יום שישי, 19 באוקטובר 2012

Revolution 1x05


אחת הסדרות המדוברות החדשות של עונת הסתיו, Revolution (או "המהפכה"). מדובר בפרק החמישי, אז אנצל כמה שורות כדי לסגור פערים:
החשמל הפסיק לפעול. מה הייתם עושים? ברגע הראשון חושבים שזו רק הפסקת חשמל. אנשים מנסים להמשיך הלאה. אבל שום דבר לא פועל- רכבים, סוללות, כל דבר אלקטרוני באשר הוא. האוכל מתחיל להסתיים. רוצחים ושודדים שורצים בכל פינה. החכמים ברחו מהערים, בדרך היחידה האפשרית: ברגל. השלטון קרס, המיליציות שולטות. באזור של הסדרה קמה המיליציה של מונרו.
כעת, 15 שנה לאחר מכן, אנו פוגשים את צ'רלי, שאביה (בן) נרצח ע"י המיליציה ואחיה (דני) נחטף על-ידיה. ברגעיו האחרונים, אביה שלח אותה למצוא את אחיו, מיילס, שלטענתו יסייע לה למצוא את אחיה. היא יוצאת לדרך עם מגי (בריטית שלא תצליח לחזור לראות את ילדיה עוד) ואהרון (עובד גוגל לשעבר), מוצאת את מיילס ומגלה שגם אחריה המיליציה עוקבת.
במקביל, קיימים מעין תליונים, Pendants, אשר נדמה שהם יכולים להחזיר את החשמל לזמן מוגבל. אחד מהם אצל אהרון, שקיבל אותו מאביה של צ'רלי. מיילס צירף לחבורה גם את נורה, אשת מחתרת אשר מומחית בפיצוצים. כעבור 4 פרקים, אנו קרובים מאוד לדני.

אז מה היה לנו השבוע?

מונרו ממהר. מצד אחד, 2 מהרפובליקות השכנות כרתו ברית, ונערכות לאורך הגבולות. מצד שני, הוא יודע שיש לו מחתרת בעייתית בשטח שלו. הוא רוצה להחזיר את החשמל, ולפי דבריו, מספיק מסוק בלקהוק אחד כדי שכל האחרים יסגדו לו כמו בני המאיה אל מול הכובשים הספרדים בשעתם. ואחרי כיבוש כל צפון אמריקה, לדבריו, השמיים הם הגבול.
ואיך הוא מנסה להשיג את החשמל? רייצ'ל. הוא יודע שהיא יודעת משהו. והוא מביא לה את דני, הבן שלה, כקלף מיקוח.
רכבת קיטור. זה שינוי משמעותי יחסית לסדרות אפוקליפסה אחרות. כאשר לאחד מהצדדים יש יתרון כזה משמעותי, נדמה שהקרב אבוד. אז נורה, בשם המחתרת, ניסתה לפוצץ את הרכבת. הטעות שלה היתה, שהיא ניסתה לעשות זאת למרו שידעה שדני ונוויל על הרכבת. אז מיילס וצ'רלי היו צריכים גם לנסות לחלץ דני וגם לא למות בעצמם בגלל הפצצה.
אילולא נורה, מיילס לא היה צריך ללכת למשוך בולי עץ מהקיטור, והיה יכול לעזור לצ'רלי לחלץ את דני. אבל נשברה הנוסחה של אי-השוויון הנצחי, וכעת למונרו שיחק המזל.

חוץ מזה, תגלית מרעישה: נייט הוא הבן של נוויל. היה ניתן לחשוד (צבע העור), אבל לא ניתן היה לחשוב על זה בכלל. וזה מעמיד אותו באור אחר לגמרי. הוא רוצה ללכת בעקבות אבא שלו, שבלית ברירה לימד אותו להגן על עצמו בעקבות ההחשכה. אבל הוא רוצה גם להיות טוב כלפי צ'רלי. אז הוא זרק אותה מהרכבת. זה עדיין סיפור אהבה טוב יותר מדמדומים :) לפחות נייט היה הרבה פחות מרגיז בפרק הזה.

הסצנה של הקרב-ספק-שיחה בין מיילס לנוויל היתה מצוינת. מיילס יודע מה חושבים עליו, ונוויל מעולה. בינתיים זה נגמר בתיקו. עד הפעם הבאה.

שאלות להמשך:
  • דני בידיו של מונרו. רייצ'ל הסכימה לגלות לו על התליונים. אנו יודעים שנייט ראה את אחד מהתליונים כשאהרון שיחק בו. האם יש כאן פוטנציאל לבלאגן נוסף תוצרת נייט?
  • צ'רלי, אהרון, מיילס ונורה הולכים כעת לפילדלפיה. האם יהיהי שינוי בתכניות בדרך, או שנזכה בקרוב לראות "איחוד" של מונרו ומיילס?
  • האץ' הבוגדני הזה. פצע את נורה. היה מוכן להרוג את דני. והכל "בשביל המחתרת". הלוואי ולא נראה אותו יותר.
 עד הפעם הבאה,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה