יום שבת, 23 בפברואר 2013

האישה המסתורית (Zero Hour 1x02)



בסיומו של הפרק השני של Zero Hour, אני יכול עדיין לומר שהסדרה משמרת את המתח והאינטנסיביות של הפרק הראשון. התקציב נשאר גדול, וניתן לראות זאת לפי האפקטים והלוקיישנים המיוחדים. השחקנים ממשיכים להיות מעולים ולבצע את תפקידם נאמנה. ובסך הכל, אני בינתיים ממשיך לצפות.

כרגיל בסדרות מסתורין, לא קיבלנו עדיין יותר מדי תשובות, ועדיין נותרנו עם יותר מדי שאלות. כמו לדוגמה, מדוע המדען הגרמני הנאצי קורבין סטורם, הפך להיות בהווה האנק גאליסטון. ולנוכח השיחה עם הקדושה ההודית בסוף הפרק, נראה שקורבין היה מודע לכך שיופיע שוב בעתיד. האם אנו לקראת סיפור מסע בזמן מתוחכם עד כדי תלישת שערות? או אולי דווקא תעלומת שכפול כוססת ציפורניים? או פתרון בסגנון אבודים (לא עלינו)?

אז אחרי שמצאנו את ברתולומיאוס הקדוש בשבוע שעבר, השבוע מצאנו את תומאס, בדמות של ילדה הודית בעלת כוחות על טבעיים, שהמדען הנאצי מצא בזמנו. בדיעבד, הופקד אצלה שעוון נוסף, שני במספר, הממשיך את מירוץ הרמזים האינסופי, זאת בעקבות שעון יד שהיה מופקד אצל קורבין. אני אוהב את השיטות שהם משתמשים בהם כדי להסתיר את הרמזים: מפה חרוטה בתוך יהלום, וכעת קונסטלציית כוכבים, יחד עם שעה ותאריך, על גבי שעון שמעולם לא נועד לפעול. וואו. דן בראון היה חושב על זה? סביר להניח שכן. :)

וינסנט הלבן אולי עשה טעות בכך שלא צפה את היותה של בק בשממת הקרח (אגב, זו היתה צוללת נאצית, ולא מבנה! באמת שלא שמתי לב בפרק הקודם). אבל המטען ברכב לאחר מכן, שליחת הכומר הנוצרי בתור הסחה, והרכב שהמתין לו בחוץ בהודו, הראו שהוא למד את הלקח. יפה כשיש רשעים חכמים.

משהו ששכחתי לציין בפרק הקודם, והמשיך בפרק הזה, במינון קצת יותר נמוך, הוא הקלישאות. המשפטים הצפויים מראש של האנק במיוחד, וגם המכתב שרשם קורבין לאשתו, בנויים לחלוטין מקלישאות של פתגמים או של סטטוסים שמופצים בפייסבוק בתפוצת שיא. דוגמה?

I only wanted to save you, but have I killed my own heart in the process?
I chose the world over you, my love. But if I had to do it again, I'd choose you over the world.
(מתוך המכתב של קורבין לאשתו, 1938, שהופיע בעטיפת היומן).
הסדרה גם משתמשת המון ב-Voiceover בקטעים הדרמטיים לכאורה, כמו כאשר בונה השעונים משוויץ דיבר בשבוע שעבר, או השבוע כשהוקרא מכתבו של קורבין. אני אוהב קטעים כאלה.

אחד הקטעים שאהבתי בפרק, והזכיר לי קצת את קאפי מ-Greek, היה הדו שיח שלו עם רייצ'ל, כאשר הסביר שלמד גרמנית בשנתו הראשונה בלימודי בדמינגטון (?), כי: I figured German would help me
get into her good graces and other places. רייצ'ל הבינה ישר שהוא נשאר בתול. :P

ואתם תוהים מה פשר כותרת הפוסט? התיאוריה שלי היא שאשתו של קורבין, שראינו רק את גבה בפלאשבקים של השבוע, היא הכפילה של ליילה, או ליילה עצמה, בדומה להאנק / קורבין.

נתראה בפרק הבא, במסע אחרי השעון השני.
ליאור


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה