יום שלישי, 23 באוקטובר 2012

Walking Dead 3x02


טוב, פרק קל זה לא היה. לא ראינו בכלל את מיקון או את אנדריאה, אבל הסבלנות חייבת להשתלם. לעומת זאת, זכינו למשהו שלרוב מטופל בסדרות אפוקליפסה בצורה אחרת לגמרי: חבורה של אנשים ששרדה את האפוקליפסה כמעט שנה באופן מבודד לחלוטין, וכעת מביטה למציאות המזוויעה בעיניים.
אבל כאן, לא ברור אם המציאות מזוויעה יותר, או האסירים עצמם, שהיו כלואים מעל 200 ימים בקפיטריה של הכלא. עם שירותים מאולתרים, ערימות של אוכל ואקדח אחד, הם הצליחו להחזיק מעמד, בעודם חושבים שיש יצורים בחוץ, ושעוד מעט יבואו לחלץ אותם.
אז לא. אין חילוץ. והיצורים לא רק מחוץ לדלת, הם בכל מקום. אני בספק שנקבו בשם של אחד מהאסירים אפילו, חוץ מטייני הגדול (שם ענק!), אבל זה ממילא לא חשוב. הראשי, בעל האקדח, הוא עיקר הסיפור.
בעוד גיבורינו הציבו את הרשל על המיטה וניסו לעצור את הדימום מהרגל הקטועה, והתפללו שהוא יתעורר שוב, וכבנאדם (ולא כזומבי), ריק, טי דוג ודריל הלכו לסייע לאסירים לנקות עוד רובע, כדי שיהיה להם איפה לחיות. ברור, שכעת שהם יודעים מה יש בחוץ, הם מעדיפים להישאר בכלא. אבל ריק לא מוכן שהם ישארו איתם ביחד. אפילו לורי אישרה לריק לעשות מה שהוא חושב לנכון. לעזור לאסירים, או להרוג אותם אם יהיה צורך.

אז בדיוק כמו שהיה אפשר לצפות, הם לא צייתו לכללים של ריק. 2 זומבים נכנסים- למה לשמור על מבנה? בואו נכסח אותם. רגע, זה לוקח הרבה יותר מדי זמן. בסבב הבא הם למדו לקח. חוץ מטייני. הוא חטף פחד, נכנס למסדרון אחר, ואכל אותה. ריק ידע שאין סיכוי. האסיר המרושע חיסל את טייני בלי להסס אפילו. ריק היה אומר, "פה, חשדתי".
בשלב הבא האסיר הרצחני זרק זומבי על ריק. בתמורה, ריק תקע לו סכין במוח. שוק, אבל לא היינו מצפים לפחות, כמו שאנחנו כבר מכירים את ריק. עוד אסיר נאכל בחוץ, וה-2 האחרונים קיבלו אגף משלהם עם אוכל. וזהו. לפחות הם בחיים.

במקביל, הרשל הפסיק לנשום ולורי הנשימה אותו. ההתנפלות של הידיים שלו עליה היתה מפחידה! הוא זומבי! לא! כן!
אחרי שריק והחבר'ה חזרו, הרשל התעורר כמו בנאדם. איזה מזל. ידעתי שהוא יישאר בסדרה.
אה, ומישהו מרגל אחרי קרול (בעודה מנתחת זומבית) מבין השיחים. ברור שזה לא זומבי. זומבים לא מרגלים.

ומה הלאה?
  • איפה מיקון? איפה אנדריאה?
  • כמה עוד מהכלא נשאר לכבוש?
  • ולמה, למה, למה עד שהתחלתי לתפוס מקארל בוגר, הוא היה חייב ללכת למרפאה לבד. חיסל "רק" 2 זומבים. שאלוהים ישמור על הילד הזה.

יום שני, 22 באוקטובר 2012

Last Resort 1x04


אז כן, זו עוד סדרה מדוברת של הסתיו. יש לנו פה לא מעט אקשן, דמויות חזקות, והכי קרוב שכנראה נגיע בזמן הקרוב לחלליות או מדע בדיוני כלשהו. כן, הטלוויזיה בכזה מצב גרוע.

סיכומון קצר: מרכוס צ'אפלין, מפקד הצוללת הגרעינית האמריקאית ה-USS Colorado, קיבל פקודה בערוץ קשר משני לתקוף בגרעין את פקיסטן. בגלל הערוץ בו הועברה הפקודה, הוא מטיל ספק בה (שכן פקודה כזו תגיע רק אם וושינגטון הותקפה, וזה לא המקרה), מועבר מתפקידו, וסגנו, סאם קנדל, מקבל את אותה פקודה ובוחר להטיל ספק גם כן. בתגובה, צוללת גרעינית אחרת תוקפת את הקולורדו. צ'אפלין וקנדל מצליחים להתחמק בקושי מההתקפה, מגיעים לאי סיינט מרינה והופכים אותו לשטח מפורז, תוך השתלטות על עמדת או"ם.

מה היה לנו השבוע?

מרכוס מתרגל את הצוות שלו שוב ושוב לתרחיש של פגיעה בצוללת. זה חשוב, גם לנוכח המצב הבטחוני שלהם, וגם כדי להעלות את המוטיבציה והרצון שלהם לתרום, למרות הסיטואציה שאף אחד לא רוצה בה. זה עוד יותר חשוב לגרייס, שצריכה ללמוד לקבל את ההחלטות הפיקודיות ולגרום לצוות להקשיב לה.

מדוע הקולורדו הותקפה? האם בגלל צוות הנחתים מאפגינסטן שעלו על הצוללת מעט לפני האירועים הקריטיים? כך עושה רושם, לפי ההאשמות של גרייס ולפי ההתנהגות של ג'יימס. החשש שלו היה שידידו הפצוע ידבר- והוא לקח על עצמו את הטיפול בנושא.

במקביל, מרכוס מעמיד בפני הצוות את הזכות לבחור אם לעזוב או להישאר. רשימה נתלית במסדרון, ואנשים יכולים באמת לבחור. לאט לאט נראה שלא יישאר הרבה מן הצוות בצוללת.

אבל כצפוי, סדר האירועים משתבש. וושינגטון מעבירה פקודות לכמה מן הפקודים של הצוללת, כך שיכבשו את הפיקוד עליה, יחסלו את מרכוס או יטביעו את הצוללת. ניסיון החיסול מסוכל, מרכוס מתנהג כאילו שום דבר לא יכול לפגוע בו, אבל זה מסוכן. אותו ימאי שהיה שבוי אצל סראט ונפגע נפשית מן ההחלטה שנאלץ לקבל (לשלוח את חברו למוות), מוציא רימון בחדר הבקרה, יוצר קשר עם שר ההגנה ומנסה להביא את הצוללת לידי ארה"ב חזרה.
אבל מרכוס מגלה כוחות נפשיים אדירים, ומצליח, בין האצבעות, למנוע נפילה של הצוללת או טביעה שלה. כצפוי, הנאום שלו שהושמע בקשר הספינה גורם לרבים לבחור להישאר לצידו בצוללת. איזה יופי. האמנם?

ואשתו של קנדל בארה"ב אוכלת את החרא של התקשורת, אבל לא נשארת חייבת. האם היא תמשיך להאמין לעו"ד המפוקפק? ואולי הגיע הזמן שסינקלר תתקדם בחקירה שלה? אמנם היא כבר יודעת שאביה אחראי לגניבת מפרט האבטיפוס מהצוללת, אבל הגיע הזמן שהאדמירל הגדול ישתף יותר פעולה.

ומה הלאה?

  • סופי מתאהבת בסאם? אבל אשתו של סאם מחכה לו בבית. העו"ד בטח יהרוס הכל, וסאם יבחר בסופי. לא?
  • צ'יף הספינה משתף פעולה מצוין בינתיים. הוא מחכה לראות את מרכוס וסאם בבית משפט צבאי. אבל עד מתי הוא יחכה?

יום שישי, 19 באוקטובר 2012

Revolution 1x05


אחת הסדרות המדוברות החדשות של עונת הסתיו, Revolution (או "המהפכה"). מדובר בפרק החמישי, אז אנצל כמה שורות כדי לסגור פערים:
החשמל הפסיק לפעול. מה הייתם עושים? ברגע הראשון חושבים שזו רק הפסקת חשמל. אנשים מנסים להמשיך הלאה. אבל שום דבר לא פועל- רכבים, סוללות, כל דבר אלקטרוני באשר הוא. האוכל מתחיל להסתיים. רוצחים ושודדים שורצים בכל פינה. החכמים ברחו מהערים, בדרך היחידה האפשרית: ברגל. השלטון קרס, המיליציות שולטות. באזור של הסדרה קמה המיליציה של מונרו.
כעת, 15 שנה לאחר מכן, אנו פוגשים את צ'רלי, שאביה (בן) נרצח ע"י המיליציה ואחיה (דני) נחטף על-ידיה. ברגעיו האחרונים, אביה שלח אותה למצוא את אחיו, מיילס, שלטענתו יסייע לה למצוא את אחיה. היא יוצאת לדרך עם מגי (בריטית שלא תצליח לחזור לראות את ילדיה עוד) ואהרון (עובד גוגל לשעבר), מוצאת את מיילס ומגלה שגם אחריה המיליציה עוקבת.
במקביל, קיימים מעין תליונים, Pendants, אשר נדמה שהם יכולים להחזיר את החשמל לזמן מוגבל. אחד מהם אצל אהרון, שקיבל אותו מאביה של צ'רלי. מיילס צירף לחבורה גם את נורה, אשת מחתרת אשר מומחית בפיצוצים. כעבור 4 פרקים, אנו קרובים מאוד לדני.

אז מה היה לנו השבוע?

מונרו ממהר. מצד אחד, 2 מהרפובליקות השכנות כרתו ברית, ונערכות לאורך הגבולות. מצד שני, הוא יודע שיש לו מחתרת בעייתית בשטח שלו. הוא רוצה להחזיר את החשמל, ולפי דבריו, מספיק מסוק בלקהוק אחד כדי שכל האחרים יסגדו לו כמו בני המאיה אל מול הכובשים הספרדים בשעתם. ואחרי כיבוש כל צפון אמריקה, לדבריו, השמיים הם הגבול.
ואיך הוא מנסה להשיג את החשמל? רייצ'ל. הוא יודע שהיא יודעת משהו. והוא מביא לה את דני, הבן שלה, כקלף מיקוח.
רכבת קיטור. זה שינוי משמעותי יחסית לסדרות אפוקליפסה אחרות. כאשר לאחד מהצדדים יש יתרון כזה משמעותי, נדמה שהקרב אבוד. אז נורה, בשם המחתרת, ניסתה לפוצץ את הרכבת. הטעות שלה היתה, שהיא ניסתה לעשות זאת למרו שידעה שדני ונוויל על הרכבת. אז מיילס וצ'רלי היו צריכים גם לנסות לחלץ דני וגם לא למות בעצמם בגלל הפצצה.
אילולא נורה, מיילס לא היה צריך ללכת למשוך בולי עץ מהקיטור, והיה יכול לעזור לצ'רלי לחלץ את דני. אבל נשברה הנוסחה של אי-השוויון הנצחי, וכעת למונרו שיחק המזל.

חוץ מזה, תגלית מרעישה: נייט הוא הבן של נוויל. היה ניתן לחשוד (צבע העור), אבל לא ניתן היה לחשוב על זה בכלל. וזה מעמיד אותו באור אחר לגמרי. הוא רוצה ללכת בעקבות אבא שלו, שבלית ברירה לימד אותו להגן על עצמו בעקבות ההחשכה. אבל הוא רוצה גם להיות טוב כלפי צ'רלי. אז הוא זרק אותה מהרכבת. זה עדיין סיפור אהבה טוב יותר מדמדומים :) לפחות נייט היה הרבה פחות מרגיז בפרק הזה.

הסצנה של הקרב-ספק-שיחה בין מיילס לנוויל היתה מצוינת. מיילס יודע מה חושבים עליו, ונוויל מעולה. בינתיים זה נגמר בתיקו. עד הפעם הבאה.

שאלות להמשך:
  • דני בידיו של מונרו. רייצ'ל הסכימה לגלות לו על התליונים. אנו יודעים שנייט ראה את אחד מהתליונים כשאהרון שיחק בו. האם יש כאן פוטנציאל לבלאגן נוסף תוצרת נייט?
  • צ'רלי, אהרון, מיילס ונורה הולכים כעת לפילדלפיה. האם יהיהי שינוי בתכניות בדרך, או שנזכה בקרוב לראות "איחוד" של מונרו ומיילס?
  • האץ' הבוגדני הזה. פצע את נורה. היה מוכן להרוג את דני. והכל "בשביל המחתרת". הלוואי ולא נראה אותו יותר.
 עד הפעם הבאה,

יום רביעי, 17 באוקטובר 2012

Walking Dead 3x01


שלשום, אחרי ציפייה ארוכה ביותר, החלה בארה"ב העונה השלישית של סדרת הזומבים שוברת השיאים "המתים המהלכים". כמובן שהפוסט הבא יכלול ספוילרים קלים וכבדים על הפרק, ואם טרם צפיתם בו, כדאי לכם לשקול שנית אם להמשיך לקרוא.

אז.. לא התאכזבתי. וזה עוד בלשון המעטה. פרק פתיחת העונה הזו היה גדוש במתח, באקשן, כאשר בקצה כל מסדרון ובפינת כל מעבר עשוי היה להופיע זומבי צמא בשר אחר. אין ספק שישבתי על קצה הכיסא לא מעט, וממש לא רציתי שהפרק יסתיים.

באופן לא צפוי, הפרק מתחיל כמה חודשים לאחר אירועי העונה השנייה. החורף חלף, ואנו נתקלים כעת בחבורה מגובשת, מצייתת, ממושמעת, שנאלצת לשרוד כל יום מחדש, ולחיות מהיד לפה. ישנם כמויות של זומבים בכל פינה, 2 עדרי זומבים שסוגרים עליהם, ופתחי המילוט הולכים ונגמרים. לורי, שהפכה להרבה פחות מעצבת (כן, זה אפשרי) עומדת ללדת, וריק, למרות שהכעס שלו אליה טרם שכח, מעוניין למצוא מקום בטוח בו תוכל ללדת. קארל הפסיק להיות הילד שבורח לביצה לדקור זומבים, והפך לחלק בלתי נפרד מאוחזי הנשק. עוד מישהו רואה דמיון משמעותי למאט מ"שמיים נופלים"?

הכלא יהפוך להיות הסט העיקרי לסדרה בעונה הזו. כיבוש החצר של הכלא היה יחסית קל, והגדר מוגנת כולה, אך כיבוש הכלא עצמו נראה כמשימה קשה ביותר, בעיקר עקב הצורך בקרבות פנים אל פנים, מיעוט התחמושת, והזומבים שמופיעים בקצה כל מסדרון. זאת ועוד, הזומבים בעלי המיגון נגד הפגנות היו הפתעה מטרידה, ואמנם לא יכלו לפגוע בגיבורים יותר מדי, אך היו מעט מאוד פגיעים בעצמם.

לורי מפחדת שהתינוק יוולד מת, ולאור מה שנודע לנו בעונה הקודמת (כולם נגועים בנגיף), אף מפחדת שהתינוק יאכל אותה מבפנים. הרשל עושה עבודה טובה בלהרגיע אותה. דריל, טי דוג, קרול (הצלפת), מגי וגלן, כולם הפכו לחיילים ממושמעים של ריק, שהפך למפקד ללא עוררין של החבורה. והוא יודע להוביל אותם למקום הנכון.

והרשל. מסכן הרשל, תוך כדי שהוא מחפש את הבת שלו הוא ננשך ע"י זומבי שהיה מוטל במסדרון. וכשחשבנו שהכל אבוד, ריק החליט לטפל בנושא וכרת לו את הרגל (!). האם באמת זהו הפתרון? עוד נראה. אני אישית לא מאמין שהרשל ייעלם מהסדרה.

במקביל, זכינו לראות מעט מאוד מאנדריאה, שכנראה חלתה במהלך החורף, ומיקון, שמתעקשת להמשיך להחזיק אותה תחת חסותה ולשמור עליה, יחד עם 2 זומבי המחמד שלה.

מה הלאה?
  • מיהם חבורת האנשים שהיו בתוך הכלא, איך הם עדיין חיים, איך הם שרדו, ומה יקרה בינם לבין החבורה של ריק?
  • מתי נראה את המושל?
  • ראינו בפרומו להמשך העונה את המסוק (שמשך את גדודי הזומבים לכיוון החווה בסוף העונה הקודמת). מה הסיפור שלו?
אין ספק שהעונה הזו הולכת להמשיך ולשבור שיאים של רשתות כבלים בארה"ב. אהבתי את הפרק מאוד, ואני מחכה בקוצר רוח להמשך.