יום רביעי, 17 באוקטובר 2012

Walking Dead 3x01


שלשום, אחרי ציפייה ארוכה ביותר, החלה בארה"ב העונה השלישית של סדרת הזומבים שוברת השיאים "המתים המהלכים". כמובן שהפוסט הבא יכלול ספוילרים קלים וכבדים על הפרק, ואם טרם צפיתם בו, כדאי לכם לשקול שנית אם להמשיך לקרוא.

אז.. לא התאכזבתי. וזה עוד בלשון המעטה. פרק פתיחת העונה הזו היה גדוש במתח, באקשן, כאשר בקצה כל מסדרון ובפינת כל מעבר עשוי היה להופיע זומבי צמא בשר אחר. אין ספק שישבתי על קצה הכיסא לא מעט, וממש לא רציתי שהפרק יסתיים.

באופן לא צפוי, הפרק מתחיל כמה חודשים לאחר אירועי העונה השנייה. החורף חלף, ואנו נתקלים כעת בחבורה מגובשת, מצייתת, ממושמעת, שנאלצת לשרוד כל יום מחדש, ולחיות מהיד לפה. ישנם כמויות של זומבים בכל פינה, 2 עדרי זומבים שסוגרים עליהם, ופתחי המילוט הולכים ונגמרים. לורי, שהפכה להרבה פחות מעצבת (כן, זה אפשרי) עומדת ללדת, וריק, למרות שהכעס שלו אליה טרם שכח, מעוניין למצוא מקום בטוח בו תוכל ללדת. קארל הפסיק להיות הילד שבורח לביצה לדקור זומבים, והפך לחלק בלתי נפרד מאוחזי הנשק. עוד מישהו רואה דמיון משמעותי למאט מ"שמיים נופלים"?

הכלא יהפוך להיות הסט העיקרי לסדרה בעונה הזו. כיבוש החצר של הכלא היה יחסית קל, והגדר מוגנת כולה, אך כיבוש הכלא עצמו נראה כמשימה קשה ביותר, בעיקר עקב הצורך בקרבות פנים אל פנים, מיעוט התחמושת, והזומבים שמופיעים בקצה כל מסדרון. זאת ועוד, הזומבים בעלי המיגון נגד הפגנות היו הפתעה מטרידה, ואמנם לא יכלו לפגוע בגיבורים יותר מדי, אך היו מעט מאוד פגיעים בעצמם.

לורי מפחדת שהתינוק יוולד מת, ולאור מה שנודע לנו בעונה הקודמת (כולם נגועים בנגיף), אף מפחדת שהתינוק יאכל אותה מבפנים. הרשל עושה עבודה טובה בלהרגיע אותה. דריל, טי דוג, קרול (הצלפת), מגי וגלן, כולם הפכו לחיילים ממושמעים של ריק, שהפך למפקד ללא עוררין של החבורה. והוא יודע להוביל אותם למקום הנכון.

והרשל. מסכן הרשל, תוך כדי שהוא מחפש את הבת שלו הוא ננשך ע"י זומבי שהיה מוטל במסדרון. וכשחשבנו שהכל אבוד, ריק החליט לטפל בנושא וכרת לו את הרגל (!). האם באמת זהו הפתרון? עוד נראה. אני אישית לא מאמין שהרשל ייעלם מהסדרה.

במקביל, זכינו לראות מעט מאוד מאנדריאה, שכנראה חלתה במהלך החורף, ומיקון, שמתעקשת להמשיך להחזיק אותה תחת חסותה ולשמור עליה, יחד עם 2 זומבי המחמד שלה.

מה הלאה?
  • מיהם חבורת האנשים שהיו בתוך הכלא, איך הם עדיין חיים, איך הם שרדו, ומה יקרה בינם לבין החבורה של ריק?
  • מתי נראה את המושל?
  • ראינו בפרומו להמשך העונה את המסוק (שמשך את גדודי הזומבים לכיוון החווה בסוף העונה הקודמת). מה הסיפור שלו?
אין ספק שהעונה הזו הולכת להמשיך ולשבור שיאים של רשתות כבלים בארה"ב. אהבתי את הפרק מאוד, ואני מחכה בקוצר רוח להמשך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה