יום שישי, 16 בנובמבר 2012

מחפשים את הבוגד (Last Resort 1x07)


7 פרקים לתוך העונה, ואני עדיין אוהב את Last Resort. כן, תגידו מה שתגידו, קלישאות צבא, אי בודד, טוויסטים חדגוניים, אני אשלול את הכל ואגיד, הסדרה מעולה!

בהמשך ישיר לפרק הקודם, הפעם הפרק התרכז בחיפוש אחר הבוגד מבית צוות הצוללת שגנב את מפתח ההפעלה הגרעינית של צ'אפלין. במקביל, מפקד הכוחות המיוחדים שהוביל את הפלישה לאי נותר בחיים, מסתבר שקוראים לו בות', והוא מתוחקר ע"י סאם וצ'אפלין כדי לדלות ממנו עוד מידע. לאף אחד אסור לדעת על 2 הדברים הללו. אז ברור, המצב משתבש כאשר ג'יימס והופר גילו שבות' חי. הם רוצים נקמה, אבל ג'יימס מבין שסאם כרגע שולט במצב. בדגש על כרגע.
החיפושים אחר המפתח מכניסים את הצוות למצב של מצוקה כללית. צ'אפלין מכריז על עוצר, חיפושים תדירים מתבצעים בדברים של הצוות, והסבלנות אוזלת. סאם מנסה לעזור, אבל צ'אפלין לא מוותר. צ'יף הספינה מוצא אצל אחד מחייליו סמים, אירוע לכאורה משני, שמכניס את כל העלילה הנוספת של הפרק הזה לסחרור.
הצ'יף מאיים על סוחר הסמים, שממשיך בשלו. כשהצ'יף מגלה זאת הוא מנפח אותו במכות, אבל סוחר הסמים הולך היישר לסראט. כעבור כמה דקות, אחת החיילות, באמצע ערב בירות וצפייה בכדורגל שאמור היה לשחרר את המתח, מופיעה עם פצצה על גופה. ג'יימס היה במקום ובזמן הנכונים והצליח לפרק את הפצצה בעזרתה של גרייס. כמה דקות לאחר מכן שניהם שוכבים על החוף. אמין? לא ממש. נתמודד.
צ'אפלין ואנשיו מסתערים על המתחם של סראט, שנשבע ש"עצר" את האשם במעשה. צ'אפלין מורה על חיסולו, ומזהיר את סראט מהפעם הבאה. חשבתם שסראט יבין? ברור שלא.
הוא ואנשיו חוטפים את הצ'יף, מבעירים לו את כפות הרגליים ומזריקים לו סמים. שן תחת שן. במקביל, אנו זוכים לשמוע על הילדות הבעייתית של סראט. בריונים בכפרו איימו עליו שאם לא יחתוך את ידה של אמו, הם יהרגו אותה. ואכן, ניתן לראות את אמו חסרת היד במהלך הפרק, לפני שסוחר הסמים נכנס למשכנו של סראט. אבל גם זה לא מצדיק את ממדי האלימות שסראט מתחזק.

סאם ממשיך להיות קול ההיגיון לעומת צ'אפלין, ובעודו מתחקר את בות', ניתן לראות כיצד הוא חותר דווקא למוצא לחזרה הביתה, ולא לאיזה מזימות חשוכות של נקמה וחיסולים. בות' מספר לו כי לבוגד תהיה תחנת תקשורת באי, אבל במקביל מרעיל אותו בכך שהצוללת היא ה"התנגדות" לבית הלבן, והיא חייבת להיות איפה שהיא, אבל תחת פיקודו של סאם ולא של צ'אפלין ה"מעורער" לדבריו. האם בות' דובר אמת? האם הוא לא רק מספר סיפורים כדי לזכות באמונו של סאם?
צ'אפלין יודע שסאם מתחקר את בות', אבל לא על התכנית המסויימת הזו. והוא מוכן להניח למפתח כרגע ולחפש את תחנת התקשורת.

קורטז. כל הפרק הוביל לכך שנגלה בסוף שהיא זו שלקחה את המפתח. תכנון הבריחה לחוף לפני העוצר (והעובדה שהצליחה לשכנע את גרייס לבוא איתן), הסיפור על החוויה אצל סראט, הנכונות שלה לעזור לצ'אפלין בכל מחיר.. ובסוף אנו מגלים שהיא מסתירה את המפתח באמצע היער, אחרי שנגמר הבלאגן סביב החיפושים. אני לא יכול לומר שאני שונא את קורטז. היא מחשידה, אין ספק, אבל רציתי לקוות שזו לא היא.

וקיבלנו גם קצת וושינגטון. האדמירל בכלא, אבל מישהו אחרת משתפת פעולה עם סינקלייר ומספקת לה צילום של גופת היועצת לבית הלבן, שנטען שהתרסקה עם מטוסה באוקיינוס. סינקלייר מעבירה את הצילום לקריסטין שמתראיינת עם זה. עו"ד בא לבדוק, ובעזרת ציוד מעקב שסיקנלייר משתילה ברכבו, הן מגלות שהוא משת"פ של שר ההגנה. לאן עכשיו? איך הן יכולות להמשיך לחשוף את שקרי הבית הלבן ולהישאר בחיים?

היה לנו פרק גדוש באירועים. קיבלנו התקדמות בעלילה, ועושה רושם שהפרק הבא, רק בעוד שבועיים לצערי, ימשיך את הקו המעניין.
ואי אפשר בלי שאלות להמשך:
  • קורטז באמת הבוגדת? למה??
  • בות' משקר? זומם מזימות? סביר להניח?
  • מה יהיה עם הצ'יף? הרי כשצ'אפלין יגלה את מה שקרה עלולה להתחיל מלחמת עולם עם סראט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה