יום חמישי, 4 ביולי 2013

מתחת לכיפה השקופה (Under The Dome)

בשקט בשקט, עלתה בשבוע שעבר ברשת CBS סדרת המדע הבדיוני Under The Dome, המבוססת על הספר המצליח של סטיבן קינג באותו שם. כעבור 2 פרקים, הביקורות ברשת עדיין חיוביות, ולאחר צפייה בעצמי בפרק השני, החלטתי שזהו זמן טוב לחלוק את הרשמים שלי מסדרת המתח הזו.

בפרק הראשון היה כל מה שניתן היה לצפות מסדרת מתח שמתחילה הרפתקאה. היה אקשן (כשהכיפה הופיעה), היה גועל (פרה מחולקת לשניים- WTF?), היתה דרמה (קצת מיותרת ודביקה, עם ג'וניור וחברה שלו), היו דמויות מרובות (ורובן אהודות, יש לציין), והיתה כמובן סדרה שמתחילה לקבל צורה.

אז כן, מסביב לעיירה צ'סטרס מיל מופיעה כיפה, Dome, שהיא מעין חומת מגן בלתי נראית המכסה את העיירה מכל עבר, גם ממעל. עם הופעת הכיפה התרחשו מספר אירועים מזעזעים, ביניהם פרה שנטבחה, אנשים שאיבדו איברים, תאונות דרכים, התרסקות מטוס, והחשוב מכל: העיירה נותקה מהעולם. עבור אלה שבפנים, מדובר במציאות חדשה לחלוטין. מה עושים ללא קשר עם העולם החיצוני, ללא חשמל, ללא טלפונים או אינטרנט, ללא אהובים שננטשו בחוץ, ללא דרך (עבור אלה שנתקעו בפנים), ומה לעזאזל עושים אחד עם השני במציאות של כמו ימי הביניים?


אז חבר מועצת העיר היחיד שנשאר נוטל פיקוד, עד כמה שאפשר. בתחנת הרדיו המקומית, הטכנאית מצליחה לקלוט דברים מעטים ממה שהצבא אומר, וגורמת גם למעט התקווה שנותרה להיעלם. ברבי, איש מוזר שנראה לכאורה כמו עובר אורח לא מזיק, נתקע בעיירה, ומוזמן ע"י העיתונאית המקומית לישון אצלה. הוא כריזמטי וחריף, אבל בו בזמן הוא גם זה שרצח את בעלה. שני צעירים לוקחים על עצמם לבדוק את מקור הכוח של הכיפה והאם יש בה פרצות. והשריף מאבד את קוצב הלב שלו בגלל ההפרעות מן הגדר, בעת שנגע בה. אני אתעלם ברשותכם מהעלילה ההזויה של ג'וניור וחברה שלו, משום שזה החלק שהכי פחות מעניין אותי כרגע בסיפור, למרות שאם ברבי יחסל את ג'וניור אני יותר מאשמח.

סגנית השריף, לינדה, היא כפילה של Erica Cerra והדמות שגילמה בסדרה Eureka (ג'ו לופו). מה שמצד אחד גורם לי לאהוב אותה, אבל מצד שני גורם לי לחוש בגידה בסדרה שמאוד אהבתי ובוטלה כמו רבות אחרות. אבל מרטינז מגלמת את הסגנית בצורה מעולה, ובינתיים בסוף כל פרק היא נתקת באובדן אחר. השריף היה כמו אבא שלה, ומותו החל להחריב את עולמה. כעת שוטר אחר משתגע, ואני מאמין שג'ים הגדול, חבר מועצת העיר, ימנה אותה לבסוף לשריף, כדי להשליט קצת סדר בתוהו.

מה שמביא אותנו ללב הסיפור. ג'ים הגדול, והכומר, יודעים על איזו מזימת עבר, שגם השריף ידע עליה (והוקל להם עם לכתו). מדוע העיירה הצטיידה במלאי עצום של פרופיין (דלק)? האם מישהו ידע על העתיד הקרב ובא? מה חבר המועצה יודע? ולמה הכומר כל כך טיפש עד שכמעט שרף את עצמו למוות כדי להעלים ראיות מטומטמות? במיוחד כאשר כל מכבי האש (ובעלה של לינדה עימם) נמצאים בעיירה הסמוכה, מנותקים.


צמד הנשים (ובתן) מעניינות אותי גם. ברור שישנו סיפור מאחוריהן, ובזמן שבתן חטפה את ההתקף (כוכבים ורודים OMG), הן הגיבו לכך בצורה שמרמזת על כך שידוע שיש לבת שלהן בעיה אחרת דומה. בדרך לאן הן היו באמת? האם הלבנה באמת פסיכיאטרית?
גם הבחור הצעיר שחוקר את הכיפה חטף את אותו התקף "כוכבים ורודים". כנראה שזה קשור לכיפה. האם אלה תופעות לוואי, בדומה למה שקרה לשריף?

האם השוטר צודק? הכיפה אכן בלתי עבירה, והעשן מהשריפה יצטבר בפנים? הרי הבחור הצעיר מצא שרסיסים מהמים של החוקרים מבחוץ כן עברו אל כף ידו. מה עובר ומה לא? מעט מתדרי הרדיו כן מגיעים פנימה. מעניין אותי מאוד כיצד הסדרה תתפתח, שהרי את עיקר התעלומה עדיין איננו יודעים. כעבור שני פרקים רמת המתח נותרה גבוהה, אבל ברור שצריך הרבה כשרון כדי להשאיר אותה באותו אופן עונה שלמה. כולי תקווה שנזכה לכך.

נ.ב. חבל שאיבדנו את השריף. למי שהשחקן מצלצל לו מוכר, מדובר בטייס לפידוס מאבודים. הגיע לו יותר זמן מסך לדעתי. ג'ים הגדול מוכר לכם מ"שובר שורות", לינדה מ-CSI New York, וברבי השתתף לאחרונה בסדרה המבטיחה Bates Motel.
אה, וגם אתם צופים שג'וליה וברבי יתאהבו? במיוחד שהוא גר אצלה, מאוד כריזמטי בעיניה, ורצח את בעלה. אבל אז היא תגלה שהוא רצח את בעלה ויהיה בלאגן.

אז עד הפעם הבאה,
ליאור



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה