר למושל את המידע שקיבל מאנדריאה אודות אחיו, ורוצה לצאת לחפש אותו. המושל מסרב בינתיים, מבקש ממנו להשיג עוד מידע אמין.

ולזירת ההתרחשות העיקרית. מסתבר שהאסיר הרצחני השני, זה שנסגר בחצר ע"י ריק, לא מת! בתחילת הפרק אנו רואים אותו (לא את פניו אמנם) מציב איברים חיים כדי למשוך זומבים לתוך הכלא, ושובר גדרות. לאט לאט, הכל מתחיל להיהרס. זומבים נכנסים לחצר בהמונים, והחבורה מופרדת. טי-דוג, בעודו סוגר את השער, ננשך (אוי אלוהים מס' 1). בכוחותיו האחרונים הוא עוזר לקארול לחצות את מנהרות הכלא, וכאשר מגיעה השעה, הוא מקריב עצמו ל-2 זומבים כדי שהיא תוכל לעבור. אמנם לא זכינו להכיר כמעט את טי-דוג בתור דמות, אבל אין ספק שמעשיו האחרונים עיצבו את דמותו כהלכה.
ריק מאשים את 2 האסירים שנותרו כי כל הבלאגן באשמתם, אולם הם נשבעים שהגדרות היו פתוחות ושלא הם הכניסו את הזומבים פנימה. אזעקת הכלא מופעלת ע"י הגנרטור, מה שמושך עוד ועוד זומבים מהסביבה הקרובה.
לורי, קארל ומגי ננעלים בחדר במנהרות הכלא. המים של לורי יורדים, והיא נאלצת ללדת, לא מוכנה וללא אף אחד שמוכשר לעשות כן. מגי למדה מאביה רק את ההוראות הבסיסיות, לעומת קרול שהתאמנה בפועל. כשהלידה מתעכבת, לורי מבינה שמשהו לא בסדר ומצווה על מגי לחתוך אותה בהתאם לניתוח הקיסרי הקודם. שלושתם יודעים שהיא לא תשרוד את זה, ולורי משכנעת את קארל להתבגר ולהמשיך הלאה. מגי חותכת את לורי, מוציאה תינוקת דוממת (אוי ואבוי!), שלאחר כמה רגעים מתחילה לבכות. קארל מתנדב לעשות את המשימה האיומה של לירות באמו כדי שלא תחזור כזומבית. אך, כל זאת מחוץ למסך.
הרשל ובת' ננעלו בחוץ, הרחק מזומבים מאיימים, וריק ודריל ו-2 האסירים היותר ידידותיים מצליחים להגיע לחדר הגנרטור, שם מחה האסיר הרצחני. אקסל, האסיר השחור, יורה בסופו של דבר באסיר, ומחזיר לריק את האקדח. זה כנראה המבחן שיכניס את שניהם לחבורה.
בסופו של הפרק, כולם מתקבצים חזרה בחצר, ללא טידוג, לורי וקרול (היכן היא? ברור שהיא לא מתה, כי לא הראו לנו את זה, נכון?), ועם תינוקת בת שעתה.
ריק נשבר. פה האובדן גדול מדי. כמה שהוא ריחק את עצמו מאשתו ומהרגשות, הוא לא יכול להכיל את מה שמתרחש עוד. הוא מבין את מה שקארל נאלץ לעשות, ומתפרק על האדמה בבכי.

הפרק כבד ביותר. האובדן משמעותי. כמה שכולם רצו שלורי תעזוב את הסדרה, ברור שזו לא היתה הדרך הרצויה. אבל האם היא מתה? כולי הייתי תקווה, לפני שמגי התחילה לחתוך, שקרול בטעות תמצא את דרכה לאותו חדר ותעשה את הניתוח בעצמה. ואיפה קרול? לא יכול להיות שהיא מתה. והכל הכבוד לטי-דוג.
ברור שריק (וכולם) מצטערים כרגע שהם לא הרגו את האסירים ברגע שראו אותם. אבל מי יודע מה היה קורה אז.

שאלות להמשך:
  • איפה קרול?
  • אוסקר ואקסל ייכנסו לחבורה? ואקסל הוא טי-דוג החדש (מרושע מצידי, אני יודע)?
  • מה עוד המושל מסתיר?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה