יום שלישי, 23 באפריל 2013

לוחמת הצדק (Continuum 2x01)

מי אמר שככל שהאביב מתקרב אין מה לראות בטלוויזיה? כרגע משודרות הסדרות הכי טובות, בין היתר: דוקטור הו, משחקי הכס (למי שאוהב), Psych, ובקרוב חוזרות גם שמיים נופלים ודם אמיתי. בינתיים, בזכות הטלוויזיה הקנדית, אנו גם זוכים לעונה השנייה של סדרת המד"ב המדוברת של השנה האחרונה, Continuum.

בלי משחקים מיותרים, הפרק ממשיך ישירות מאיפה שעצרנו בעונה הקודמת. קראתי במספר מקומות באינטרנט שהפרק הזה מרגיש יותר מדי כמו פרק אמצע עונה טיפוסי, מאשר כמו פרק פתיחת עונה, שאמור להפתיע, להרעיד את אמות הסיפים. ואכן, הצדק עימם.

כהרגלי לאחרונה, לא אעשה סיכום מתיש של הפרק, אלא אתייחס דווקא לנקודות העיקריות והחשובות לדעתי. קודם כל, קגמה נהרג בפיצוץ כמו שהוא תכנן, כדי שהגירסה הצעירה שלו, אחיו החורג של אלק, ימשיך משם. אני מקווה שלא איבדנו את השחקן, טוני אמנדולה, לעד, כי הוא אחד האהובים עליי במדע הבדיוני. בכל אופן, הגירסה הצעירה של קגמה בכלא, יחד עם טראביס.
לעניין טראביס, סוניה ניסתה לחסל אותו, כמצוותו של קגמה, אבל כנראה שלוחם-על כמו שהוא, מסוגל להתאושש מפצעי ירי מרובים מאוד, בין אם זה בזכות ניסיון ההחייאה של הרופאים או לא. מה שכן, הוא כרגע בכלא, מגן על ג'וליאן (קגמה הצעיר). הסוכן שעוקב אחרי קירה הפגיש אותם באותו כלא כדי לסחוט מהם מידע שהוא יודע שלא יקבל מקירה. מהלך מחוכם.
קירה, במקביל, משחקת אותה לוחמת חופשיה, ומוכנה לשתף פעולה עם המשטרה רק לשם כך. קארלוס והמפקח דילון כמעט איבדו את המשרות שלהם בגלל אי פענוח הפשעים האחרונים, כולל רצח ראשת העיר, וקירה הסכימה לעזור להם. גם היא התמודדה עם בעיה, כאשר אלק החליט להפסיק לעזור לה, בגלל המסר שקיבל מגרסה המבוגרת שלו בעתיד. קירה הצליחה לשכנע אותו שאמנם הוא קיבל מסר, אבל לא נאמר בו לא לעזור לה.
אלק, בעקבות משבר המסר, עוזב את בית הוריו (אמו שנותרה לבדה), שוכר דירה עם כמה מוזרים, ומחפש עבודה בחנות מחשבים. מעין משבר גיל עשרה הייטקי מוזר. לא אמין.
וקלוג נותר הדמות המצחיקה, הלא ברורה, שמשרת בעיקר את קידום העלילה של קירה כשאין דרך אחרת. אבל הוא חביב ואני מעריך את טוב הלב שלו.
במחתרת של ליבר8 עובדים כעת רק סוניה, גארזה ולוקס. קשה לנהל ככה מחתרת שלמה שאמורה להפיל את התאגידים בכל העולם, אז הם יוצרים קשרים עם כנופיות אחרות. כל זה מקשה ממש על פענוח כל פשע.
וזהו, זו בערך תמונת העולם של תחילת העונה השנייה. רצח ראשת העירייה לא פוענח, אבל מישהו הואשם, וזה מספיק לבינתיים בשביל לשמר את הסטטוס קוו.

אהבתי מאוד את הטכנולוגיה שקירה השתמשה בה כדי לדמות את זירת הרצח. בניית הסצנה ע"י מאות ואולפי מצלמות אבטחה היתה מתוחכמת, וכמו שהיא אמרה, זו אחת הסיבות לכך שאין בעתיד רציחות.
קיבלנו עוד הצצה לעתיד המבריק של העיר, ולאלק המבוגר, היושב לו ב"חללית" המרחפת שלו, שנראית כמו לווין שקוף. סוף סוך נחשף בפנינו תוכן המסר שהוא שלח לעצמו הצעיר. הכל היה מחושב אצלו, כולל ליבר8 וכולל קירה. אה, והוא משדר לקירה (בעתיד) איזשהן מחשבות על היותה בבית משוגעים. למה?

בקיצור, לפרק היה המון פוטנציאל שאמנם לא מומש, אבל הרעיון הכללי ממשיך לעבוד. נקווה להשתפרות במשך העונה כמו שקרה בעונה האחרונה של שמיים נופלים. לא יודע, אולי אפילו נקווה לפרק שלם בעתיד. מגיע לנו, לא?

עד הפעם הבאה,
ליאור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה