יום שני, 18 בפברואר 2013

סדרה חדשה: שעת האפס (Zero Hour)



חברים,

צפיתי להנאתי בשבת בלילה בפרק הראשון של Zero Hour (שעת האפס, ימי חמישי בארה"ב, בינתיים לא בארץ), והגיע הזמן לשתף אתכם בכמה מחשבות על הפרק. הפוסט הזה לא ייראה כמו סיכום פרק רגיל, אלא יכלול רשמים וחוויות, בעיקר משום שאני צריך עוד פרק אחד לפחות כדי לשפוט לאן הסדרה הזו הולכת.

בגדול, הפרק הראשון של שעת האפס הרגיש כמו חצי ספר של דן בראון, דחוס לכדי 40 דקות אינטנסיביות ומותחות. חלק מן הביקורות באינטרנט נהנות לטבוח בסדרה ולכנות אותה משעממת וירודה, אבל באותה שבלוניות מסתתרות איכויות שאולי עוד נגלה בהמשך.

הקאסט של הסדרה חזק. אנטוני אדוארדס, שמגלם את האנק גליסטון, שאשתו נחטפה ע"י שכיר החרב, נראה כמו הפנים הללו ששיחקו כבר בהרבה מאוד מקומות. אז חלקית זה נכון. לרוב הוא יהיה מוכר מ-ER, או מ"חשיפה לצפון", ומכמה הופעות אורח בסדרות אחרות כגון פרייז'ר. צמד העיתונאים שעובדים אצלו, ובעסק מלווים אותו לכל מקום ובכל דבר (גיוון יפה, במקום שים צמד ילדים שילכו אחרי אבא שלהם), הם סקוט מייקל פוסטר (קאפי מ-Greek, באמת שאהבתי אותו שם והתגעגעתי) ואדיסון טימלין. סוכנת ה-FBI מגולמת ע"י קרמן אג'וגו, סוג של כפילה של ריהאנה. אשתו של האנק, כמו גם הרוצח הסדרתי, מופיעים מעט מאוד בפרק הראשון.

העלילה מסקרנת: בגרמניה הנאצית של 38', מדענים נאצים מגלים את הסוד לחיי אלמוות. כמרים מכנסיית הורד עולים עליהם, ומחליטים להחביא את הסוד שמוסתר מתחת לתעלות הכנסיה, ולשם כך ממנים 12 מבשרים חדשים שנשלחים לקצוות תבל, עם 12 שעונים. בהווה, אשתו של האנק, ליילה, חובבת שעונים מיוחדים, נחטפת ע"י שכיר חרב שמעוניין בסוד אשר מוסתר בשעון שרכשה לאחרונה. האנק מגלה כי בשעון מוסתר יהלום שצרובה בו מפה למיקום כלשהו בקנדה, אשר שורטטה עוד במאה השנייה (!). בעוד האנק רודף אחר המיקום כדי לנסות למצוא את אשתו, וסוכנת FBI נעזרת בו, העיתונאים שלו יוצאים בעקבות בונה השעון, וחושפים עוד סודות אפלים אודות מסדר הורד. אחד הרמזים שהאנק מגלה משכיר החרב, הוא כי אינו באמת שייך להווה, אלא צל של העבר. ואכן, במתקן נאצי באמצע שומקום בקרח של קנדה, האנק מגלה דבר מה מזעזע. מהו הסוד שהסתירה הכנסיה? ומדוע, לפי טענת בונה השעון, הדבר יגרום למלחמת חורמה על פני כדור הארץ?

 כשחושבים על זה ככה, לסדרה יש פוטנציאל. נמתין עוד פרק, ונראה האם באמת יש פה ליבת מתח שתלך ותחשף מפרק לפרק, עם השקעה בנו הצופים, או עוד סדרה טובה שתבוטל בשיאה, כמו רבות לפיה (The Event, Stargate Universe ועוד).

ליאור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה