יום שבת, 16 בפברואר 2013

גבר, אתה מתחרפן (Walking Dead, 3x09)


ובכן, חזרנו מפגרת החורף, חזקים ומטורפים מאי פעם. לא הרבה סדרות מסוגלות להחזיק אותי על קצה הכיסא, לאורך רוב הפרק, פרק אחרי פרק, כמו המתים המהלכים. ולא רק זה, אני כל הזמן מביט אל המחוון של התוכנה כדי לדעת שנשאר לי עוד מספיק מהפרק. רק שלא ייגמר.

כזכור, בפרק הקודם עצרנו ממש בלב הקרב בוודבורי. גלן ומגי חולצו, אבל דריל נלכד, והמושל הציג אותו ואת מרל לעיני כל התושבים, בטענה שמרל בגד בהם וסייע לאחיו ולאחרים לפרוץ לעיר ולהרוג אנשים. כעת, המושל רוצה שהם יילחמו עד המוות, ואפילו שולח להביא זומבים כדי להלהיט את הקרב. התרחפן לגמרי, המושל הזה.
אבל בום! גז מדמיע.. יריות.. רימונים.. ריק והחבר'ה מצליחים לחלץ את דריל ואפילו את אחיו ובורחים. המושל, כמו שרואים בתמונה למעלה, עצבני מאוד. וזומבים פורצים לעיירה דרך הגדר השבורה. ברור שהם יחזרו אלינו בהמשך הפרק.
למחרת, העיירה בתוהו ובוהו. אנשים אוזרים את המיטלטלין שלהם, עולים על רכבים ורוצים לצאת מהשערים. השומרים לא מאפשרים, אנדריאה מבוהלת, והמושל מסתגר בדירתו. הזומבים ממקודם מצליחים לאכול אחד מהתושבים, והמושל מוודא הריגה ונעלם שוב. לטענתו, הם התרגלו ליותר מדי טוב, ועליהם להתמודד שוב עם המציאות שבחוץ. אנדריאה לא מוכנה להסכים עם זה, ומציגה נאום משלהב בפני התושבים. לעת עתה, נדמה שוודבורי בטוחה.
במקביל, אנדריאה מגלה שחבריה בחיים ונחטפו לזמן מה ע"י המושל, וכועסת עליו מפני שלא סיפר לה. עבורו, היא רק אפיזודה חולפת. הוא מכין את עצמו למלחמה עם ריק.

בדרך חזרה לכלא, דריל ידידינו רוצה להישאר עם אחיו מרל, למרות שהוא יודע שהוא אידיוט. ככה זה אנשים טובים. אז המחיר שהוא נאלץ לשלם הוא לעזוב יחד איתו, כי אף אחד אחר לא יסכים לנוכחות של מרל בכלא. לא, דריל, תחזור!
טייריז וחבריו עדיין אסירים בידי גיבורינו בכלא, והרשל ממתין לשובו של ריק, ולא יכול להבטיח להם כלום בינתיים. כמו בכל חבורה חדשה, באופן שבלוני ביותר, אחד מהחבורה של טייריז מעוניין להשתלט על הכלא ולהרוג את הגיבורים שלנו. טייריזי וסשה מצליחים להשתיק אותו, אבל אני חושש שהוא יצוף שוב בהמשך. בעיה.
עם שובם של ריק והאחרים לכלא, קרול מגלה שדריל החליט לנטוש אותם, וריק מודיע שהמושל סביר להניח בדרכו אליהם. צריך עוד ידיים לוחמות, והרי גם אוסקר (השחור הקודם) נהרג. מה עם טייריז (השחור החדש) וידידיו? בשיא ריאיון הקבלה, כאשר נדמה שהרשל מצליח להגיע לליבו של ריק ולשכנע אותו לצרף אותם, ריק רואה את רוחה של לורי בקומה מעל, ומאבד את עצמו לדעת. מה יהיה?

האם ריק ימשיך להתחרפן? האם טייריז יתקבל לכלא? האם המושל בדרך לכלא? לאן מועדות פניהם של דריל ומרל?
הצטרפו אלינו בהמשך העונה המטורפת (והמחורפנת) של המתים המהלכים.

ליאור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה