יום שלישי, 26 במרץ 2013

עוד אחד אכל חול (Revolution 1x11)

בחזרה מפגרה מאוד ארוכה של 4 חודשים בערך, רבולושן לא מאכזבת בכלל בפרק הפתיחה של אמצע העונה. בפרק 11 היה הכל: פיצוצים, קרבות, מהלומות, חשמל, סצנות מרגשות, והכי חשוב: מוות. כי רק ככה מחזיקים את הצופים. למדנו את זה כבר בחצי הראשון של העונה.

כמו שכבר אפשר היה לנחש, בהתאם לפרומואים ששטפו את פייסבוק ויוטיוב לאחרונה, המשך העונה המשיך מאותה נקודה בדיוק בה עצרנו, כאשר מונרו משגר מסוקים על החבורה האהובה עלינו. וכמו שקורה תמיד, המסוק ירה וירה אבל פספס את כולם, עד שנכנסו לבניין כלשהו. ואז העלה את הבניין באש. אבל אני אישית ניחשתי שהם הסתתרו במקום מוגן. אנשיו של מונרו חיפשו גופות, אבל איך הם לא עלו על זה שמוצבת בטונדה באמצע החנות? מעניין. כך או כך, המרדף ממשיך, ומונרו יוצא אחרי המחתרת.

מיילס ורייצ'ל הולכים להביא את התותחים הכבדים מידיד נוסף של רייצ'ל, אשר מסיבה מסוימת מחזיק במרתף שלו ארסנל שלם של כלי נשק, שאפילו החמאס נראים לידו כשוחרי שלום. אבל מי שנחשב כידיד מהר מאוד הופך לאויב, והוא מלשין על רייצ'ל לשר ההגנה לשעבר, רנדל, שמחזיק עדיין בגרייס, מסתבר. אנחנו עדיין לא יודעים כהוא זה על האינטרסים והמטרות של שר ההגנה, למעט המקום הענקי מתחת לאדמה שראינו לפני מספר פרקים. כעת, הוא רוצה להגיע למפלס 12. מה יש שם?

שאר החבורה שלנו מוצאים מקלט אצל המורדים, אך נוויל מבחין בהם, ומזמין תקיפה אווירית במחיר של איבוד בנו. ג'ייסון מזהיר את צ'ארלי, מן הסתם, אבל בניגוד לקלישאה היא לא מצרפת אותו אליהם. אני מניח שהוא יעקוב אחריהם זמן מה עד שיצטרף אליהם. הרי טום אמר למונרו שבנו מת, עם שלווה מוחלטת על פניו. לב של אבן יש לטום הזה.

ברור שרייצ'ל ומיילס הגיעו בזמן עם טילי הכתף, ועם תליון שמסוגל להפעיל אותם (גנבו אותו ממציא המרתף? לא ברור). אבל מיילס נפגע (בקטנה, כנראה), ודני מחליט לשחק אותה גיבור היום. הוא הפיל את המסוק, ויחד איתו את המגבר של החשמל, אבל עשה זאת במחיר חייו שלו, שנלקחו ממנו ע"י הכדורים האחרונים שהמגבר היה מסוגל להפעיל. 10 פרקים אנחנו רודפים אחרי דני כדי להחזיר אותו, ובקושי פרק אחד וכבר אנחנו מאבדים אותו שוב. והפעם לנצח. חרא.


הפרק הזה מעלה מחשבה מציקה. צ'ארלי מציינת שהיא מעולם לא ראתה הרג כזה, ומיילס מסביר שככה זה היה כשהיה חשמל. ואכן, כך נראות מלחמות בימינו. בתקופה בה אין יותר חשמל, מסוק אחד יכול לנצח צבא רגלי שלם, לא משנה מה הוא מחזיק בידיו. קשה מאוד להפיל מסוק עם נשקים פשוטים, ובטח עם קשתות וחצים. האם אנחנו רואים בסדרה עכשיו את המעבר מתקופת האבן של הלחימה, חזרה לתקופה המודרנית?
ג'ייסון אמר לאביו שהתקיפה נגד המחתרת באותם מבנים היתה טבח של משפחות שלמות. טום נוויל שואל, "איזה מין אויב מסתתר מאחורי נשים וילדים?" קשה שלא לעשות כאן את ההשוואה המבוקשת לסכסוך שלנו, ולשימוש שעושה החמאס באתה טקטיקה. אז מי צודק בסדרה? האם המחתרת באמת לא בסדר? אבל מצד שני, מונרו שולט בסגנון דיקטטורי ומדכא את האויבים שלו כמו מנהיג צפון קוריאני. מכיוון שייתכן ושני הצדדים טועים, אני אאלץ להשאיר את השאלה הזו פתוחה.

והתהיות שלי מהפרק: למה רק עכשיו מחליט שר ההגנה לשעבר, רנדל, לעלות על פני השטח (תרתי משמע), עם רכב, להגיע למונרו ולעשות איתו דילים? מה הוציא אותו מהקונכיה שלו, ולמה דווקא עכשיו? ועוד בהתלהבות כזו שיש לו חשמל?
ומה לעזאזל רייצ'ל החביאה בתוך הבטן של בנה? הפרידה שלה ממנו היתה אמיתית לחלוטין, אבל כשהיא החליטה להרים את החולצה שלו משהו היה חשוד. והנה, מהצלקת שעל בטנו יצא שבב. מהבהב. יש בו חשמל? או שזה משדר GPS? ועם חשמל משלו?


עד הפרק הבא,
ליאור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה