יום ראשון, 28 באפריל 2013

עוד חוזר הניגון (Revolution 1x14)

אוי, איך שגלגל מסתובב לו. כבר מתחילת הפרק, בשלב בו מיילס מצא את הסכין של אלק, המתלמד שלו לשעבר, בבקתה בכניסה לג'ורג'יה, אפשר היה לראות שהעבר עומד לרדוף אותו, ובלי רחמים מיותרים.
אלק, בימיו כצעיר פוחז, היה המתלמד של מיילס בשירות הרפובליקה של מונרו. אימוני לחימה, משימות ביחד, הכל היה משותף ביניהם. ביום מן הימים, מיילס אפילו נתן לאלק את הסכין שהיתה שייכת לאביו, סכין בעלת מזל, משום שאביו לקח אותה איתו ל-2 מלחמות וחזר הביתה בסופן.
אך תקרית אחת ויחידה, באיזו משימת התנקשות כלשהי, נכשלה באופן כזה, שהרפובליקה נאלצה לשלם מחיר אל מול טקסס, אחרת טקסס תפתח במלחמה. המחיר היה המתנקש, אלק. הוא בכה והתחנן שלא להישלח ל"מאסר" אצלם, אבל לטובת הרפובליקה הכל כשר. היום, אולי, מיילס יודע יותר טוב מה נכון ומה לא. אבל בזמנו הכל היה לטובת הרפובליקה, לטובת השלטון.
אז מסתבר שאלק חזר, אולי בזכות הסכין, אבל ההתעללות הקשה שכנראה עבר בטקסס הותירה את סימניה. הוא איבד חלק משפיותו, והפך למעיין מכונת מלחמה שרק מסוגלת להרוג חפים מפשע רבים ככל האפשר בדרכה למטרה.
ואותו אלק חוזר כדי לרדוף את מיילס, לאחר שמונרו שולח אותו עם פצצה גרעינית היישר לאטלנטה, הלב של ג'ורג'יה.

השבוע סוף סוף יצאנו מהגבולות של הרפובליקה המזעזעת של מונרו. ואיזה יופי שם, בפדרציית ג'ורג'יה. יש כסף, יש תמיכה מאנגליה, יש קיטור, יש רכבות, יש מסחר הוגן, יש נשיאה שיודעת מה היא עושה וצבא שמגן על המדינה ולא הורג את אזרחיה.
אבל האיום של מונרו מוציא את המקום מאיזון, ומיילס, בהכרותו את הנשיאה, מצליח לשכנע אותה שהוא יכול לעזור. לא קל היה להתגבר על אלק, בעיקר משום שהוא מכיר את כל התכסיסים של מיילס, פשוט כי הוא למד אותם ממנו.
בדרך, אלק גם "התעלק" (משחק מילים!) על צ'רלי בכך שהיא כביכול המחליפה שלו. מעט הוא ידע הוא על כך שהיא לא עוד Apprentice, אלא האחיינית של מיילס. הוא עדיין טוען שהיא רק כלי בידיו של מיילס, ומספר לה שמיילס עשה דבר איום לאמה.
בסופו של דבר אלק נתפס, והפצצה פורקה. קלי מספרת למיילס שהיא לא תוותר למונרו על צעד כזה, ומכריזה מלחמה על הרפובליקה. היא מבקשת ממיילס להוביל את המורדים למלחמה פנימית במונרו, בעודה תוקפת מהגבול הדרומי. מיילס טוען שאין לו כוח אדם מספק לשום פעולה. ובצעד די מפתיע, אבל גם מתבקש בו זמנית, היא מציעה למיילס להיות הגנרל על אנשיה. "אתה רוצה להיות גנרל שוב?" המבט הנדהם על פניו של מיילס שווה הכל.
אפרופו, כשמיילס הובא בפניה של קלי לאחר שנעצר, הדבר הראשון שאמר היה "זו היתה ערימה מחורבנת של מדרגות". אין כמו מיילס.

במקביל, קיבלנו עוד הצצה קטנה עם טעם של עוד, לסיבות שמאחורי הפעלת המגדל שכיבה את האור. מסתבר, שאחת האחראיות הגדולות על הפרויקט, דר וורן, גרה לה ביער, איפשהו בשטחים של מונרו אולי, ובידיה מכשיר שיכול לשרוף אנשים על המקום. רייצ'ל וארון הצליחו להגיע אליה, ורייצ'ל צריכה את עזרתה לקראת המשך המסע למגדל. הסיבה בעטיה דר וורן מסרבת, די שמטה את לסתי: בנה של רייצ'ל, דני, ובת זוגה של וורן, הם חולי סרטן, והסיבה היחידה שחיו ב-15 השנים האחרונות היתה הננואידים שהפסיקו את החשמל!
אינני יודע אם אותם ננואידים ריפאו את הסרטן באופן גורף בכל העולם, ויכול מאוד להיות שכן (ואם כן, למה אף אחד לא שם לב?). בהנחה ולא, כנראה שנדרש מגבר כלשהו שיושב בגופם של החולים ומאפשר אספקה עשירה של אותם חלקיקים, ההורסים את הגידולים. אומייגד, לזה לא ציפיתי. אז זה היה המשדר בגופו של דני, וזו היתה הסיבה לטיפול המיוחד שהוא נזקק לו וראינו מעט לגביו בחצי הראשון של העונה.
דר וורן מסרבת למסור לרייצ'ל את המסמכים, בטענה שללא בת זוגה אין לה ערך לחיים. אבל בת זוגה בעצמה מאיימת שתתאבד אם וורן לא תעזור לרייצ'ל, והיא נאלצת למסור לה את הספר. קטע מרגש, אין ספק, במיוחד תוך כדי האיום של וורן עם המכשיר המתוחכם בידה.

אז זכינו השבוע להצצה נוספת ליכולות של הננואידים של החשמל, ולהצצה לחייו של מיילס בהיותו גנרל. אני מחכה בקוצר רוח לפרק הבא.

וחדשות טובות נוספות: הסדרה אושרה לעונה שנייה. *אנחת רווחה*

ליאור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה