יום ראשון, 5 במאי 2013

צבא של איש אחד (Revolution 1x15)

אם עוד מישהו היה צריך הוכחה למה מיילס הוא הסדרה והסדרה היא אודות מיילס, הוא קיבל את ההוכחה הזו בפרק 15, ובגדול. אז נכון שצ'ארלי היא זו שהכניסה אותו לכל העסק הזה כשהלכה לחלץ את אחיה וחיפשה את מיילס בהוראת אביה, אבל מפרק לפרק אנחנו ממשיכים לגלות את הסיפור הסבוך של מיילס ולהבין כיצד חייו מייצגים בעצם את סיפורו של ההאפלה כולה. אולי צ'ארלי עוד תחזור לפוקוס מתישהו, אבל בינתיים אני נהנה מהכיוון שהסדרה לוקחת.
דבר אחד קצת מתחיל להציק לי בחצי הזה של העונה, והוא הקצב האולי קצת יותר מדי מהיר בו העניינים מתפתחים לכיוונים שונים. בחצי הראשון היינו רק ברפובליקת מונרו, ואולי היה משעמם, אבל היה מרוכז. בחצי הזה, ראינו כבר את ג'ורג'יה, את ארץ השממה, ואנחנו כנראה עומדים לראות את טקסס בקרוב מאוד. לא שיש לי התנגדות לכך, ההיפך, ההבדלים בין המקומות הללו חדים ומעשירים מאוד את הסיפור, אבל קצת יותר נפח בכל מקום לא יכול להזיק. עוד קצת על ארץ השממה, למה היא נקראת כך, ואני אשמח מאוד. ומאוד מעניין אותי למה מונרו כל כך פחד ממלחמה עם טקסס בזמנו. הם אשכרה כל כך מסוכנים? דרומיים והכל, אבל עד כדי כך? ואם כן, למה אשתו של ארון עברה לשם?

אז מה היה לנו השבוע?
הסיפור הקצר יותר היה הפגישה של ארון עם אשתו במהלך המסע שלו עם רייצ'ל לעבר המגדל. בתחילה חשבנו שהיא קרה כקרח (ונשואה), אבל מסתבר שהיא הוחזקה שבויה בידי אחד מהסוכנים של מונרו בעוון דקירת שוטר. ואז היתה לנו תקווה שאולי היא תוכל להתקרב שוב לארון, אבל שוב, הסתבר שהיא המשיכה הלאה ונישאה. ארון יודע שהוא עשה את טעות חייו, אבל הוא מוכן לשלם עליה בכל יום ויום. אולי הוא יראה שוב את פרסיליה, במידה ונמצא את עצמנו בטקסס בהמשך, אבל לפחות הוא הצליח להיות במקום הנכון בזמן הנכון ולחלץ את אשתו מידיו של מונרו. האומץ שהוא רכש במסע בהחלט בא לידי ביטוי כשהוא תקף את שכיר החרב. בדיוק בגלל דבר דומה הוא ויתר על אשתו בעבר. הפעם, הוא לא חזר על אותה טעות, אבל כבר היה מאוחר מדי.

הסיפור העיקרי היה הניצחון המשמעותי של מיילס והמורדים על הצבא של מונרו, בעזרת החיילים של ג'ורג'יה. מונרו מעוניין לשים לזה סוף, ובמקום לחפש את מיילס, רוצה להביא את מיילס אליו. והשיטה היחידה שעולה במוחו של מטורף: לחזור לעיירת הולדתם, ולאיים על חיי כל האנשים שם.
מיילס, כמובן, חוזר. ללא פחד, ובדמות של צבא של איש אחד, מצליח לחסל את כל מי שבדרכו ולהיכנס לבניין בו מונרו ריכז את כל אנשי הכפר. אבל הוא חטף ירייה ברגל, וכעת מונרו צר על הבניין. מה יהיה? מזל שנורה, צ'ארלי, מפקד המורדים, והנציג של ג'ורג'יה הגיעו אחריו, והצליחו לחלץ אותו.

אבל המחיר היה כבד. אמה (Annie Wersching, מוכרת מ-"24"), אהבת נעוריהם של מונרו ומיילס, נהרגה מירייה של הנציג הבלתי נסבל של ג'ורג'יה. לפי חוקי המדע הבדיוני, הוא היה אמור ללבוש חולצה אדומה- סימן לדמות חסרת מזל שנהרגת לרוב תוך פרק אחד. וכך היה.

עוד כשמונרו הגיע לכפר, אמה מצאה אותו ושאלה אותו לפשר העניין. היא הבינה שמשהו לא בסדר, אבל לא ידעה מה. כשראתה איך אנשיו מכים את אחד מהתושבים, החלה להבין את הטירוף של מונרו. מאוחר יותר, כשריכז את כולם בבניין, התעמתה איתו ואמרה לו שתמיד אהבה אותו. אבל לצערנו, כמו בחיים, משוגעים לא חוזרים להיות שפויים בגלל משפט יחיד שמתיר פלונטר של חיים שלמים. היא יודעת שמיילס הוא הטריגר למצור על הכפר, אבל מונרו בשלו. הוא מצטער, אבל לא לוקח אף אחת מההחלטות שלו חזרה. כן, גם אמה תיהרג יחד עם כל הכלואים בבניין הבוער.
מיילס הצליח לחלץ אותם, אבל אמה נלכדה בידיו של מונרו, שניסה לגרום למיילס להסגיר עצמו למוות בטוח כך. לדעתי, צ'ארלי, מהזווית שלה, יכלה לשים קץ למונרו. אבל מיילס איים שאף אחד לא יירה, והיחיד שהיה טיפש מספיק להתעסק איתו היה הנציג מג'ורג'יה. אז מיילס הרג אותו. אבל זה קרה בדיוק כשאמה סיפרה למונרו שיש לה בן מהפעם ההיא שהם היו ביחד, אשר לפי הפלאשבקים גם מיילס היה איתם באותו בית. ממש משולש זימה.
האם נדע מה גורל הילד (שבטח כבר גדל להיות בחור צעיר)? הפציעה של מונרו לא חשובה כשלעצמה, אבל רק בגללה אנשיו לקחו אותו משם במהירות. ולמה אף אחד לא ירה במונרו כשאמה כבר היתה על הכביש? מן הסתם, לא יהרגו לנו את מונרו בכזו קלות. רע מטורף הוא אחלה Villain לסדרה :)

ולקינוח, לנשיאה של ג'ורגי'ה קלף חדש בשרוול: קצין בכיר של מונרו, שערק והסגיר כבר כמה קצינים רבים אחרים, יישלח להיות המפקח על מיילס. ניחשתם נכון: נוויל. אוי ואבוי מה שיהיה ביניהם עכשיו. זה אפילו הצדיק מיני פרומו בסוף הפרק. אהבתי.

עד הפרק הבא (אני במתח!),
ליאור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה