יום שישי, 9 בנובמבר 2012

Revolution 1x07


"מסע הצלב של הילדים" הוא לכאורה שם מאוד מלחיץ לפרק, אבל בסופו של דבר קיבלנו פרק שעשוי נהדר, אמנם בלי התקדמות משמעותית במרדף אחרי דני, אבל עם נפח טוב ליחסים בין הדמויות, שלא גרע מהאקשן, והכי חשוב: הסוד הגדול אודות אבדן החשמל מתחיל להתבהר.

אז מצד אחד, יש לנו את רייצ'ל, הנתונה לחסדיו של מונרו. בתמורה לכך שלא יפגע בבנה ויביאו אליה, היא גילתה לו את הסוד של התליונים, ומספר אנשים שאמורים להחזיק באמתחתם כאלו. הוא לא מצא איש, למעד ד"ר בראדלי, הנתון כעת תחת עינויים. רייצ'ל, למען בנה, ניסתה לגרום לבראד לשתף פעולה, אך הוא עלה עליה יפה ואמר כי בחיים לא ימסור את מיקום התליון. מונרו, בתגובה, הביא את בתו של בראד כאסירה. מתוחכם. עכשיו רייצ'ל ובראד במצב דומה, לשניהם יש מה להפסיד.

בזכות הסיפור הזה, ובזכות כמה פלאשבקים בסגנון של אבודים (כמובן), קיבלנו הצצה להיסטוריה של התליונים. בן ורייצ'ל, יחד עם גרייס (מעניין) ובראד עבדו על מקור לאנרגיה נקייה, אבל הצליחו להמציא משהו שכולא אנרגיה בתוכו. הוא למעשה משבית את כל האנרגיה והחשמל בסביבתו. כמובן שמשרד ההגנה רוצה להניח את ידיו על ההמצאה, ובתמורה, שר ההגנה מציע לרייצ'ל להצטרף לתכנית ניסיונית להצלת העובר שלה מבעיית הלב שלו. וכמו שאנחנו מכירים את רייצ'ל עד כה, ברור שילדיה קודמים לכל. והרי דני נולד בסופו של דבר, נכון?
בסופו של הפרק, אמנם, אנו רואים שכעת גרייס נמצאת בידיו של שר ההגנה. אבל איפה? ולמה?

במקביל, צ'רלי הרגישה מה המשמעות של להיות בנעליו של מיילס, כאשר אחיו של נער נלקח ע"י המיליציה, ואותו נער מעוניין להחזירו בכל מחיר. הציטוט של מיילס היה אדיר: "נכון שמעצבן לקבל הוראות מילד טיפש?"
מסתבר עוד, שזוהי קומונה שלמה של ילדים, שהוריהם נרצחו בתקופת כהונתו של מיילס במיליציה. על כן, הוא הרגיש צורך לתקן את המעוות ולהחזיר את אחיו של הנער. הבעיה היתה שהוא נלקח עם עשרות אחים לספינה, שהיא מתקן גיוס של מונרו.
בקיצור, צ'רלי שוב מתנדבת לעשות את העבודה השחורה, אבל העניינים משתבשים במהירות. מפקד הספינה תופס אותה, ומטביע בידה את הקעקוע של מונרו, למרבה הזעזוע. מיילס ונורה הולכים לחלץ את צ'רלי, המצב שוב מסתבך, ובאופן לא צפוי בכלל, בזמן שארון מחביא את הילדים במגדלור, התליון שבידו מתחיל לעבוד ומפעיל את החשמל. חיילי ומפקד הספינה מהופנטים, והדבר משאיר זמן למיילס, נורה וצ'רלי להרוג אותם ולחלץ את הילדים (כולם? הרי הספינה נכבשה, לא?). וארון הפגין אומץ לב מדהים כאשר הרג את 2 החיילים במגדלור, והרשים את הילדים, במיוחד את השמנמן ששנא אותו. הדמות של ארון לא מפסיקה להתפתח.

הסוד של התליון כעת מתגלה למיילס, וגם לצ'רלי. מיילס רוצה להשמיד אותו, לא ברור לנו מה צ'רלי תרצה. והמסע ממשיך.

שאלות להמשך:
  • מה תהיה גישתה של צ'רלי לתליון?
  • למה התליון של ארון לא ממושמע?
  • איפה גרייס נמצאת? מה זומם שר ההגנה בקשר אליה?
  • האם מונרו ישיג את התליון של בראד?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה