יום חמישי, 18 באפריל 2013

מבחן האמת (Revolution 1x13)

נכון, פרק 13 היה בשבוע שעבר, והשבוע לא היה פרק, אז הרשיתי לעצמי (בלית ברירה) לראות אותו רק היום.

כמה דברים חשובים קרו בפרק: גילינו עוד פרט חשוב למה אין חשמל (וזה היה מפתיע), קפטן נוויל נפל בשבי, ברח מהשבי, ברח ממונרו, והמורדים יודעים שיש עכשיו למונרו נשק גרעיני.

הפרק אמנם לא המשיך את הסיפור של רייצ'ל לארון אודות ההאפלה (מה שהיה צפוי), אבל נחשף בפנינו סוד אחד חשוב: זה נגרם מטכנולוגיה דמוית נגיפים, ששורצת כעת באוויר בכל מקום בכדור הארץ. זה קרה עקב תקלה, ב"מגדל", והנגיפים יודעים רק לספוג חשמל ולהשתכפל. האם ללכת למגדל ולנסות להשיב את המצב לקדמותו, כמו שארון ורייצ'ל החליטו בסוף הפרק לעשות, הוא ההחלטה הנכונה? לדבריהם, גם לטובים מגיע חשמל, לא רק לרעים (מונרו, פלין). קודם כל, הדרך לשם מאוד מסוכנת, דרך ארץ השממה- מה יש שם? כנופיות דרכים? זומבים? מעניין. דבר שני, האם הם יצליחו לתקן את הפגום?
עוד פרט מעניין- השבב שרייצ'ל הוציאה מהבטן של דני. יש לי הרגשה שהוא קשור איכשהו למגדל. ושוב, השאלה שהטרידה אותי גם אז: אם אנחנו יודעים עכשיו שהנגיף בכל מקום, איך השבב היה מסוגל לפעול?
בשיחה נוקבת בין רייצ'ל לבתה, ראינו למי משתיהן יש באמת את הכוח. צ'ארלי יודעת ומנצלת זאת לטובתה, אך ייתכן שהצטערה אחר כך שלא נתנה לאמה להרוג את נוויל.

נוויל היה עיקר הפרק, לחובבי אספוזיטו. פלין, עם כישורי הניהול שלו, זיהה את נוויל ככישלון. המבחן שלו: ללכת להביא מטען סודי. בדרך, כמובן, המורדים מפוצצים את השיירה שלו (ליונל ריצ'י? ברצינות?), ולוקחים אותו בשבי. רייצ'ל רוצה להרוג אותו, מיילס לא מוכן, בגלל המודיעין שיש בידיו.
היחיד שהצליח להוציא ממנו את המידע המבוקש היה דווקא ג'ייסון, הבן שלו, בתכסיס שאני חייב להודות שלא צפיתי אותו. הוא גרם לאביו לגרום לו כביכול לבטוח בו, במשחק אופי על הסכנה שאמא שלו ניצבת בה. משהוא סיפר לאן פניו מועדות, נפתחה הדלת ופניו של מיילס הופיעו מעברה. אך אבוי, המורדים לא הספיקו להגיע לשם לפני פלין. למה פלין לא נסע לשם עצמאית מלכתחילה? אבל כעת אנחנו יודעים שבידיו של מונרו יש נשק גרעיני. אומייגד.


בעזרת מסמר, נוויל הצליח להשתחרר מהאזיקים (לא אמין), להרוג את אחד מהמפקדים הנחמדים של המורדים, ולברוח. הוא הגיע לאשתו (איך השומרים בפילדלפיה לא זיהו אותו? הרי מונרו יודע שהוא כשל במשימה), ושכנע אותה לברוח מהחיים הנוחים שהיא למדה להכיר גם במשך 15 שנים של אפלה. הדילמה של אשתו ברורה: מצד אחד, היא נהנתה כל הזמן מחיים יציבים, בזכותו ובזכות המשרה שלו. מצד שני, היא ויתרה על המון: נאלצה להיות נאמנה לגנרל לא שפוי, וויתרה על הבן שלה לתקופות ארוכות ולבסוף לתמיד. מה הלאה? כמה עוד היא תדבוק בטום עד שיימאס לה? להערכתי, אם היא תיתקל בג'ייסון היא תעבור לצידו. ייתכן מאוד גם שנוויל יצטרף למורדים אחרי שהוא ייצא מפילדלפיה. מי יודע.

כמה דברים מעניינים אותי עכשיו:
מה תהיה התגובה של המורדים לנשק הגרעיני בידיים של מונרו?
רייצ'ל מודעת לעובדה שהיא נוטשת את הבת שלה, שוב, ושייתכן שהיא עושה בעצם את אותה טעות כמו לפני שנים, שוב. האם הפעם זה ישתלם?
למיילס היה מבט זומם כשרייצ'ל וארון יצאו לדרך. האם הוא שלח אחריהם מישהו להשגיח?
אני רוצה לראות מה יש בארץ השממה!

פרק 14 בשני הקרוב, 22 לאפריל.
עד הפעם הבאה,
ליאור

יום רביעי, 10 באפריל 2013

אני זו לא אני (Orphan Black 1x01-02)

שרה / בת' צ'יילדס (מסלני)
Orphan Black סדרה חדשה עלתה בערוץ BBC America ביום שבת שעבר, כחלק מרצועת השידור של מוצ"ש מדע בדיוני, ומיד לאחר הפרקים החדשים של דוקטור הו.
בתרגום חופשי, "יתומת האפלה", מספרת את סיפורה של שרה (טטיאנה מסלני), בת למפחת אומנה, שחוזרת לעיירת ילדותה לאחר כשנה, ומעוניינת לחזור לחיים של ביתה, קירה, אשר נשארה בידי אם אומנת. בסופו של דבר, שרה רוצה את קירה לעצמה, אבל ספק אם זה יקרה בקרוב. בתחנת הרכבת שרה חוזה בהתאבדות של מישהי הדומה לה 2 טיפות מים: אליזבת' צ'יילדס. בחוסר ברירה, היא לוקחת את תיקה של צ'יילס מהרציף בחיפוש אחר דברי ערך.

האח החורג של שרה, פליקס, הוא בן אומנה גם כן. ג'ורדן גבאריס מגלם כאן בחור שיעשה מצד אחד הכל כדי לדאוג לשרה, שחשובה לו יותר מקשר דם, ומצד שני, יעשה את הכל כדי לשמור אותה על הצד הישר וההוגן של החיים. כמובן ששרה ישר ניגשת אליו לאחר החוויה ברציף, והוא לא שש לשתף פעולה עם רעיון גניבת הזהות של צ'יילס, אבל בלית ברירה הוא מסכים.

פליקס (גבאריס)
מכאן, העלילה מתחילה לטוס באופן מטורף, ובתור צופה, לא הרגשתי כמעט רגע דל אחד. מסתבר שישנו מישהו בשם Art שמתקשר כל הזמן לטלפון של צ'יילס, ושרה לא עונה. מסתבר- שזה שוטר. מסתבר- שרה שוטרת. ולא רק זה, היא בהשעיה עקב ירי בחפה מפשע. האם זו היתה הסיבה להתאבדות?
במקביל, צ'יילדס ידעה שיש עוד נשים שנראות בדיוק כמוה, ובין הדברים שלה מצאה שרה מידע על בנות, ממקומות שונים בעולם, והסתבר לה לאחר מכן שגם הן נראות בדיוק כמוה. לאחר שכפילה אחת, גרמניה, נרצחת מול עיניה של שרה, אפשר להבין שיש גורמים אחרים, אפלים ביותר, שהתעוררו מתרדמתם, ואולי מעולם לא ישנו, ונמצאים על המשמר. והכל קשור לעובדה שיש לה כפילות.

הסיפור המקביל שמתרחש הוא האקס של שרה שממשיך לרדוף אותה (מייקל מנדו). בחוסר ברירה, פליקס משתף פעולה עם שרה ונאלץ לזהות את גופתה של צ'יילדס בתור שרה- כך שכולם יחשבו ששרה עצמה מתה, וגניבת הזהות תהיה שקטה. אבל האקס מבקש אזכרה- לאזכרה מגיעה האם האומנת שברשותה נמצאת קירה, וגם העלילה הזו נכנסת לסחרור. וגם פה, פליקס מנצח על התזמורת בצורה מעולה. מסתבר גם שחייה של צ'יילדס עם החבר שלה לא היו תקינים, והחבר מגיע ויוצר עוד בעיות.

חלק מהדמויות של מסלני בסדרה
עם סיום שני פרקים, אני באמת במתח. העלילה הצליחה להחזיק אותי ולעניין אותי, וגם הקטעים שלכאורה אמורים להיות פשטניים, כמו שחזור הירי ע"י שרה (בתפקיד צ'יילדס) ושותפה השוטר. העונה תהיה מורכבת מ-10 פרקים, שאני מאוד מקווה שלא יורידו הילוך ולו לרגע. ממש מעניין אותי איך שרה תתפקד בתור שוטרת בכלל, ומה יעשה הלאה החבר שלה לשעבר.
מסלני משחקת מעולה בינתיים- בתור שרה הבריטית, בתור צ'יילדס הקנדית, בתור גרמניה, ובטח תמשיך בתור עוד שלל דמויות. גבאריס מגלם דמות מלאה ועגולה, ומציף רף משחק מאוד גבוה לשאר השחקנים. אני מחכה לפרק הבא בשבוע הקרוב.
אז נכון שכבר ראינו סדרות דומות, אפילו בשנים האחרונות: Ringer (עם שרה מישל גלר, שבוטלה), ואפילו The Lying Game, בהן קיים האספקט של גניבת זהות או החלפת זהות. אבל יש כאן משב רוח אחר, עלילת מדע בדיוני אפלה יותר, סיבוכים מרתקים שמעניין לראות כיצד נפתרים וייפתרו בהמשך.

המשך שבוע מעולה,
ליאור

יום שבת, 6 באפריל 2013

תפקיד המוסר (Revolution 1x12)

אחרוג מעט ממנהגי השבוע (מי ישמע..) ובמקום לסתם סיכום זחוח של הפרק של רבולושן, אנסה לעמוד על הבעיות המוסריות שעלו מתוך העלילה השבועית. כמובן, שתוך כדי, עשויים להיות ספוילרים משמעותיים, וסביר שהפרק יסוכם תוך כדי.

רוצח הוא תמיד רוצח
מיילס מחפש ייעוד, ועקב רגשות האשמה הברורים שהוא מרגיש על מותו של דני, אחיינו, הוא מחליט לסייע למורדים להפיל את מונרו, כיוון שלטענתו הם לא מסוגלים להצליח בכלום בדרכם הנוכחית. לשם כך, הוא מבקש לגייס את אנשיו מהתקופה שכיהן אצל מונרו, ודבר ראשון הוא יוצא להביא את ג'ים הדסון, יחד עם נורה. מסתבר, למרבה ההפתעה, שהדסון פרש לחיי כפר שקטים, נשא אישה חביבה, ומכהן בתור ספרן ("קונאן הספרן", לפי דבריו הפרודיים של מיילס). בגלל מיילס, נודע לאנשיו של מונרו היכן הדסון, ופלוגת חיסול נשלחת אחרי שניהם. כמובן שמיילס ונורה, בעזרתו של הדסון שבתחילה מסרב להיענות לבקשתו של מיילס, מצליחים לחסל את כל הפלוגה (נשאיר את הסרקסטיות בצד). אבל הדסון מאבד את אמונה של אשתו, וכיוון שלא נותר לו כלום, הוא מחליט להצטרף למיילס, משום שלטענתו, הוא שוב הרס לו את החיים. האם, כמו שמיילס אמר, רוצח הוא תמיד רוצח? האם באמת לא ניתן לברוח ממעשי העבר שלהם? ואם מיילס לא היה מחפש את הדסון, האם אנשיו של מונרו היו מוצאים אותו ביום מן הימים בכל מקרה?
נחמד לתהות על קנקנו של סיפור כזה, מה היה קורה אילו? הדסון הוא דמות עגולה וטובה, אם כי העלילה הראשונית שלו היתה צפויה. מיילס מתחיל להרכיב את הנבחרת שלו, ומתחיל להיות מעניין.

אם ובתה
במהלך המעבר שלה מבסיס לבסיס, צ'ארלי מעדיפה להתעסק במשימות הצבאיות ולהתעלם מהאובדן של אחיה, ומהיחסים שלה עם אמה. רייצ'ל מנסה להתקרב לביתה, מנסה למנוע ממנה לצאת למשימות, היא ראתה שהיא נפצעה בגב, אבל צ'ארלי מעדיפה להמשיך להתעלם. במהלך הבריחה מבסיס אקו, רייצ'ל נשארה בפנים כדי להשמיד את 2 התליונים (אחזור לזה בהמשך), וצ'ארלי וארון חזרו כדי לסייע לה, למרות התעקשותה להישאר. רק בזכות צ'ארלי והכישורים שלה נחלצו שלושתם. זאת ועוד, רייצ'ל נלכדה במהלך הפעולה ע"י רנדל, אבל חולצה. יחסית לעובדה שצ'ארלי מעולם לא השתמשה בנשק אוטומטי (בזכות התליון של רנדל שפעל), היא התמודדה עם זה יפה.
רק המשימה הזו הוציאה את צ'ארלי משלוותה וגרמה לא להתקרב לאימה. אחרי שכל כך הרבה זמן רצתה את דני בחזרה, היא כעת יודעת שלא תקבל אותו יותר. למזלה, אימה שם בשבילה. ברור שלא ניתן להחליף קרוב משפחה שחיית איתו 15 שנה, רוב הזמן ללא אמא, אבל לא תהיה לה ברירה. אחרת, היא היתה מוותרת על רייצ'ל ומשאירה אותה בידי רנדל.

מחיר הטרור
גילינו אמנם רק את קצה הקרחון, אבל זה קצה משמעותי ביותר. רנדל פלין, עוזר מזכיר ההגנה (ולא שר ההגנה לשעבר, אני עומד על טעותי), איבד את בנו באפגניסטן, והדבר דחף אותו לקצה, בהיותו אחראי על פרויקט התליונים שמכבים את כל החשמל בקרבתם. בליל הפעלת הוירוס לראשונה, בקאבול, הוא החזיק את הדיסקית של בנו, ונתן את ההוראה להפעיל את המגדל. הכיתובית על המסך לפני כן בישרה לנו שזהו ליל האפילה. וירוס חשמל מקומי הפך לגלובלי. האם היתה תקלה, כמו שבן ורייצ'ל טענו שעלולה לקרות? או שכל זה היה מתוכנן?
האם נכון להציב על פרויקט כזה, אדם שהשכול מניע אותו? הוא רצה לסיים את המלחמה, כדי שלא יאבדו עוד בנים. אך האם רצה בכלל להפסיק את המלחמות כולן? בהיותו ערוך למצב החדש, הכל שיחק לטובתו.
עוד תשובה שקיבלנו בהמשך לפרק הקודם, הסיבה שכעת הוא התגלה בפני מונרו, היתה שהוא צריך משאבים. המסוקים באוויר גרמו לו להבין שיש עוד מישהו בעמדת כוח שגילה את סוד התליונים (לא חשבתי על זה בשבוע שעבר ונזכרתי הפעם), והוא צריך את המשאבים של מונרו, בתמורה לידע המדעי שלו ושל אנשיו.

וקצת תהיות לסיום:
איך לרייצ'ל היו 2 תליונים להשמיד? שניהם מהמרתף של ההוא מהפרק הקודם?
מה היה ב"מגדל" ההוא בקאבול, והאם האפילה הגלובלית היתה מתוכננת? האם השיבוש נובע בעצם ממשהו שעדיין פעיל בוירוס, והתליונים כרגע עושים בעצם את הפעולה ההפוכה בהפעלת החשמל?
והאם רייצ'ל תספר לארון באמת את הכל?

עד הפרק הבא,
ליאור

יום שישי, 29 במרץ 2013

פני הפוליטיקה (מראה שחורה 2x03)

פני הפוליטיקה כפני הדור? פוליטיקה 2.0? למצוא את וולדו? לא משנה איך תרצו לקרוא לזה, הפרק השלישי והאחרון בעונה החדשה של מראה שחורה מעמיד מראה שחורה משחור אל מול פני הפוליטיקה המודרנית, כאומר, "לא עוד".

חבר הפרלמנט במחוז המקומי של סטנטונפורד והרשאם מתפטר בעקבות פרשיית התכתבות לא הולמת עם נערה בת 15 בטוויטר. בחירות המשנה שנערכו לאחר מכן, היו הרבה יותר ממה שציפו לו במחוז הזה, שעד כה נחשב למעוז של המפלגה השמרנית.

מצד אחד, מועמדת מפלגת הלייבור, האריס משתמשת בבחירות ובהתמודדות כקרש קפיצה לפרסום, ותו לא. היא יודעת שלעולם לא תצליח לנצח. מהצד השני, ליאם, מועמדת השמרנים, חבר קרוב של זה שכרגע התפטר, יודע שהוא יזכה. ומצד שלישי, וולדו, דוב כחול מצויר שנכתב במקור לתכנית ערב ומדובב ע"י קומיקאי מדוכא.
לאחר השפלה שעובר ליאם ע"י וולדו בתכנית הערב, מחליט צוות הטלוויזיה לרדוף את ליאם במסע הבחירות, ואז, בהברקה גאונית, לכאור, להריץ את וולדו לבחירות. מה שהם לא ידעו, זה שג'יימי, המדובב של החיה, יתחיל עם האריס, ישכב איתה ואז ייפגע ממנה בגלל שהיא לא יכולה להיפגש איתו עד אחרי מערכת הבחירות. הוא נפגע עוד יותר כשליאם ירד על כישורי הבידור שלו בעימות טלוויזיוני, אבל אז החזיר לשניהם, וסימל יותר מכל את מערכת הבחירות הזו: דמות מצוירת, מדובבת, שהיא אמיתית יותר מ-2 מועמדים אנושיים. כעת כל המדינה, ואולי אפילו כל העולם, עוקבים אחרי מערכת הבחירות הזו.
אז הגיע החלק הכי הזוי בפרק. איש הסוכנות (כלשהי) מארה"ב הגיע כדי להחמיא לצוות על הרעיון המקורי של הרצת דמות מצוירת לבחירות. הם פיתחו בארה"ב את הרעיון, והגיעו למסקנה שלדמות מצוירת אין חסמים אנושיים, שהעובדה שיש צוות שלם מאחוריו הופכת אותו לכל יכול, והם כבר חושבים איך לנצל אותו כדי להשיג מטרות ומסרים בשלל מדינות בעייתיות, לדוגמה בדרום אמריקה.

ג'יימי, שברוב הפרק אנחנו מקבלים את התחושה שהוא הוא בעצם אנחנו, הוא סמל מעמד הביניים המדוכא, חסר הייעוד, חסר האהבה בחייו, חסר המוטיבציה לעשות. הוא לא רוצה להיכנס לפוליטיקה, כי היא בכלל לא מעניינת אותו. כמו שליאם אומר, הוא בעיקר מסוגל לחשוב על בדיחות גסות. וזה עובד. זה הדור שמחפש את זה. הוא נדלק על האריס, אבל המגבלות הפוליטיות מונעות ממנה לשתף איתו פעולה. והיא הופכת לקורבן בפני עצמה לירידות שלו, בדיוק כמו שחזה היועץ שלה. רק שהפעם זה בגללה.
הוא מגיע להאריס כדי להתנצל, אבל היא תוקפת אותו ואומרת שהיתה מתקשרת אליו אחרי מערכת הבחירות. לטענתה, הוא לא מייצג כלום, בניגוד אליה, שלמרות שהיא לא באמת רוצה להיות שם, לפחות יש לא עמדה שאיננה רק "הכל שטויות".
כשהוא מבין את גודל הבעיה, הוא מנצל שידור מצומצם בניידת השידור וקורא לאנשים סביב לא להצביע לו אלא למועמדים האמיתיים. הוא יוצא מהרכב כדי להמשיך לשכנע, ומנסה לשבור את המסך. המפיק המרושע, ג'ק, ממשיך את הדיבוב וקורא לקבל להכות את ג'יימי. וזה מה שקורה.

מכאן זו כרוניקה של סוף ידוע מראש. אמנם וולדו לא זוכה, אבל הוא מגיע למקום שני מאוד מכובד, וארה"ב הולכת להשתמש בו כדי להשיג את מטרותיה בעולם. שליט "בובה" שניתן להחדיר לכל מערכת בחירות וכך להשיג את התמיכה המושלמת של מעמד הביניים שהפוליטיקה לא באמת מעניינת אותו.
בעתיד קודר וקר, ג'יימי הוא הומלס, הרואה במסך ברחוב (שדה תעופה?) כיצד וולדו נמצא בכל מדינה בעולם, בכל מהדורת חדשות אפשרית. הוא שוב מנסה לשבור את המסך, וחוטף מכות מהשומרים.

ברור שעיקר הדיון כאן סובב סביב הפוליטיקה הכל כך צפויה ששולטת בחיינו כרגע. אבל מעבר למסר הזה, ישנו גם הכוח של התקשורת, שוב, לקחת אחריה את ההמונים. דמות תקשורתית, מצוירת אמנם, שצברה אהדה מספקת בתכנית לילה, מסוגלת לרוץ לקמפיין בחירות, בלי שום מסר, ולהגיע למקום שני. לא פלא שארה"ב התלהבה כל כך מהרעיון. זו הדרך הכי קלה לסדר את בעיות העולם כפי שהיא תרצה.
האם באמת וולדו לא ייצג כלום? רעיון ה"פוליטיקה חרא, תצביעו עבורנו אם גם אתם חושבים כך", הוא אכן עמדה פוליטית בפני עצמה, כמו שציין נציג הסוכנות. ומכאן, אפשר להגיע לשלל מסרים בדיוק כמו במחאת הצדק החברתי. הדבקות במסר ה"אין מסר" קצת בעייתית, ולא בטוח שבחיים האמיתיים היו מגיעים לכזו כמות של קולות.
נושא השבריריות של האנשים גם עולה כאן. רגע אחד ג'יימי הוא האליל של צוות הטלוויזיה, רגע אחרי הוא חוטף מכות ברחוב ומוחלף ע"י המפיק בקלות בלתי אפשרית. אתה לא רוצה לעזור לנו? אתה מנסה לפגוע ברייטינג שלנו עם הדעות שלך? אין בעיה. אתה בחוץ. בכזו קלות הוא הפך מסוג של קומיקאי שיש לו מעט פרנסה, לאפס מוחלט, הרואה כיצד ההצלחה חמקה ממנו. ובעבור מה? עקרונות שכל אחד אחר היה מפר. ובשביל מה? הוא אפילו לא עשה את זה בשביל עצמו.

הלוואי, ויום יבוא, והפוליטיקה והתקשורת אכן יבטאו את הציבור עצמו, ולא את עצמם. עד אז, סדרות כמו מראה שחורה יצטרכו להראות לנו את האמת.

אני לא יכול להגיד שזה הפרק הכי טוב של מראה שחורה שראיתי. אין ספק שהוא חזק, ומשאיר אותך במתח ועל קצה הכיסא, אבל המסר אודות כוח התקשורת כבר דובר בפרק המפורסם הראשון, עם ראש ממשלת בריטניה והחזיר. כך או כך, אהבתי את הפרק ואת המסר שלו.
ליאור

יום שלישי, 26 במרץ 2013

עוד אחד אכל חול (Revolution 1x11)

בחזרה מפגרה מאוד ארוכה של 4 חודשים בערך, רבולושן לא מאכזבת בכלל בפרק הפתיחה של אמצע העונה. בפרק 11 היה הכל: פיצוצים, קרבות, מהלומות, חשמל, סצנות מרגשות, והכי חשוב: מוות. כי רק ככה מחזיקים את הצופים. למדנו את זה כבר בחצי הראשון של העונה.

כמו שכבר אפשר היה לנחש, בהתאם לפרומואים ששטפו את פייסבוק ויוטיוב לאחרונה, המשך העונה המשיך מאותה נקודה בדיוק בה עצרנו, כאשר מונרו משגר מסוקים על החבורה האהובה עלינו. וכמו שקורה תמיד, המסוק ירה וירה אבל פספס את כולם, עד שנכנסו לבניין כלשהו. ואז העלה את הבניין באש. אבל אני אישית ניחשתי שהם הסתתרו במקום מוגן. אנשיו של מונרו חיפשו גופות, אבל איך הם לא עלו על זה שמוצבת בטונדה באמצע החנות? מעניין. כך או כך, המרדף ממשיך, ומונרו יוצא אחרי המחתרת.

מיילס ורייצ'ל הולכים להביא את התותחים הכבדים מידיד נוסף של רייצ'ל, אשר מסיבה מסוימת מחזיק במרתף שלו ארסנל שלם של כלי נשק, שאפילו החמאס נראים לידו כשוחרי שלום. אבל מי שנחשב כידיד מהר מאוד הופך לאויב, והוא מלשין על רייצ'ל לשר ההגנה לשעבר, רנדל, שמחזיק עדיין בגרייס, מסתבר. אנחנו עדיין לא יודעים כהוא זה על האינטרסים והמטרות של שר ההגנה, למעט המקום הענקי מתחת לאדמה שראינו לפני מספר פרקים. כעת, הוא רוצה להגיע למפלס 12. מה יש שם?

שאר החבורה שלנו מוצאים מקלט אצל המורדים, אך נוויל מבחין בהם, ומזמין תקיפה אווירית במחיר של איבוד בנו. ג'ייסון מזהיר את צ'ארלי, מן הסתם, אבל בניגוד לקלישאה היא לא מצרפת אותו אליהם. אני מניח שהוא יעקוב אחריהם זמן מה עד שיצטרף אליהם. הרי טום אמר למונרו שבנו מת, עם שלווה מוחלטת על פניו. לב של אבן יש לטום הזה.

ברור שרייצ'ל ומיילס הגיעו בזמן עם טילי הכתף, ועם תליון שמסוגל להפעיל אותם (גנבו אותו ממציא המרתף? לא ברור). אבל מיילס נפגע (בקטנה, כנראה), ודני מחליט לשחק אותה גיבור היום. הוא הפיל את המסוק, ויחד איתו את המגבר של החשמל, אבל עשה זאת במחיר חייו שלו, שנלקחו ממנו ע"י הכדורים האחרונים שהמגבר היה מסוגל להפעיל. 10 פרקים אנחנו רודפים אחרי דני כדי להחזיר אותו, ובקושי פרק אחד וכבר אנחנו מאבדים אותו שוב. והפעם לנצח. חרא.


הפרק הזה מעלה מחשבה מציקה. צ'ארלי מציינת שהיא מעולם לא ראתה הרג כזה, ומיילס מסביר שככה זה היה כשהיה חשמל. ואכן, כך נראות מלחמות בימינו. בתקופה בה אין יותר חשמל, מסוק אחד יכול לנצח צבא רגלי שלם, לא משנה מה הוא מחזיק בידיו. קשה מאוד להפיל מסוק עם נשקים פשוטים, ובטח עם קשתות וחצים. האם אנחנו רואים בסדרה עכשיו את המעבר מתקופת האבן של הלחימה, חזרה לתקופה המודרנית?
ג'ייסון אמר לאביו שהתקיפה נגד המחתרת באותם מבנים היתה טבח של משפחות שלמות. טום נוויל שואל, "איזה מין אויב מסתתר מאחורי נשים וילדים?" קשה שלא לעשות כאן את ההשוואה המבוקשת לסכסוך שלנו, ולשימוש שעושה החמאס באתה טקטיקה. אז מי צודק בסדרה? האם המחתרת באמת לא בסדר? אבל מצד שני, מונרו שולט בסגנון דיקטטורי ומדכא את האויבים שלו כמו מנהיג צפון קוריאני. מכיוון שייתכן ושני הצדדים טועים, אני אאלץ להשאיר את השאלה הזו פתוחה.

והתהיות שלי מהפרק: למה רק עכשיו מחליט שר ההגנה לשעבר, רנדל, לעלות על פני השטח (תרתי משמע), עם רכב, להגיע למונרו ולעשות איתו דילים? מה הוציא אותו מהקונכיה שלו, ולמה דווקא עכשיו? ועוד בהתלהבות כזו שיש לו חשמל?
ומה לעזאזל רייצ'ל החביאה בתוך הבטן של בנה? הפרידה שלה ממנו היתה אמיתית לחלוטין, אבל כשהיא החליטה להרים את החולצה שלו משהו היה חשוד. והנה, מהצלקת שעל בטנו יצא שבב. מהבהב. יש בו חשמל? או שזה משדר GPS? ועם חשמל משלו?


עד הפרק הבא,
ליאור

יום שלישי, 19 במרץ 2013

הזמרת שאתם חייבים להכיר - ZZ Ward

נעים להכיר: קוראי הבלוג, ZZ Ward. הזמרת שתתבאסו שלא הכרתם עד היום.

הסגנון של זיזי וורד הוא ממש לא פופ יומיומי בסגנון טיילור סוויפט או פינק. מדובר כאן בסגנון אחר, שונה, ג'אז - בלוז, שמשחק עם ההיפ-הופ ומפלרטט עם הרוק בסגנון אלביס. לא בכל יום תמצאו זמרת כל כך מגוונת, ועם זאת, כל כך מקורית וייחודית.

אני אוהב את וורד מכמה סיבות. ראשית, המגמה של השנים האחרונות לחזור קצת לתחילת המאה הקודמת, לשירים שממש נשמעים כמו נלקחו ממועדון מלא עשן בארה"ב של שנות ה-20, ממש עושה לי את זה. השיר Lil Darlin' של וורד נשמע ממש כמו השירים הללו. השילוב של O-My לחלק ההיפ-הופ של השיר מעניק לו לחלוטין גוון מעושן, מהמם ביופיו.

דבר שני, הקלילות. השיר הכי אהוב עלי בדיסק הוא Save My Life. מדובר בשיר מקפיץ, בעל מסר מעניין, ובמיוחד כזה שלא נמאס אף פעם. אני מסוגל להקשיב לו בלופ שוב אחרי שוב, לשיר יחד איתו, ואפילו לזמזם אותו אחר כך במשך שעות. שיר שמסוגל להישאר אצל בנאדם במצב כזה במשך חודשים הוא שיר מעולה. גרסת האלבום של השיר זמינה באתר של הרולינג סטון מאז השמעת הבכורה, ממליץ להשקיע ולהיכנס ללינק: http://www1.rollingstone.com/hearitnow/player/zzward.html (ביוטיוב יש גרסאות אחרות, בעיקר Live, כמו זו, שמדהימה לא פחות).



דבר אחרון, אם לחצתם Play כלשהו עד עכשיו.. שמעתם את הקול שלה?? איזה קול צרוד ומדהים. איזה כיף לשמוע כזה קול בין כל הזמרות והזמרים המשוכפלים עד לעייפה בימינו.

אני עוקב אחרי וורד כבר שנה בערך, מאז שיצא הקליפ ל-Put The Gun Down. מההתחלה הסגנון שלה לכד את עיני, ועם הזמן התמכרתי יותר ויותר. שיר הנושא של שקרניות קטנות מבוצע גם ע"י וורד, בקליפ המחווה Til the Casket Drops.



המיקסטייפ הראשון של וורד יצא בפברואר 2012, תחת השם Eleven Roses. ואפילו ניתן להורדה בחינם מאתר ה-SoundCould שלה. במהלך 2012 וורד תפסה תאוצה, בין היתר בזכות שיווק מסיבי ביוטיוב, ב-Vevo, בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות, כאשר תוך כדי יצא ה-EP בשם Criminal, המכיל את 4 השירים החזקים ביותר שלה עד לאותה תקופה. במהלך סיבוב ההופעות שלה בארה"ב בקיץ-סתיו, יצא באוקטובר האחרון הדיסק המלא, תחת השם Til the Casket Drops (על בסיס שיר הנושא).
כעת מופיעה וורד בסיבוב הופעות משותף עם להקת הפולק-רוק המקורית Delta-Rae. השילוב שלהם אמור להיות פצצתי, ואני מאוד אשמח להיות בהופעה שלהם בהזדמנות הקרובה שתהיה לי.
בגיל 24, עם עתיד מזהיר לפניה, וורד צריכה להפוך להיות זמרת משמעותית ומשפיעה בעתיד הקרוב והרחוק. כמובן שזה לא תלוי רק בה, אלא גם בנו, המעריצים, ובכמה שנדחוף ונשתף את המוזיקה שלה.

עוד שירים מומלצים על-ידי מהדיסק: Move Like You Stole It, Home, ו-Last Love Song. כמובן, אבל, שכל הדיסק שלה מעולה ושווה האזנה.


פייסבוק: https://www.facebook.com/ZZWard
סאונד-קלאוד: https://soundcloud.com/zzward
האתר הרשמי: http://zzward.com/

תהנו,
ליאור

יום שלישי, 5 במרץ 2013

קמפיין? בקיצור, הברקה

בטח ראיתם בסביבות תל אביב את הקמפיין החדש של רשת AM:PM בשבוע ומשהו האחרונים.
אני חייב לציין שאני מאוד אוהב את הקונספט הנקי והיפה שהם אימצו. הלוגו מודרני, גדול יחסית (מזכיר מאוד עיצוב של Touch בסמארטפונים), הגופן מעוגל ועתידני, והפאנצ'ים מקוריים. אהבתי את הפאנצ' משמאל עם האבוקדו, וגם את "ניתקו לך את המים? בקיצור, תקנה בירה". לגמרי מדבר ללב התל אביבי פוסט המחאה החברתית.

בכלל, הקמפיין הזה מרשים אותי ברמה הנקייה הנקייה והיפה שהרשת הצליחה לאמץ לעצמה. לא ראיתי את החנויות עצמן לאחרונה, והלוגו של דף הפייסבוק שלהם השתנה כבר מספטמבר, אבל הפרסומות משלימות יפה את התדמית הזו. ממש בא לי ללחוץ על הלוגו בפרסומת כדי לעבור לאפליקציה של AM:PM :))

* למי שתוהה, הבלוג הרי הפך ל"מחשבות על מדיה", ובמסגרת הזו אנסה לסקר כל מיני דברים במדיה ובתקשורת. בכל זאת, אני לא סתם לומד לתואר ראשון בתקשורת..






[קרדיט: תמונות הפרסומת מתוך דף הפייסבוק של AM:PM]