יום חמישי, 18 באפריל 2013

מבחן האמת (Revolution 1x13)

נכון, פרק 13 היה בשבוע שעבר, והשבוע לא היה פרק, אז הרשיתי לעצמי (בלית ברירה) לראות אותו רק היום.

כמה דברים חשובים קרו בפרק: גילינו עוד פרט חשוב למה אין חשמל (וזה היה מפתיע), קפטן נוויל נפל בשבי, ברח מהשבי, ברח ממונרו, והמורדים יודעים שיש עכשיו למונרו נשק גרעיני.

הפרק אמנם לא המשיך את הסיפור של רייצ'ל לארון אודות ההאפלה (מה שהיה צפוי), אבל נחשף בפנינו סוד אחד חשוב: זה נגרם מטכנולוגיה דמוית נגיפים, ששורצת כעת באוויר בכל מקום בכדור הארץ. זה קרה עקב תקלה, ב"מגדל", והנגיפים יודעים רק לספוג חשמל ולהשתכפל. האם ללכת למגדל ולנסות להשיב את המצב לקדמותו, כמו שארון ורייצ'ל החליטו בסוף הפרק לעשות, הוא ההחלטה הנכונה? לדבריהם, גם לטובים מגיע חשמל, לא רק לרעים (מונרו, פלין). קודם כל, הדרך לשם מאוד מסוכנת, דרך ארץ השממה- מה יש שם? כנופיות דרכים? זומבים? מעניין. דבר שני, האם הם יצליחו לתקן את הפגום?
עוד פרט מעניין- השבב שרייצ'ל הוציאה מהבטן של דני. יש לי הרגשה שהוא קשור איכשהו למגדל. ושוב, השאלה שהטרידה אותי גם אז: אם אנחנו יודעים עכשיו שהנגיף בכל מקום, איך השבב היה מסוגל לפעול?
בשיחה נוקבת בין רייצ'ל לבתה, ראינו למי משתיהן יש באמת את הכוח. צ'ארלי יודעת ומנצלת זאת לטובתה, אך ייתכן שהצטערה אחר כך שלא נתנה לאמה להרוג את נוויל.

נוויל היה עיקר הפרק, לחובבי אספוזיטו. פלין, עם כישורי הניהול שלו, זיהה את נוויל ככישלון. המבחן שלו: ללכת להביא מטען סודי. בדרך, כמובן, המורדים מפוצצים את השיירה שלו (ליונל ריצ'י? ברצינות?), ולוקחים אותו בשבי. רייצ'ל רוצה להרוג אותו, מיילס לא מוכן, בגלל המודיעין שיש בידיו.
היחיד שהצליח להוציא ממנו את המידע המבוקש היה דווקא ג'ייסון, הבן שלו, בתכסיס שאני חייב להודות שלא צפיתי אותו. הוא גרם לאביו לגרום לו כביכול לבטוח בו, במשחק אופי על הסכנה שאמא שלו ניצבת בה. משהוא סיפר לאן פניו מועדות, נפתחה הדלת ופניו של מיילס הופיעו מעברה. אך אבוי, המורדים לא הספיקו להגיע לשם לפני פלין. למה פלין לא נסע לשם עצמאית מלכתחילה? אבל כעת אנחנו יודעים שבידיו של מונרו יש נשק גרעיני. אומייגד.


בעזרת מסמר, נוויל הצליח להשתחרר מהאזיקים (לא אמין), להרוג את אחד מהמפקדים הנחמדים של המורדים, ולברוח. הוא הגיע לאשתו (איך השומרים בפילדלפיה לא זיהו אותו? הרי מונרו יודע שהוא כשל במשימה), ושכנע אותה לברוח מהחיים הנוחים שהיא למדה להכיר גם במשך 15 שנים של אפלה. הדילמה של אשתו ברורה: מצד אחד, היא נהנתה כל הזמן מחיים יציבים, בזכותו ובזכות המשרה שלו. מצד שני, היא ויתרה על המון: נאלצה להיות נאמנה לגנרל לא שפוי, וויתרה על הבן שלה לתקופות ארוכות ולבסוף לתמיד. מה הלאה? כמה עוד היא תדבוק בטום עד שיימאס לה? להערכתי, אם היא תיתקל בג'ייסון היא תעבור לצידו. ייתכן מאוד גם שנוויל יצטרף למורדים אחרי שהוא ייצא מפילדלפיה. מי יודע.

כמה דברים מעניינים אותי עכשיו:
מה תהיה התגובה של המורדים לנשק הגרעיני בידיים של מונרו?
רייצ'ל מודעת לעובדה שהיא נוטשת את הבת שלה, שוב, ושייתכן שהיא עושה בעצם את אותה טעות כמו לפני שנים, שוב. האם הפעם זה ישתלם?
למיילס היה מבט זומם כשרייצ'ל וארון יצאו לדרך. האם הוא שלח אחריהם מישהו להשגיח?
אני רוצה לראות מה יש בארץ השממה!

פרק 14 בשני הקרוב, 22 לאפריל.
עד הפעם הבאה,
ליאור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה