יום שבת, 6 באפריל 2013

תפקיד המוסר (Revolution 1x12)

אחרוג מעט ממנהגי השבוע (מי ישמע..) ובמקום לסתם סיכום זחוח של הפרק של רבולושן, אנסה לעמוד על הבעיות המוסריות שעלו מתוך העלילה השבועית. כמובן, שתוך כדי, עשויים להיות ספוילרים משמעותיים, וסביר שהפרק יסוכם תוך כדי.

רוצח הוא תמיד רוצח
מיילס מחפש ייעוד, ועקב רגשות האשמה הברורים שהוא מרגיש על מותו של דני, אחיינו, הוא מחליט לסייע למורדים להפיל את מונרו, כיוון שלטענתו הם לא מסוגלים להצליח בכלום בדרכם הנוכחית. לשם כך, הוא מבקש לגייס את אנשיו מהתקופה שכיהן אצל מונרו, ודבר ראשון הוא יוצא להביא את ג'ים הדסון, יחד עם נורה. מסתבר, למרבה ההפתעה, שהדסון פרש לחיי כפר שקטים, נשא אישה חביבה, ומכהן בתור ספרן ("קונאן הספרן", לפי דבריו הפרודיים של מיילס). בגלל מיילס, נודע לאנשיו של מונרו היכן הדסון, ופלוגת חיסול נשלחת אחרי שניהם. כמובן שמיילס ונורה, בעזרתו של הדסון שבתחילה מסרב להיענות לבקשתו של מיילס, מצליחים לחסל את כל הפלוגה (נשאיר את הסרקסטיות בצד). אבל הדסון מאבד את אמונה של אשתו, וכיוון שלא נותר לו כלום, הוא מחליט להצטרף למיילס, משום שלטענתו, הוא שוב הרס לו את החיים. האם, כמו שמיילס אמר, רוצח הוא תמיד רוצח? האם באמת לא ניתן לברוח ממעשי העבר שלהם? ואם מיילס לא היה מחפש את הדסון, האם אנשיו של מונרו היו מוצאים אותו ביום מן הימים בכל מקרה?
נחמד לתהות על קנקנו של סיפור כזה, מה היה קורה אילו? הדסון הוא דמות עגולה וטובה, אם כי העלילה הראשונית שלו היתה צפויה. מיילס מתחיל להרכיב את הנבחרת שלו, ומתחיל להיות מעניין.

אם ובתה
במהלך המעבר שלה מבסיס לבסיס, צ'ארלי מעדיפה להתעסק במשימות הצבאיות ולהתעלם מהאובדן של אחיה, ומהיחסים שלה עם אמה. רייצ'ל מנסה להתקרב לביתה, מנסה למנוע ממנה לצאת למשימות, היא ראתה שהיא נפצעה בגב, אבל צ'ארלי מעדיפה להמשיך להתעלם. במהלך הבריחה מבסיס אקו, רייצ'ל נשארה בפנים כדי להשמיד את 2 התליונים (אחזור לזה בהמשך), וצ'ארלי וארון חזרו כדי לסייע לה, למרות התעקשותה להישאר. רק בזכות צ'ארלי והכישורים שלה נחלצו שלושתם. זאת ועוד, רייצ'ל נלכדה במהלך הפעולה ע"י רנדל, אבל חולצה. יחסית לעובדה שצ'ארלי מעולם לא השתמשה בנשק אוטומטי (בזכות התליון של רנדל שפעל), היא התמודדה עם זה יפה.
רק המשימה הזו הוציאה את צ'ארלי משלוותה וגרמה לא להתקרב לאימה. אחרי שכל כך הרבה זמן רצתה את דני בחזרה, היא כעת יודעת שלא תקבל אותו יותר. למזלה, אימה שם בשבילה. ברור שלא ניתן להחליף קרוב משפחה שחיית איתו 15 שנה, רוב הזמן ללא אמא, אבל לא תהיה לה ברירה. אחרת, היא היתה מוותרת על רייצ'ל ומשאירה אותה בידי רנדל.

מחיר הטרור
גילינו אמנם רק את קצה הקרחון, אבל זה קצה משמעותי ביותר. רנדל פלין, עוזר מזכיר ההגנה (ולא שר ההגנה לשעבר, אני עומד על טעותי), איבד את בנו באפגניסטן, והדבר דחף אותו לקצה, בהיותו אחראי על פרויקט התליונים שמכבים את כל החשמל בקרבתם. בליל הפעלת הוירוס לראשונה, בקאבול, הוא החזיק את הדיסקית של בנו, ונתן את ההוראה להפעיל את המגדל. הכיתובית על המסך לפני כן בישרה לנו שזהו ליל האפילה. וירוס חשמל מקומי הפך לגלובלי. האם היתה תקלה, כמו שבן ורייצ'ל טענו שעלולה לקרות? או שכל זה היה מתוכנן?
האם נכון להציב על פרויקט כזה, אדם שהשכול מניע אותו? הוא רצה לסיים את המלחמה, כדי שלא יאבדו עוד בנים. אך האם רצה בכלל להפסיק את המלחמות כולן? בהיותו ערוך למצב החדש, הכל שיחק לטובתו.
עוד תשובה שקיבלנו בהמשך לפרק הקודם, הסיבה שכעת הוא התגלה בפני מונרו, היתה שהוא צריך משאבים. המסוקים באוויר גרמו לו להבין שיש עוד מישהו בעמדת כוח שגילה את סוד התליונים (לא חשבתי על זה בשבוע שעבר ונזכרתי הפעם), והוא צריך את המשאבים של מונרו, בתמורה לידע המדעי שלו ושל אנשיו.

וקצת תהיות לסיום:
איך לרייצ'ל היו 2 תליונים להשמיד? שניהם מהמרתף של ההוא מהפרק הקודם?
מה היה ב"מגדל" ההוא בקאבול, והאם האפילה הגלובלית היתה מתוכננת? האם השיבוש נובע בעצם ממשהו שעדיין פעיל בוירוס, והתליונים כרגע עושים בעצם את הפעולה ההפוכה בהפעלת החשמל?
והאם רייצ'ל תספר לארון באמת את הכל?

עד הפרק הבא,
ליאור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה